بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا بیان کنیم با ما همراه باشید.

بورسیه ایتالیا

پیش از این با شما درباره اینکه چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم صحبت کردیم تا از این طریق بتوانید با دغدغه مالی کمتری برای آینده تحصیلی خود در خارج از کشور تصمیم گیری کنید، اما این بار می خواهیم تا درباره نحوه اخذ کمک هزینه و بورسیه تحصیلی از یکی از بهترین مقاصد تحصیلی اروپایی، یعنی ایتالیا با شما صحبت کنیم.با مهرآباد گشت همراه باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی در ایتالیا

دولت کشور ایتالیا برای شهروندان خارجی که به این کشور مهاجرت کرده ­اند و قصد ادامه تحصیل دارند، بورس تحصیلی اعطا می­ کند. این بورس ها عبارتند از:

  • بورس تحصیلی برای تعدادی از دوره­ های مقطع فوق لیسانس
  • مقطع دکترا (بورسیه تحصیلی کشوری)
  • دوره ­های تحصیلات عالی در رشته های هنری، موسیقی و نوازندگی
  • پژوهش ­های دانشگاهی و دوره­ های زبان ایتالیایی و فرهنگ ایتالیایی
  • بورسیه زبان ایتالیایی
  • بورسیه استانی به برخی استان ها

بورس تحصیلی شامل کمک هزینه تحصیلی از جمله کاهش شهریه تحصیل هر مقطع، پوشش هزینه بیمه درمانی و همچنین کمک ماهیانه در هزینه­ های شما می­ باشد. دانشجویان بین المللی که فرصت توسعه مهارت های خود را در ایتالیا دارند، عبارتنداز:

  • آذربایجان
  • کلمبیا
  • مصر
  • اتیوپی
  • غنا
  • هند
  • اندونزی
  • ایران
  • قزاقستان
  • مکزیک
  • ترکیه
  • تونس
  • ویتنام

دانشجویان این کشورهای نیز می توانند فرصت برخوداری از این بورس در رشته های مهندسی، فناوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیایی را داشته باشند. به عبارتی دیگر به بهترین دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می­ شود که توسط حامیان مالی اصلی حمایت می شوند.

راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

به طور کلی هزینه­های تحصیل در ایتالیا نسبت به خیلی از مقاصد تحصیلی معروف دنیا نظیر آمریکا، انگلیس و استرالیا مناسب تر و کمتر است، اما در این میان نمی توان از اهمیت بورس تحصیلی در روند مهاجرت تحصیلی و کاهش هزینه­های دانشجوی بین المللی در ایتالیا چشم پوشی کرد، از این رو بهتراست پیش از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی ایتالیا، از شرایط دریافت بورسیه ایتالیا باخبر شوید.

بنابر آمار اینترنتی، مراحل اپلای بورسیه تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • اطمینان از اینکه از لحاظ ملیت و شرایط کلی شامل درخواست یکی از انواع بورسیه های تحصیلی دولتی و دانشگاهی ایتالیا می شوید.
  • دریافت توصیه نامه از اساتید قبلی دانشگاه و یا ارتباط با یک استاد دانشگاه در ایتالیا و دریافت توصیه نامه از وی برای تسریع روند مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه
  • انتخاب دانشگاه ایتالیایی و ارسال فرم درخواست تکمیل شده پذیرش تحصیلی، ریزنمرات و مدارک تحصیلی به دانشگاه مورد نظر
  • ایجاد حساب کاربری و ارسال فرم درخواست آنلاین به وب سایت اسکالرشیپ دولتی ایتالیا با آدرس studyinitaly.esteri.it
  • انتظار برای دریافت پاسخ از وب سایت اسکالرشیپ و دانشگاه ایتالیایی

باید به این موضوع توجه داشته باشید که وجود رزومه تحصیلی، ترجمه ریزنمرات و آخرین مدارک تحصیلی، مدارک زبان بین المللی آیلتس و یا تافل، مقاله و تحقیقات قبلی دانشجو و مواردی از این قبیل برای درخواست بورسیه ایتالیا مورد نیاز خواهد بود.

با توجه به اینکه اقدام برای انواع بورسیه تحصیلی دانشگاهی و یا دولتی در ایتالیا نیازمند سوابق تحصیل درخشان دانشجوی بین المللی است و نسبت به هر رشته و مقطع تحصیلی شرایط و قوانین متغیری دارد، پیشنهاد می کنیم که پیش از اقدام برای اخذ بورسیه ایتالیا از ارزیابی آنلاین و مشاوره تحصیلی لتس گو یونی در این زمینه استفاده کنید. این بدین خاطر است که زمان و هزینه خود را بدون دلیل و جهت مشخص، صرف این پروسه نسبتاً پیچیده و رقابتی نکنید.

انواع بورس تحصیلی در ایتالیا

بورسیه استانی DSU، این بورس توسط اداره بورسیه هر استان در تمامی مقاطع تعلق می گیرد. این نوع از بورس شرایط نسبتا ساده ای را دارد که مشمول هزینه هایی مانند شهریه های دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و غیره میباشد و نهایت هزینه ای ممکن است دانشجو داشته باشد بین 800 تا 1200€ (یورو) خواهد بود:

آیتم

شرح

در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

€2500 الی 5200€ (یورو) همراه با تخفیف در شهریه و هزینه خوابگاه به همراه سلف سرویس

دانشجویان نخبه کارشناسی ارشد

€11000 الی 14000€ (یورو)

دانشجویان نخبه دکترا

€14000 الی 20000€ (یورو) شامل کلیه هزینه های زندگی و تحصیل



بورسیه دانشگاهی، عمدتا بورس هایی که از سمت دانشگاه به افراد تعلق میگیرد بر اساس رزومه علمی قوی، نمرات بالای 18، مقاله های بین المللی مانند ISI و دانش شخصی می باشد، این نوع از بورس ها معمولا شامل حال مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهند بود.

بورسیه تحصیلی پزشکی در ایتالیا

تمام دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، می توانند از مزایای تحصیل در این کشور استفاده نمایند. اگر شما قصد تحصیل در کشور ایتالیا در رشته پزشکی را دارید نیز می توانید از مزایای تحصیل رایگان، دریافت بورسیه و کمک هزینه زندگی در این کشور بهره ببرید. برای دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا در رشته پزشکی باید رزومه خوبی داشته باشید. بعضی از دانشگاه ها به شما در حین تحصیل بورسیه می دهند و همچنین کمک هزینه تحصیلی و زندگی را به شما اعطا می کنند. هر دانشگاه برای اعطای بورس شرایط مخصوص به خود را دارد. قبل از ورود به این کشور و انجام اقداماتی در خصوص اخذ پذیرش در رشته پزشکی رتبه دانشگاه مورد نظر و همچنین شرایط اعطای بورس آن را بررسی نمائید.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا در لیسانس

در مقطع لیسانس امکان دریافت بورس به مراتب مشکل تر از مقاطع دیگر است. در این مقطع شما از برخی از بورس های این کشور می توانید استفاده نمائید و امکان دریافت بورسیه کامل مشکل است. بورس DSU یکی از بورس هایی است که در این مقطع می توان از آن استفاده نمود. برای اخذ این بورس و یا بورس های دیگر شما باید اثبات نمائید که از یک کشور جهان سوم اقدام می نمائید و امکان پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارید. مقطع لیسانس در این کشور 4 ساله می باشد و شما در حین تحصیل می توانید مجوز کار در حین تحصیل به مدت 10 ساعت در هفته را دریافت نمائید. اگر به زبان این کشور مسلط باشید امکان کار پیدا کردن و کمک کردن به هزینه های خود برای شما بیشتر فراهم می شود.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا در فوق لیسانس

بهترین مقطع تحصیلی که برای آن می توان بورسیه دریافت نمود مقطع ارشد می باشد. شرایط کامل را برای دریافت بورسیه تحصیلی باید احراز نمائید. همان طور که در این مقاله ذکر گردید از انواع زیادی از بورسیه های تحصیلی می توان استفاده نمود. امکان اخذ بورسیه بستگی به شرایط شما دارد و باید رزومه خوبی را ارائه دهید. مقطع ارشد در کشور ایتالیا 2 ساله می باشد. شما می توانید مجوز کار را نیز در این مقطع دریافت نمائید و بتوانید بخشی از هزینه های خود را جبران نمائید. مجوز کار در این مقطع به شما اجازه می دهد 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید و دانش زبان ایتالیایی به یافتن کار در این مقطع کمک خواهد کرد.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا در دکترا

روند اخذ مدرک دکترا در ایتالیا معمولا 3 الی 4 ساله است. در این مقطع شما اجازه کار در حین تحصیل را به مدت 30 ساعت در هفته دارید. در این مقطع شما بیشتر مشغول به انجام کارهای پژوهشی هستید و برای استاد خود کار می نمائید. در تحقیقات خود در طول تحصیل باید بتوانید یک نتیجه گیری کلی را تحت عنوان پایان نامه ارائه دهید. در این مقطع شما امکان دریافت بورس تحصیلی را دارید. بورس تحصیلی در مقطع دکترا در انواع مختلفی اراه می گردد. دریافت بورسیه بستگی به رزومه شما دارد و هرچه رزومه شما از اعتبار بالاتری برخوردار باشد امکان دریافت بورس و کمک هزینه تحصیلی بیشتری برای شما فراهم می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه ایتالیا

بسته به نوع بورسی که شما اقدام می نمائید مدارک متفاوتی را باید ارائه دهید. یکی از مواردی که برای دریافت بورس باید احراز نمائید این است که مدارکی را که ارائه می دهید از اعتبار کافی برخوردار باشد. بسته به نوع بورس و شرایط شما مدارکی را که باید ارائه دهید متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • شرح حال کامل همراه با رزومه شخصی
  • انگیزه نامه
  • ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست دانشجو مانند والدین متقاضی
  • ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانواده مانند پدر
  • تکمیل به موقع فرم درخواست بورس در ماه آگوست تا سپتامبر
  • ترجمه محل سکونت فعلی فرد مانند اجاره نامه
  • ترجمه مدارک تحصیلی متقاضی
  • بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

به طور کلی شرایط درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم برای مقطع کارشناسی و یا سایر مقاطع تحصیلی دانشگاه های ایتالیا دارای چندین تفاوت است که در ادامه به آنها می پردازیم:

اگر قصد داشته باشید تا با مدرک دیپلم برای بورسیه تحصیلی در ایتالیا اقدام کنید، نباید دارای گپ تحصیلی و شرط سنی زیاد باشید، یعنی در صورت داشتن سن 27 سال و نبود دلایل قانع کننده برای وجود این فاصله زمانی از آخرین مدرک تحصیلی، با درخواست بورسیه ایتالیا و حتی پذیرش تحصیلی موافقت نخواهد شد.

نکته دیگر این است که تنوع اسکالرشیپ های موجود برای مقاطع تکمیلی بسیار بیشتر از مقطع کارشناسی است و ممکن است متقاضی بین المللی با محدودیت رشته و چالش های بیشتری در این زمینه روبرو شود.

این امکان وجود دارد که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ایتالیا به زبان ایتالیایی ارائه شود و یا بورسیه ایتالیا قابل ارائه برای دانشجویان بین المللی دارای مدرک دیپلم تنها برای دانشجویان بومی ایتالیا باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که بنابر شرایط و قوانین دانشگاه ایتالیایی، الزامی برای ارائه نمرات آزمون SAT و یا GRE، توصیه نامه اساتید و یا انگیزه نامه برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه وجود نداشته باشد.

سوالات متداول در خصوص بورسیه تحصیلی در ایتالیا

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا موارد زیر را عنوان می نمایند:

  1. بورسیه تحصیلی ایتالیا به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تمام دانشجویان بین المللی که نشان دهند توانایی مالی کافی برای تحصیل در ایتالیا را ندارند، می توانند از بورسیه تحصیلی این کشور که از آن به عنوان بورسیه تحصیلی استانی یاد می شود استفاده کنند.
  2. بورسیه تحصیلی ایتالیا چه مواردی را پوشش می دهد؟ بورسیه تحصیلی ایتالیا، پوشش دهنده شهریه دانشگاه و هزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویان است. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت کنند.
  3. آیا بورسیه تحصیلی برای گذران زندگی یک دانشجو در ایتالیا کافی است؟ با توجه به میزان دریافتی به صورت نقد و هزینه های زندگی در ایتالیا می توان گفت که به کمک بورسیه تحصیلی، هر فرد در ایتالیا می تواند بدون نیاز به سرمایه اولیه حداکثر تا 6 ماه هزینه زندگی خود را پوشش دهد.
  4. آیا بورسیه تحصیلی از روز اول تحصیل در اختیار فرد قرار می گیرد؟ با توجه به اینکه بسیاری از افراد پس از دریافت بورسیه تحصیلی از ادامه تحصیل انصراف می دهند، در بسیاری از موارد دانشجویان در سال اول تحصیل خود امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را پیدا نمی کنند و بورسیه تحصیلی سال اول و دوم در دومین سال تحصیل به آن ها پرداخت می شود.
  5. آیا دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا تضمین شده است؟ هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا وجود ندارد و شرایط اقتصادی افراد در سال اول تحصیل و همچنین تعداد واحدهایی که با موفقیت به پایان رسانده شده اند مهم ترین نقش را در دریافت بورسیه تحصیلی ایفا می کنند.

ما در این مقاله درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل (وقت سفارت ایتالیا،بورسیده تحصیلی ایتالیا،پذیرش تحصیلی ایتالیا و  ...)  را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر