1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

شرایط فو‌ق‌العاده‌ای برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا وجود دارد که ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم به تمام نکات آن بپردازیم،اگر شما هم قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور را دارید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دانشگاه‌های ایتالیا جزء برترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های اروپا و حتی جهان هستند که در این بین دوره‌های تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا بسیار پرطرفدارتر از دیگر رشته‌ها می‌باشد.همانطور که می‌دانید سیستم آموزش عالی ایتالیا در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و جالب است بدانید اولین دانشگاه‌های رسمی دنیا در ایتالیا تاسیس شده‌اند،همچنین تحصیل و مهاجرت در این کشور با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌باشد که دانشجویان برای اخذ این ویزا باید مدارک لازمه را به صورت کاملا دقیق به سفارت تحویل دهند.

دانشجویانی که متقاضی تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا هستند،فرصت کار در تمام اروپا را خواهند داشت.

بررسی تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا و همچنین ساخت و ساز در دانشگاه‌های ایتالیا شامل دوره‌هایی مانند طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت‌هایی که روزانه با آن‌ها در ارتباط هستیم می‌شود. زیر ساخت‌ها و سازه‌هایی مانند ساختمان‌ها، جاده، پل، سیستم‌های آب و سیستم‌های انرژی، شبکه‌های فاضلاب و دیگر موارد مشابه می‌باشد.

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در زمینه عمران و ساخت و ساز مشغول به کار می‌شوند باید برنامه‌ها و ساختارها را با یکدیگر تطبیق دهند و برای حل مشکلاتی مانند افزایش جمعیت انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا و یا حوادث طبیعی استراتژی‌های مناسبی ارائه دهند. دانشجویان و متقاضیان می‌توانند در برنامه‌های با کیفیت و سطح بالا تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا شرکت نمایند و از آموزش‌هایی که در زمینه‌های مختلف مانند حمل و نقل، محیط زیست و یا ژئوتکنیک به دانشجویان ارائه می‌شود، بهره مند شوند.

مقاطع تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

مقاطع تحصیل رشته هندسی عمران در ایتالیا در سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌باشد. در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس، دانشجویان آموزش می‌بینند که چگونه از استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز استفاده نمایند و همچنین از مقررات ساختمان سازی پیروی کنند. همچنین دانشجویان در این دوره‌ها به دانشجویان در زمینه‌های مدیریت پروژه‌های ساختمانی، تاثیر محیط زیست، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب، محاسبات و تعدیل آموزش‌های با کیفیتی ارائه می‌شود.

پذیرش تحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ایتالیا

پذیرش از دانشگاه‌های برتر ایتالیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز دارای شرایط خاصی است و خارجی برای تحصیل در این رشته در مراکز تحصیلی کشور ایتالیا باید دارای شرایط و مدارک مورد نیاز باشند. به طور کلی، پدیرش در دانشگاه‌های ایتالیا و شرکت در برنامه‌های تحصیلی رشته مهندسی عمران نیاز به شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی در این آزمون دارد.

همچنین، دانشجویان باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و یا ایتالیایی نیز شرکت کنند و تسلط خود بر یکی از این دو زبان را اثبات کنند و همچنین مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره حداقل ۶ و یا تافل حداقل ۷۰ را دریافت نمایند. شرکت در آزمون‌های ذکر شده بخش اول شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران می‌باشد و دانشجویان باید در بخش دوم مدارکی مانند مدارک شناسایی، پرونده سابقه های تحصیلی، فرم‌های تکمیل شده دانشجویی، توصیه نامه و انگیزه نامه، بیانیه شخصی، بیمه درمانی و همچنین مدارکی جهت اثبات توان مالی خود ارائه دهند.

بهترین دانشگاه‌های تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

سیستم آموزشی کشور ایتالیا یکی از برترین سیستم‌های آموزشی در سطح کشورهای اروپایی و جهانی می‌باشد و همه دانشجویان خارجی می‌توانند از دوره‌های تحصیلی عالی در دانشگاه‌های ایتالیا استفاده نمایند. تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا شامل شرکت در آموزش‌های عملی و تئوری، سمینارها و سخنرانی‌ها، کار گروهی و همچنین مشاوره‌های مختلف می‌شود. از جمله بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران شامل:

University of Bologna، Sant’Anna School of Advanced Studies Pisa، Scuola Normale Superiore di Pisa، Sapienza University of Rome، University of Padua، Vita-Salute San Raffaele University، University of Trento، The University of Milan، University of Milano – Bicocca

سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

  • حداقل سطح زبان لازم برای تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا چیست؟ متقاضیان تحصیل در رشته عمران در کشور ایتالیا با نمره آیلتس حداقل ۶
  • برترین دانشگاه کشور ایتالیا برای تحصیل عمران کدام است؟ دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا چگونه است؟ بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار یورو در سال

ما در این مقاله درباره تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر