راهنمای سفر به قطر

راهنمای سفر به قطر

کشور ثروتمند قطر در جنوب خلیج فارس و در شرق کشور عربستان سعودی قرار دارد. این کشور پر زرق و برق و مدرن در سال های اخیر به یکی از قطب های گردشگری خاور میانه تبدیل شده است. این همسایه جنوبی ما طبق آخرین سرشماری بیشتر شش میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن کمی بیش تر از یازده هزار کیلومتر مربع است. این کشور پیش ترها تحت فرمان پادشاهی ساسانی بوده و مدتی هم تحت حکوت دولت عثمانی اداره می شده است. این کشورکوچک حاشیه خلیج فارس جاذبه های دیدنی و اماکن گردشگری و تفریحی فراوانی دارد که همین امر آن را به یکی کشورهای پرطرفدار منطقه در صنعت توریسم تبدیل کرده است. بیابان های چشم نواز و سواحل رویایی قطر در کنار موزه های متعدد تاریخی، مراکز خرید و هتل های لوکس، کشور قطر را محبوب گردشگران کرده است. در ادامه ما اطلاعاتی را که لازم است شما گردشگران عزیز پیش از عزیمت به قطر بدانید در اختیارتان قرار خواهیم داد. برای سفر به قطر، خرید بلیط قطر، رزرو تور قطر و رزرو هتل در قطر با مهرآبادگشت در تماس باشید.

آب و هوای کشور قطر

کشور قطر به طور کلی قطر آب و هوایی گرم و خشک و بیابانی دارد. زمستان های قطر خنک همراه با بارش باران هایی سیل آسا است و در عوض تابستان هایی بسیار گرم و شرجی دارد. بهترین ماه ها برای سفر به کشور قطر ماه های فروردین و اردیبهشت و ماه های فصل پاییز هستند.

آداب و رسوم مردم کشور قطر

قطر کشوری مسلمان نشین است و غالب مردم آن سنی هستند. بنابراین برای سفر به قطر حتماً مسأله پوشش و رعایت قوانین اسلامی را در نظر بگیرید. همچنین در ایام مبارک ماه رمضان خوردن و آشامیدن از سحر تا افطار در این کشور ممنوع است.

جاذبه های گردشگری کشور قطر

کشور قطر جذابیت های دیدنی از جمله ساختمان هایی با معاری مدرن، مراکز خریدی لوکس، رستوران هایی درجه یک و طبیعت بیابانی حیرت انگیز خود هر گردشگری را برای سفر وسوسه می کند. در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری کشور قطر را به شما معرفی می کنیم.  

  • پناهگاه و پارک حیات وحش الماها
  • پارک اسپایر
  • ساحل کورنیش دوحه
  • بازار قدیمی سوق واقف
  • برج اسپایر
  • قلعه دوحه
  • موزه هنرهای اسلامی

تفریحات هیجان انگیز در کشور قطر

مسابقات شتر سواری، ورزش های آبی، ماهیگیری، اسب سواری، شنا و گلف در کنار استراحت در ساحل های شنی روح نواز از مهم ترین تفریحات سفر به کشور قطر است. غواصی در آب های درخشان خلیج فارس و گشت و گذار در صحراهای وسیع شنی از دیگر تفریحات هیجان انگیز تور قطر می باشد. اما بی شک هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین تفریح سفر به قطر سافاری است. در شهر دوحه شما می توانید به تورهایی بپیوندید که به کمک خودروهای جیپ ویژه دو دیفرانسیله راهی صحرا شده و شب را در خیمه های بیابانی سپری می کنند. صحرای خورال ادید به عنوان عروس بیابانهای قطر شناخته می شود که در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه واقع شده است. اگر قصد سفر به قطر را دارید، بازدید از این صحرا را از دست ندهید.

اقامت در کشور قطر

کشور قطر به هتل های لوکس و لاکچری خود معروف هستند. هزینه اقامت در هتل های قطر حدوداً به شرح زیر می باشند.

هتل های دو ستاره از  ۴۰۰,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۷۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۵۵۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره  ۷۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

سه هتل معقولی که ما به شما پیشنهاد می کنیم:

هتل پنج ستاره فریزر سویتس دوحه

هتل پنج ستاره  فور سیزن دوحه

هتل سه ستاره زباراح

خورد و خوراک در کشور قطر

شما گردشگران عزیز در کل برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵ ریال قطر را هزینه کنید. برای یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰ ریال قطر پرداخت کنید. نکته جالب این که قیمت منوهای مک دونالد در کشور قطر تقریبا ارزان تر از کشورهای دیگر است و  برای یک وعده مک دو شما باید ۲۳ ریال قطر بپردازید. در ادامه چند تا از رستوران های معروق کشور قطر را به شما معرفی می کنیم.

 رستوران اسپایس مارکت 

رستوران روبی وو 

رستوران واین 

هزینه حمل و نقل در کشور قطر

هزینه بلیط تک سفره ۵ ریال قطر

هزینه بلیط ماهانه ۱۰۰ ریال قطر

هزینه تاکسی ورودی ۱۰ ریال قطر و به ازای هر یک کیلومتر ۱.۸۰ ریال قطر. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند باید ۴۰ ریال قطر بپردازید.

هزینه یک لیتر بنزین  ۱.۶۸ ریال قطر

مراکز خرید در کشور قطر

کشور قطر مراکز خرید لوکس و شیکی همراه با اجناس گران قیمتی دارد که دو تا از معروف ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

مرکز خرید Villaggio

مرکز خرید City Centre Mall

اطلاعات کلی برای سفر به کشور قطر

زبان: عربی و انگلیسی

واحد پول: ریال قطر

شماره های اضطراری (آمبولانس، پلیس  و آتش نشانی): ۹۹۹

فرودگاه های قطر: فرودگاه الخور، فرودگاه بین‌المللی دوحه


سفر به کشور بیابانی قطر علاوه بر  جنبه های تفریحی ای که دارد، برای استراحت و رفع خستگی نیز بسیار مناسب است. اگر قصد سفر به قطر را دارید مقاله های دیگر مهرآبادگشت را مطالعه کنید. برای سفر به قطر، خرید بلیط قطر، رزرو تور قطر و رزرو هتل در قطر با مهرآبادگشت در تماس باشید.همچنین می توانید تور قطر را به صورت نقد و اقساط از مهرآباد گشت رزرو کنید.همین حالا اقدام نمایید 02188833123

تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر