آب و هوای صربستان

آب و هوای صربستان

آشنایی با کشور صربستان

صربستان کشوری بسیار زیبا در جنوب قاره ی اروپاست که ایرانیان میتوانند بدون دریافت ویزا آزادانه تا 90 روز در آن خوش بگذرانند.توریستان و گردشگران بسیاری هستند که این کشور را برای تعطیلاتشان انتخاب میکنند،این انتخاب هرگز بی دلیل نیست.وجود اماکن دیدنی فراوان و شهر های شگفت انگیزش نظر هر مسافر و توریستی را به خود جلب میکند.کوهستان های زیبا و مرتفع،دریاچه های پر آب،پارک های سرسبز فراوان،پیست اسکی مهیج و شگفت انگیزش،همه و همه باعث جذابیت های خارق العاده ای در این کشور شده اند.شما می توانید همراه تور صربستان و با اطلاع از آب و هوای صربستان از این کشور زیبا دیدن نمایید.

آب و هوای کشور صربستان

آب و هوای این کشور جزء آب و هوای قاره ای است،به این معنا که دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم و لذت بخش است.بلگراد یکی از شلوغ ترین شهرها و البته پایتخت صربستان است که میانگین دمایش در گرمترین ماه سال یعنی جولای به 22 درجه هم رسیده.
یکی از تهدید های آب و هوایی صربستان قرار گرفتن در معرض توده های سرد از طرف سیبری و توده های گرم از سمت مدیترانه و حتی آفریقا است،همین امر موجب شده که آب و هوای این کشور به صورت کاملا ناگهانی دچار تغییرات محسوسی شود.


قسمت جنوب غربی این کشور دارای آب و هوای خنک تری است حتی در فصل تابستان.این خنکی به دلیل وجود ارتفاعات در این قسمت است.


اگر بخواهیم ماه های سال را به صورت مجزا تحلیل کنیم باید بگوئیم خرداد جزء ماه های بارانی سال است.در کل فصل بارش از ماه مه ( اردیبهشت ) آغاز میشود و در خرداد به بیشترین مقدار خودش میرسد.تیر و مرداد جزء ماه های آفتابی است.بارش در این ماه ها به صورت کاملا مشهور کاهش پیدا می کند و آفتابی گرم سرتاسر کشور را فرا میگیرد.اگر به صورت کلی تر بخواهیم اشاره کنیم باید بگوئیم قسمت های غربی صربستان بارش بیشتری نسبت به قسمت های شرقی دارد.

ماه های مرداد و شهریور ( آگوست و سپتامبر ) کمترین مقدار بارش را در کشور دارد.ماه های آذر تا بهمن دارای آب و هوای بسیار سرد است.این ماه ها مصادف با ماه های دسامبر تا فوریه است.اگر قصد سفر به این کشور را دارید نسبت به علایق تان بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید بدین منظور که اگر علاقه مند به اسکی هستید فصل تابستان اصلا مناسب شما نیست.


حال اگر توده هوای معتدل از سمت مدیترانه وارد این کشور شود میانگین دما را به 20 درجه ی سانتی گراد میرساند،این افزایش دما در قسمت های جنوبی و مرکزی شدت بیشتری را پیدا میکند.

فصل بهار به کلی آب و هوای متغیری دارد،گاهی ملایم است و گاهی با بادهای سرد و خنک همراه است.بارش های پراکنده در این فصل همیشه وجود خواهد داشت اما به یاد داشته باشید در فصل بهار شب ها همیشه خنک و سرد بوده پس لباس مناسب همراه داشته باشید.با وجود این توده،دمای هوا در تابستان حداقل 14 درجه و حداکثر 30 درجه خواهد بود.حال تصور کنید توده های گرم از آفریقا وارد این کشور شود اگر این اتفاق بیفتد دمای هوا تا 40 درجه افزایش میابد.


پیشنهاد میکنیم حتما به زمان سفرتان توجه کنید تا بتوانید لحظاتی خوش و شیرین را در کشور زیبا و جذاب صربستان تجربه کنید.

مهرآباد گشت   02188833123

تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر