غذاهای سنتی صربستان


غذاهای سنتی صربستان


غذاهای محدوده ی بالکان طعم و مزه ای متفاوت دارد و همیشه برای همه جذابیت داشته . مواد اولیه ی بیشتر این غذاهای گوشت و پنیر است . صربستان نیز کشوری است که در منطقه ی بالکان قرار گرفته و غذاهایش متاثر از این منطقه است . کباب ها و همبرگرهای این منطقه در جهان معروف است از طرفی غذاهای محلی آنها با پیوندشان گره خورده .


طعم و بوی غذاهای صربی در کوچه خیابان های شهر شما را مست خواهد کرد . در این مقاله لیستی از بهترین و منحصر به فرد ترین غذاهای صربی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به صربستان بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید .


1- چواپی (cevapi) : یکی از پرطرفدارترین غذاهای صربی چواپی است . غذایی سنتی که با دستورهای مختلف طبخ میشود اما در نهایت تنیجه ی همه ی آنها به غذایی خوش طعم منجر میشود .




این غذا از گوشت کبابی چرخ کرده درست میشود و در نهایت شبیه به سوسیس میشود و سپس با نان صاف و پیاز خورد شده سرو میشود . امتحان کردن این غذای محلی قطعا تجربه ی بینظیری خواهد بود . شکل سوسیس مانند این کباب ها به این دلیل است که آنها را پس از مخلوط کردن با پنیر فتا و خامه از قیف عبور میدهند . نان صافی که با این غذا سرو میشود پیتا است که از نان های موردعلاقه ی صربی ها محسوب میشود .




2- موساکای صربستانی (moussaka) : موساکا از دیگر غذاهای مورد علاقه و سنتی صربی هاست که با سیب زمینی یا بادمجان درست میشود . غذاهای موساکای عادی لایه هایش از گوشت است ولی صربی ها به جای گوشت از سیب زمینی استفاده میکنند و با کمی ادویه های طعم دار طعمی بینظیر به آن میبخشند . موساکا معمولا با سالاد و نوشیدنی خاصی سرو میشود که قطعا یک وعده غذایی فوق العاده در صربستان است .




3- شنیسل صربستانی (karadjordjes schmitzel) : شاهزاده ی صربی ها نام این غذا را انتخاب کرده . زمانی در صربستان گوشت مرغ رو به قحطی بود و به سختی گوشت مرغ پیدا میشد ، در آن زمان برای درست کردن این شنیسل به جای گوشت مرغ از گوشت گاو استفاده کردند که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و بتدریج به همین گونه سرو شد و امروزه نیز روند خودش را ادامه داده .




برای درست کردن این غذای لذیذ باید ورقه های گوشت گاو را با مقداری خامه ی سفت شده که صربی ها به آنها کجماک میگویند پر کنید سپس ورقه های خامه ای را پی از غلتاندن در پودر سخاری در روغن زیاد سرخ کنید . صربی ها این غذا را به همراه سیب زمینی و سبزیجات معطر و آب پز میل میکنند .


4- سارمایا با دلمه کلم (sarma) : دلمه کلم یا سارما از دیگر غذاهای سنتی صربستان است که البته در ایران و ترکیه نیز غذایی محبوب شناخته میشود . ایرانیان و ترک ها دلمه را در برگ مو میپیچند ولی در صربستان از برگ کلم استفاده میکنند . ریشه ی این غذای محبوب و پرطرفدار به دوره ی امپراتوری اتومان برمیگردد . سارما در صربستان به صورت گرم و سرد طبق سلیقه ی مشتری سرو میشود .




5- آجوار (ajvar) : آجوار یکی از سس ها و چاشنی های اصیل در صربستان است که به صورت پیش غذا برایتان سرو میشود .


برای تهیه ی این سس فلفل دلمه ای ، سیر و بادمجان را حسابی مخلوط کرده و در شیشه نگهداری کنید . برای درست کردن این چاشنی خوش طعم باید فلفل باید فلفل دلمه ای ها را پس از کباب کردن پوست بگیرید و له کنید و مواد دیگر را با آن مخلوط کنید . البته برای سرو آن سس را روی نان تازه بمالید میل کنید .



6- سوسیس صربستانی (kobasica) : در صربستان سوسیس های بسیار متنوعی وجود دارد که ترکیبات بسیاری از آنها مشترک است . سوسیس کوباسیکا ، سوسیس کاراواوسیته و کولن از بهترین و محبوب ترین سوسیس هاست که برای پیش غذا سرخ میشود و به همراه سیب زمینی سرو میشود.برای تست غذاهای صربستانی به صربستان سفر کنید.




7- همبرگر صربستانی : همبرگر غذایی است که قطعا همه ی توریستان و مسافران با آن آشنایی دارند و همین امر یکی از دلایلی است که به سراغ آن بروند . همبرگرهای صربستانی بسیار لذیذ است چرا که با ادویه های مخصوص طعم بی همتایی به آن میبخشند . صربستانی ها این همبرگر لذیذ و دلچسب را به همراه نان های پیتا و سس آیوار و خامه میل میکنند .

با برخی غذاهای سنتی صربستان آشنا شدید.می توانید به همراه تور صربستان مهرآباد گشت این غذاهای لذیذ را تجربه کنید.



تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر