ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

ریجکت یا رد شدن ویزای ایتالیا، معمولا خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. رایج ترین دلیل ریجکت ویزای ایتالیا، عدم اطمینان به بازگشت متقاضی به ایران می‌باشد. پس از ریجکتی، شش ماه بعد، بدون اعتراض به ریجکتی، می‌توانید دوباره درخواست خود را ارسال کنید اما می‌توانید تا سی روز پس از ریجکتی، نامه اعتراضی خود به سفارت ایتالیا اعلام کنید که این خود دردسر های بی پایان با هزینه های گزافی دارد

وقتی تصمیم به تحصیل در خارج را می گیرید و کشور ایتالیا را برای ادامه ی تحصیل انتخاب می کنید باید از تمامی مراحل قبولی جهت تحصیل در دانشگاه، مراحل اخذ ویزا و مجوز اقامت باخبر باشید تا همه ی اسناد و مدارک لازم را به درستی آماده کنید و در روند هیچ کدام از مراحل ذکر شده مشکلی به وجود نیاید تا بتوانید در زمان مقرر شروع به تحصیل کنید. اما زمانی که ویزای شما توسط سفارت ایتالیا ریجکت میشود با مشکل مواجه شده اید و تمام برنامه ی شما بهم میریزد. ریجکتی ویزا یعنی اجازه ی ورود و تحصیل در کشوری که تقاضای ویزا کرده بودید را ندارید. دلایل متعددی وجود دارد که باعث ریجکتی ویزا می­شود و شما را از هدفتان دور می­سازد. به چند مورد از دلایل ریجکتی ویزا می­پردازیم.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل ریجکت ویزای ایتالیا

داشتن سوء پیشینه در گذشته یا حال

در صورتی که دارای سوء سابقه کیفری و یا جنایی در گذشته و یا حال باشید، از ورود شما به ایتالیا جلوگیری می‌شود. این موارد (مثل تروریسم، قاچاق مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، اعتیاد و دیگر موارد جنایات جدی)، ممکن است تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی و یا ثروت عمومی کشور های حوزه شینگن محسوب شود.این مورد یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای ایتالیا است.

ارائه مدرک مسافرتی غیر معتبر و یا جعلی

افرادی که سعی دارند با مدارک جعلی سفر کنند عاقبت آن­ها چیزی جز رد شدن ویزا نیست!

عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا در خصوص هدف سفر به ایتالیا

یکی از انگیزه­های افسران ویزای ایتالیا برای رد کردن درخواست ویزای ایتالیای شما این است که شما هدف خود را برای حضور در این کشور به طول واضح و کامل برای آن ها توجیه نکرده اید. عدم تطابق شغل با منبع مالی، ناتوانی در پرداخت هزینه های اقامت در ایتالیا و یا ناتوانی در توجیه هدف سفر از ایتالیا باعث ریجکت ویزای ایتالیای شما می‌باشد.
یکی دیگر از این موارد، عدم اطمینان به بازگشت متقاضی به کشور مادری خود می‌باشد.

 پاسپورت آسیب دیده

یکی دیگر از مواردی که باعث ریجکت شدن ویزای ایتالیای شما می‌شود، این است که گذرنامه خود را در شرایط خوبی نگه داری نکرده باشید. آسیب دیدن پاسپورت شامل از بین صفحات آن، از بین رفتن جلد آن و یا از بین رفتن شماره های درج شده در آن می‌باشد.

 گذرنامه نامعتبر

ارائه پاسپورت نامعتبر، از دیگر دلایل رد شدن ویزای ایتالیا می‌باشد. پاسپورت نامعتبر به گروه های زیر گفته می‌شود:

  • گذرنامه ای که کمتر از ۳ ماه از زمان بازگشت از ایتالیا اعتبار داشته باشد.
  • گذرنامه ای که دارای کمتر از دو صفحه خالی باشد.
  • ارائه یک سند مسافرتی و یا شناسایی به جای گذرنامه.
  • ارائه گذرنامه ای که برای ۱۰ سال گذشته و یا بیشتر است.

 ارائه دعوت نامه نامعتبر

در صورتی که دعوت نامه توسط دعوت کننده امضاء نشود و همچنین به تائید مراکز شهرداری نرسد، فاقد اعتبار است و همچنین باعث ریجکت شدن درخواست ویزای شما می‌شود.

عدم توانایی در پرداخت هزینه ­های اقامت در ایتالیا

یکی دیگر از دلایل رد شدن درخواست ویزای ایتالیا، عدم توانایی متقاضی در پرداخت هزینه­های اقامت در این کشور می‌باشد. این می‌تواند به دلیل عدم وجود منابع مالی، عدم ارائه گردش حساب و تمکن مالی و یا عدم استفاده متقاضی از حساب شخصی برای پرداخت هزینه­ها باشد.

 ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

بیمه مسافرتی باید تمامی روز­های اقامت در کشور ایتالیا را پوشش دهد. همچنین سقف پوشش بیمه مسافرتی ویزای ایتالیا، باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد.

 ارائه واچر هتل و یا رزرو بلیط رفت و برگشت نامعتبر

واچر هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت که برای ویزای ایتالیا ارائه می‌کنید، توسط افسران ویزا به دقت بررسی می‌شود و در صورتی که مشکلی داشته باشد، درخواست ویزای ایتالیای شما رد خواهد شد.

 در صورتی که ویزای شینگن استفاده نشده داشته باشید

اگر قبل از درخواست ویزای ایتالیا، ویزای شینگن گرفته باشید ولی مهر ورود و خروج به حوزه شینگن در پاسپورت شما نباشد، درخواست ویزای ایتالیا شما رد خواهد شد.

اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا

همان­طور که می­دانید اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا بسیار وقت گیر و هزینه بر است. در این صورت می­توانید یک نامه اعتراض به ریجکت بنویسید و آن را به کنسولگری ویزای ایتالیا در تهران تحویل دهید.

رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

در ماده 32 (3) قانون ویزا توافقنامه شینگن به وضوح آمده است كه كسانی كه ویزایشان رد شده است، حق شکایت برای تجدید نظر دارند تا اپلیکیشن آن­ها یکبار دیگر بازبینی شود.بنابراین طبق قانون ویزای کشور­های شینگن، متقاضیان ریجکت شده، ۶ ماه پس از زمان رد شدن درخواست ویزا می‌توانند مجددا درخواست خود را ارسال کنند. حتما به این مورد توجه داشته باشید که ابتدا مواردی که موجب رد شدن درخواست ویزای‌تان شده است را، برطرف نمائید و پس از آن دوباره درخواست خود را ارسال کنید.

نکاتی در مورد رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

اگر ویزای شینگن شما توسط سفارت ایتالیا یا کنسولگری ایتالیا رد شده است، شما حق دارید ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ، نسبت به امتناع ناعادلانه شکایت کنید.دادگاه اداری مهاجرت در رم شکایت های دیرکرده را در نظر نمی گیرد. برای اینکه به طور رسمی دستور تجدید نظر در تصمیم گیری مبنی بر امتناع ویزا از ایتالیا را صادر کنید، به یک نسخه از نامه دریافت شده از کنسولگری یا سفارت ایتالیا نیاز دارید.

همچنین مدارکی از توانایی شما برای استقلال مالی در حالیکه در ایتالیا خواهید بود نیاز خواهد شد. ("اثبات بودجه" یا "اثبات درآمد"). برای شروع این پروسه باید کپی گذرنامه و فیش خدمات خود را به همراه فیش هزینه ها نگهدارنده برای یک وکیل ایتالیایی ارسال کنید.

ما در این مقاله درباره ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر