راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

ارمنستان را می‌توان یکی از مقاصد گردشگری بسیار پرطرفدار برای ایرانیان دانست. از طرفی ارمنستان در همسایگی ایران واقع شده به ایران بسیار نزدیک است، از طرف دیگر دردسر‌های اخذ ویزا را به همراه ندارد و مهمتر از همه این که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در ارمنستان بسیار زیاد است. در این مقاله کوتاه راهنمای سفر به ارمنستان را برای علاقمندان سفر به این کشور آماده کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

آشنایی با ارمنستان؛ همسایه‌ای متفاوت و جذاب برای ایران

ارمنستان کشوری کوچک و کوهستانی است که با نام سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شناخته می‌شود. ارمنستان دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. از نظر تاریخی این منطقه قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد. ارمنستان در گذشته بخشی از ایران بوده و در جاده ابریشم قرار داشته است. همین مسأله است که باعث می‌شود از فرهنگ و هنر ایرانی نیز در بخش‌های مختلف ارمنستان آثاری به جای مانده باشد.

آب و هوای ارمنستان

ارمنستان کشوری با کوه‌های مرتفع و آب و هوای حاره‌ای است. این منطقه دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد و برفی است. فصل بهار بهترین و متعادل‌ترین دما را می‌توان در ارمنستان تجربه کرد. این کشور دارای بهار‌هایی بسیار پر باران است. تابستان در ارمنستان بسیار گرم و خشک است اما با فرا رسیدن پاییز دمای هوا کاهش یافته و هرچه به زمستان می‌رسیم هوا سردتر می‌شود. در زمستان نیز هوا بسیار سرد و با بارش برف همراه است.

جاذبه‌های دیدنی ارمنستان

ایروان پایتخت و از جمله قدیمی‌ترین شهر‌های ارمنستان است که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. از جمله این مقاصد گردشگری می‌توان به میدان جمهوری ایروان، موزه تاریخ، موزه نسل کشی ارامنه، پارک عشاق، کتابخانه باستانی و... اشاره کرد.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در سفر به ارمنستان جاذبه‌های تاریخی و مذهبی است که شامل صومعه گغارد، کلیسای جامع زوارنتوس، معبد گارنی و… می‌شود.

از جاذبه‌های طبیعی منطقه نیز می‌توان به دریاچه سوان اشاره کرد که دارای مناظر بکر و فوق‌العاده زیبا است. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین در جهان است و منطقه گردشگری اطراف آن از امکانات و تجهیزات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران برخوردار است.

چه زمانی به ارمنستان سفر کنیم؟

ارمنستان را می‌توان یک کشور ۴ فصل دانست بنابراین همه فصول سال برای سفر به این منطقه مناسب هستند، در صورتی که علاقمند به هوای گرم و تفریحات تابستانی هستید بهترین زمان سفر به ارمنستان نیمه اول سال و در صورتی که سرما و تفریحات زمستانی را دوست دارید بهتر است در نیمه دوم سال به این منطقه سفر کنید.

فصل بهار در ارمنستان بسیار زیبا و خیره‌کننده است. در این فصل آب و هوا بسیار متعدل و مناظر طبیعی سرسبز و سرشار از گل‌های رنگارنگ است.

انواع تور گردشگری ارمنستان

از آنجایی که ارمنستان از جمله کشور‌های همسایه و دارای مرز مشترک با ایران است، سفر به ارمنستان کار سختی نیست و انواع تور‌های گردشگری زمینی و هوایی به مقصد ارمنستان با قیمت مناسب وجود دارد. پس می‌توان گفت تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توانید تور مناسبی را برای یک سفر خاطره‌انگیز به ارمنستان پیدا کنید.

سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارد، بنابراین کار برای گردشگران ایرانی بسیار ساده است، اگر اهل هیجان و گردشگری باشید می‌توانید زمینی ( خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار) به ارمنستان سفر کنید. شما تنها با ارائه گذرنامه می‌توانید ۹۰ روز در ارمنستان اقامت داشته باشید و امکان تمدید این مدت تا ۱۸۰ روز وجود دارد.

ارمنستان از جمله امن‌ترین کشور‌های دنیا است و در میان کشور‌های مختلف منطقه دارای پایین‌ترین میزان جرم و جنایت و سرقت است بنابراین سفر به این منطقه بی‌خطر و با امنیت کافی برخوردار است و می‌توانید حتی به تنهایی به ارمنستان سر کنید.

در زمان حضور در ارمنستان شما ملزم به رعایت قوانین شهروندی این کشور هستید و در صورت تخلف از قوانین مطابق قانون با شما برخورد خواهد شد.

بهترین هتل‌های ارمنستان

اصلی‌ترین نکته در مقوله گردشگری انتخاب هتل است، از آنجایی که ارمنستان یک منطقه گردشگری جهانی است و هرساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر دنیا است دارای امکانات اقامتی بسیار مناسبی است. ایروان دارای بیشترین تعداد هتل و مسافرخانه در ارمنستان است که هزینه اقامت در آن‌ها بسیار متنوع بوده و با هر بودجه‌ای سازگار است.

تل رادیسون بلو ایروان، هتل نشنال، هتل قفقاز (کاکاسوس)، هتل گرند ایروان، هتل گلدن پالاس بوتیک، هتل مولتی گراند فارائون، هتل الکساندر ارمنستان و هتل لاتار کمپلکس از جمله مشهوترین هتل‌های ارمنستان هستند.

غذا‌های ارمنستان

غذا‌های متنوعی را می‌توانید در ارمنستان امتحان کنید. طعم و مزه غذا‌های ارمنی ترکیبی از غذا‌های مدیترانه‌ای، اروپایی، آسیایی و حتی عربی است. غذا‌های این کشور بسیار کم ادویه بوده و در اکثر غذا‌ها از برنج، سبزیجات و حبوبات استفاده می‌شود.

شما همراهان عزیز مهرآباد گشت می توانید تورهای خارجی را به صورت قسطی رزرو کنید.تور ارمنستان هم از این قاعده مستثنا نیست!برای رزرو تور قسطی ارمنستان می توانید همین حالا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر