دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا با بیش از ۴۲ هزار دانشجو،طرفداران زیادی بین متقاضیان تحصیل در ایتالیا دارد.رشته‌های طراحی،معماری و مهندسی از پرطرفدارترین رشته‌ها در این دانشگاه هستند.شرایط تحصیل در ایتالیا در چند سال گذشته به گونه‌ای بوده است که متقاضیان زیادی از سراسر جهان، برای تحصیل در این کشور، درخواست خود مبنی بر پذیرش در دانشگاه‌های مختلف را اعلام کرده‌اند. دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال ۱۸۶۳ در شهر میلان تاسیس شد و در حال حاضر ساختمان اصلی این دانشگاه در میدان لئوناردو داوینچی قرار دارد. اگر شما هم قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور را دارید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا هم همانند دیگر کشورهای اروپایی است،به این صورت که متقاضی در مرحله اول باید مدرک تحصیلی خود را ترجمه کرده و به همراه مدارک مورد نیاز دیگر دانشگاه، مانند مدرک زبان و پاسپورت در اختیار دانشگاه قرار دهد. در صورتی که دانشجو ظرایط تحصیل را داشته باشد، دانشگاه برگه‌ای به عنوان برگه پذیرش در اختیار او قرار می‌دهد. این گواهی مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است.

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان در تمام مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد،اما بر خلاف باورهای عمومی تحصیل در ایتالیا ، برای دانشجویان غیراروپایی رایگان نیست. امکان استفاده از بورسیه تحصیل در این کشور اما برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد و این بدان معناست که شهروندان خارجی به کمک این بورسیه می‌توانند از تحصیل رایگان در ایتالیا استفاده کرده و علاوه بر آن کمک هزینه تحصیلی هم دریافت کنند.البته این نکته را فراموش نکنید که هزینه‌های زندگی در ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال ۱۸۶۳ در شهر میلان تاسیس شد اما اکنون دارای ۷ ساختمان تحقیقاتی و آموزشی است که در شهرهای مختلف استان لومباردی ساخته شده‌اند. ساختمان اصلی دانشگاه لئوناردو می‌باشد که در مرکز شهر میلان و در میدان لئوناردو داوینچی ساخته شده است. دیگر ساختمان‌های دانشگاهی در مناطق بویسا، کومو، لکو، کرمونا، مانتوا و پیاچزا واقع شده‌اند. رشته‌های مهندسی مهم ترین رشته‌های آموزشی در این دانشگاه هستند اما طراحی، معماری و مهندسی ساخت و ساز رشته‌های مهم و پرطرفدار این دانشگاه هستند.

گروه‌های آموزشی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان از ۱۲ گروه آموزشی تشکیل شده است:

  • گروه آموزشی معماری و علوم شهری
  • گروه آموزشی معماری، محیط ساخته شده و مهندسی ساخت
  • گروه آموزشی شیمی، مواد و مهندسی شیمیایی
  • گروه آموزشی طراحی
  • گروه آموزشی الکترونیک، انفورماتیک و مهندسی زیستی
  • گروه آموزشی انرژی
  • گروه آموزشی فیزیک
  • گروه آموزشی عمران و مهندسی محیط
  • گروه آموزشی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنعتی
  • گروه آموزشی ریاضیات
  • گروه آموزشی مکانیک
  • گروه آموزشی علوم هوافضا و تکنولوژی

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

هزینه تحصیل در این دانشگاه به دو دسته تقسیم می‌شود ، هزینه‌هایی که مستقیما مربوط به تحصیل فرد در دانشگاه میلان می‌شود و هزینه‌های جانبی که مربوط به هزینه‌های زندگی در این شهر است. شهریه دانشگاه در ۲ مرحله از دانشجویان دریافت می‌شود. مرحله اول شامل هزینه‌ای معادل ۸۹۶ یورو است و مرحله دوم هم ۳۰۰۳ یورو از دانشجویان با توجه به ورودی آنها، دریافت می‌شود.

اگرچه هزینه زندگی در ایتالیا به طور میانگین ۹۰۰ یورو است اما هزینه زندگی در شهر میلان به طور میانگین برای یک دانشجو از۱۲۰۰ یورو بیشتر خواهد شد. البته با توجه به این که دانشجویان بین المللی در ایتالیا اجازه کار خواهند داشت، در صورت دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان مشکلی از بابت تامین هزینه‌های خود در میلان نخواهند داشت.

مهاجرت به ایتالیا

برای ورود دانشجو به ایتالیا ، متقاضیان باید علاوه بر دریافت پذیرش از یک دانشگاه ایتالیایی نیازمند دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هم هستند که هر یک از آن‌ها نیازمند طی کردن مراحلی خاص و مدارکی اختصاصی است. اگر شما قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید،اصلا نگران نباشید ما کنار شما هستیم و می توانید با خیال راحت تمام کارهای خود را به ما بسپارید.ما در این مقاله درباره دانشگاه پلی تکنیک میلان با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر