شرط معدل دانشگاه های ایتالیا

شرط معدل دانشگاه های ایتالیا

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر کشور ایتالیا را دارید، باید پیش از هر چیز نسبت به قوانین و شرایط تحصیل در ایتالیا، شرط معدل در دانشگاه های ایتالیا، شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، تبدیل معدل ایران به ایتالیا و مواردی از این قبیل اطلاعات کسب کنید.با ما همراه باشید.

شرط معدل در دانشگاه­های ایتالیا، نسبت به نوع رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی دانشجو متغیر است. به بیانی دیگر برخی از دانشگاه­های ایتالیا نظیر باری آلدو مورو یا دانشگاه معروف رم از نرخ پذیرش بالاتری برخوردار بوده و سخت گیری کمتری نسبت به شروط پذیرش تحصیلی دارند.اما از جانبی دیگر، نرخ پذیرش دانشگاه هایی نظیر میلان، دانشگاه پیزا و یا بولونیا ایتالیا کمتر بوده و در نتیجه شرایط پذیرش سختگیرانه تری دارند.برای مثال برای درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، حداقل معدل 14.5 از 20 برای دانشجویان ایرانی مورد نیاز است. این در حالی است که شرط معدل اپلای کردن برخی دیگر از دانشگاه های ایتالیا بر مبنای نمره GPA حداکثر 4 سیستم آمریکا و یا حداکثر 30 سیستم آموزشی ایتالیا است. 

از این رو برای مثال حداقل معدل و نمره GPA دانشگاه اسپینزا در ایتالیا 2.8 از 4 است که معادل نمره –B و معدل 14 تا 15 در ایران می شود.

تبدیل معدل ایران به ایتالیا

معادل نمرات معدل ایران به GPA سیستم آموزشی آمریکا به شرح زیر است:

نمره 16 تا 20 : نمره A

نمره 14 تا 15: نمره B

نمره 12 تا 13: نمره C

نمره 10 تا 11: نمره D

نمره 0 تا 9: نمره F

این در حالی است که تبدیل معدل نمرات ایتالیا به GPA آمریکا به شرح زیر است:

نمره 27 تا 30 : نمره A

نمره 24 تا 26: نمره B

نمره 21 تا 23: نمره C

نمره 18 تا 20: نمره D

نمره 0 تا 17: نمره F

به بیانی دیگر، نمره معدل 27 تا 30 ایتالیا معادل 16 تا 20 در ایران است.نمره 24 تا 26 ایتالیا معادل نمره 14 تا 15  ایران است، نمره 21 تا 23 ایتالیا معادل 12 تا 13 ایران، نمره 18 تا 20 معادل 10 تا 11 ایران و نمرات  0تا 17 ایتالیا معادل نمرات 0 تا 9 معدل در ایران است.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وبسایت luiss، نمرات دانشگاهی معدل در ایتالیا برحسب نمره 30 محاسبه می شود( 10 امتیاز برای هر یک از 3 عضو کمیسیون بررسی)، حداقل نمره مورد قبول 18 از 30 است و نمرات کمتر از 18 مردود محسوب شده و مشمول ثبت نام نمی­شوند.

ما در این مقاله شرط معدل دانشگاه های ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر