تور جام جهانی فوتبال 2022 قطر

* مهلت ثبت نام تور جام جهانی قطر به پایان رسیده است *

تور جام جهانی فوتبال 2022 قطر

جام جهانی فوتبال 2022 قطر از ۳۰ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در شهر دوحه کشور قطر برگزار می گردد.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر از ۳۰ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در شهر دوحه کشور قطر برگزار می گردد. جام جهانی فوتبال 2022 قطر با شرکت تیم های مختلف جهانی برگزار می گردد و این اولین بار است که در خاورمیانه بازی های جام جهانی برگزار  می گردد. مسابقات مابین ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۲۲ مابین ۴۸ تیم که خود شامل تیم میزبان‌ است برگزار خواهدشد. فیفا در شرایطی به میزبانی قطر رای داد که آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم برای میزبانی جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بودند. جدی‌ترین رقیب قطر برای میزبانی مسابقات استرالیا بود و همگان تا دقایق آخر باتوجه به وسعت کم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی شانس استرالیا برای میزبانی را بیشتر می‌دانستند اما قطر با توجه به قدرت و نفوذی که داشت توانست این امتیاز را برای خود کسب کند و موفق شود  امتیاز جام جهانی را بگیرد. مشکلاتی نیز وجود دارد که یکی از این مشکلات بدی آب و هواست. دولت قطر تعهد داده تا بهترین امکانات را به کار گیرد تا هوا معتدل گردد و فضا برای بازی ها مناسب باشد و دما از ٤٣ درجه به ١٩ درجه برسد. تیم ملی قطر نیز در این بازی های شرکت می کند و تا به حال این تیم در جام جهانی حضور نداشته است.  تحقیقات نشان می دهد که این کشور حدود ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون هزینه کرده تا بتواند این عنوان را بدست  آورد. برخی از رسانه ها از سایر هزینه های پنهانی برای کسب این عنوان پرده برداشتند و افشا گری نمودند.

نکات ضروری تور جام جهانی فوتبال 2022 قطر

قیمت های نمایش داده شده شامل بلیت جام جهانی قطر 2022 | بلیت VIP یک بازی یک هشتم,بلیط رفت و برگشت هواپیما,بیمه مسافرتی سقف تعهدات 50,000 EUR, می باشد.

چنانچه تور به حد نصاب لازم نرسد، خدمات ترانسفر روزانه به محل نمایشگاه، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری، در صورت تمایل مسافر به صورت انفرادی ارائه می شود و مابه التفاوت از مسافر دریافت می گردد و در غیر اینصورت چنانچه هزینه ای بابت آنها دریافت شده باشد، به مشتری مسترد می گردد.

کنترل کلیه موارد مربوط به صحت گذرنامه از قبیل اعتبار، مهر خروج و یا ممنوعیت خروج از کشور، به عهده صاحب گذرنامه می باشد.

پرداخت حداقل ٥٠ درصد کل هزینه تور در زمان ثبت نام الزامی است و دو هفته قبل از سفر کل هزینه های ارزی و ریالی می بایست تسویه گردد.

با توجه به محدود بودن ظرفیت پروازها و هتل ها و تغییر مداوم نرخ ارز، این پیشنهاد تا زمان تبدیل شدن به قرارداد قطعی، می تواند دچار تغییراتی گردد.

به منظور ارائه مناسب ترین قیمت، هتل ها بدون صبحانه و غیر قابل کنسل شدن، انتخاب شده اند.

قطر و مشکلات جام جهانی

 قطر در حال حاضر با کشور های عربی دچار مشکل است و شش کشور عربی با این کشور قطع رابطه کرده اند و در نامه ای به فیفا خواسته اند تا جام جهانی سال ٢٠٢٢ در این کشور برگزار نگردد. فیفا این موضوع  را تکذیب می کند ولی رسانه ها مدعی هستند که عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر خواستار لغو این امتیاز از قطر هستند و تلاش می کنند تا این امتیاز را از قطر سلب نمایند. کشورهای عربی مدعی هستند که قطر قادر نیست بازی ها را به خوبی برگزار کند و شرایط بد و غیر انسانی کارگران ساختمانی که مشغول ساخت تاسیسات بازی‌ها هستند موید این ادعا است از این رو باید این امتیاز  از این کشور سلب گردد و در پاسخ قطر مدعی است که این گونه نیست و همه این ادعاها به دلیل حسادتی است که کشور های عربی به قطر دارند.

آشنایی با استادیوم‌های جام جهانی قطر

از آنجایی که قطر میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022 است به همین دلیل یک پروژه ساختمانی در سراسر قطر در حال انجام بوده تا استادیوم‌های مورد نظر در آن زمان آماده شوند. در مجموع 7 استادیوم جدید برای این مسابقات ساخته خواهد شد و استادیوم‎های دیگر نیز در حال بازسازی گسترده‎ای قرار گرفته‎اند. در این مطلب 8 استادیومی که در سراسر کشور تقسیم شده‌اند و تمامی آنها به فاصله کمتر از یک ساعت از پایتخت دوحه قرار دارند معرفی خواهند شد.

1- ورزشگاه بین‌المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

این ورزشگاه که اولین استادیوم جام جهانی فوتبال قطر خواهد بود در سال 1976 ساخته شد. این ورزشگاه پس از یک بازسازی گسترده در سال 2017 بازگشایی شد و دارای ظرفیت 40 هزار نفره بوده که میزبان بازی‌ها تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه با فناوری‌های خنک‌کننده پیشرفته برای راحتی بیشتر بازیکنان و هواداران طراحی شده است. استادیوم بین‌المللی خلیفه در قلب منطقه دوحه و در خیابان الواب قرار دارد.

2- ورزشگاه البیت (Al Bayt Stadium)

ورزشگاه البیت در شهر الخور قرار داشته و استادیومی دیگر به جهت میزبانی نیمه نهایی جام جهانی 2022 است. این استادیوم 60 هزار نفره در مجموعه وسیع‌تری با امکانات مختلف همچون مرکز خرید، بیمارستان و غیره ساخته خواهد شد. این استادیوم در 60 کیلومتری دوحه قرار داشته و افراد می‎توانند با کمک تاکسی و اتوبوس به این ورزشگاه دسترسی داشته باشند.

3- ورزشگاه الجنوب (Al Janoub Stadium)

ورزشگاه الجنوب قرار است حدود 40 هزار نفر ظرفیت داشته باشد و طراحی آن توسط معمار فقید زها حدید به سبکی منحنی و خاص طراحی شده است. در ساخت این استادیوم از بدنه قایق‌های ماهیگیری الهام گرفته شده و مدت‌ها است که در سراسر شبه جزیره عربستان فعالیت دارد.  ورزشگاه الجنوب در شهر الوکره واقع شده و تنها در 20 کیلومتری دوحه قرار داشته و هواداران می‌توانند به سادگی با استفاده از مترو به ورزشگاه الوکره برسند.

4- ورزشگاه شهر آموزش (Education City Stadium)

استادیوم شهر آموزش با ظرفیت 40 هزار نفره خود قرار است میزبان مسابقات تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر باشد. این استادیوم به شکل الماسی دندانه‎دار طراحی شده که در طول شب و روز می‌درخشد. قرار است ظرفیت این ورزشگاه پس از پایان مسابقات به 20 هزار نفر کاهش یابد و نصف صندلی‌های آن برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد. استادیوم شهر آموزش تنها در 7 کیلومتری مرکز شهر دوحه قرار داشته و هواداران می‌توانند از طریق جاده یا مترو به آن دسترسی داشته باشند.

5- ورزشگاه احمد بن علی (Ahmad bin Ali Stadium)

ورزشگاه الریان که در محل استادیوم قدیمی احمد بن علی قرار دارد، بیش از 40 هزار نفر گنجایش داشته و تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر را میزبانی می‎کند. الریان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای قطر بوده که در لبه بیابان قرار دارد و بازدیدکنندگان می‎توانند نگاهی اجمالی به ریشه‌های عمیق فرهنگی قطر داشته باشند. این ورزشگاه در چند کیلومتری دوحه قرار داشته و هواداران می‌توانند از طریق خط مترویی که برای آن ساخته شده است به این استادیوم برسند.

6-ورزشگاه الثمامه (Al Thumama Stadium)

این استادیوم 40 هزار نفره تنها در 12 کیلومتری مرکز دوحه قرار داشته و در حال ساخت است. در طراحی این ورزشگاه از کلاه بافته شده سنتی مردان عرب الهام گرفته شده است. این ورزشگاه نیز پس از پایان مسابقات ظرفیت خود را به نصف کاهش می‌دهد و صندلی‌های اضافه برای کمک به ارتقای فوتبال و ورزشگاه‌ها به کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد. دسترسی به این استادیوم از طریق یک خط متروی هدفمند از دوحه امکان پذیر خواهد بود.

7- ورزشگاه راس ابوعبود (Stadium 974)

این استادیوم 40 هزار نفره در سواحل خلیج فارس و مشرف به دوحه قرار داشته و تنها چند کیلومتر دورتر است. این استادیوم پس از جام جهانی 2022 جمع خواهد شد و قطعات آن در سایر پروژه‌های ساختمانی در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هواداران می‎توانند از طریق یک مترو از مرکز شهر دوحه در آن طرف خلیج به راس ابوعبود برسند.

8- ورزشگاه ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

این ورزشگاه ملی قرار است میزبان بازی افتتاحیه و فینال جام جهانی 2022 قطر باشد. این ورزشگاه در حال ساخت بوده و ظرفیتی بیش از 86 هزار نفر خواهد داشت. این استادیوم توسط معماران بریتانیایی فاستر اند پارتنرز طراحی شده و قرار است مکانی خیره‌کننده برای افتتاحیه و اختتامیه مسابقات باشد.
این ورزشگاه در شهر لوسیل در شمال دوحه واقع شده و دارای طیف وسیعی از امکانات همچون اسکله‌های تفریحی، استراحتگاه‌های جزیره، مراکز خرید لوکس و غیره خواهد بود. این استادیوم در 15 کیلومتری شمال مرکز دوحه قرار داشته و با یک خط مترو می‎توان به صورت مستقیم از پایتخت به آن دسترسی داشت.

ایران و جام جهانی ٢٠٢٢ قطر 

جام جهانی قطر علاوه بر فرصتی که به قطر برای رشد و کسب در آمد داده است سبب آن شده است تا ایران نیز بتواند از این فرصت استفاده کند و برای توسعه  خود در منطقه تلاش نماید.

 مسئولین ایرانی در تلاشند تا بتوانند از کیش به عنوان فرصتی برای کسب درآمد و توسعه گردشگری استفاده کنند و ٣٢ تیم حاضر در جام جهانی ٢٠٢٢ اردوهای امادگی خود را در کیش برگزارنمایند. دولت ایران در تلاش است تا زمین های ورزشی را تجهیز کند و فضا از هر لحاظ برای تمرین و ورزش آماده باشد.

جزیره کیش جاذبه ها و توانایی های زیادی دارد و می تواند محیطی بسیار مناسب برای ورزش و اردو های تیم های ملی در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر باشد. 

در حال حاضر کیش برای بازی های لیگ برتر مورد استفاده قرار می گیرد اما می توان از آن برای میزبانی ازاردوی  تیم های جام جهانی نیز  بهره برد  و این جزیره می تواند رقیبی برای دبی و یا ابوظبی باشد.

تیم های صعود کرده و زمان قرعه کشی مسابقات جام جهانی ٢٠٢٢ قطر

تا پیش از شروع بازی های پلی آف، تیم های آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند، پرتقال و لهستان از قاره اروپا و برزیل، آرژانتین، اکوادور و اروگوئه از آمریکای جنوبی و غنا، سنگال، مراکش و تونس از قاره آفریقا و کانادا، آمریکا و مکزیک از آمریکای شمالی و مرکزی و عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و ایران از قاره آسیا به جام جهانی ٢٠٢٢ قطر راه پیدا کرده اند.

طبق آخرین رنکینگ اعلامی از سوی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در رده نخست آسیا و بیست و یکم جهان قرار گرفت که با این حساب در سید سوم قرعه کشی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر قرار گرفته است که قرعه کشی مسابقات و آشنایی حریفان با یکدیگر طبق چهار سید اعلامی انجام خواهد شد که تیم های دارای رتبه های برتر رنکینگ فیفا در سید اول به همراه میزبان مسابقات و بقیه تیم ها به ترتیب رتبه بندی در سیدهای بعدی قرار خواهند گرفت.

بعد از قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران در سید سوم قرعه کشی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر، قرعه کشی مسابقات در روز جمعه تاریخ 12 فروردین ماه سال 1401 از ساعت 19:30 در شهر دوحه قطر محل سالن نمایشگاه و همایش (DECC) برگزار گردید.

زمان برگزاری مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر

قرعه کشی مسابقات انجام شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه B رقابت ها با تیم های انگلیس (رنکینگ 5 فیفا)، آمریکا (رنکینگ 15 فیفا) و برنده پلی آف اروپا از میان تیم های اسکاتلند، اوکراین و ولز هم گروه شد که پس از برگزاری مسابقات پلی آف، تیم فوتبال ولز با ستارگان مطرح خود که مهم ترین آن گرت بیل می باشد همگروه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی قطر 2022 شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین بازی خود در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر را در روز دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 16:30 به وقت ایران با تیم ملی انگلستان در ورزشگاه بین المللی الخلیفه با حریف خود انجام خواهد داد.

بازی دیگر تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر در روز جمعه 4 آذر 1401 ساعت 13:30 به وقت ایران است که به مصاف تیم فوتبال ولز می رود، این بازی در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می گردد.

آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در گروهی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر در تاریخ 8 آذر 1401 برگزار می گردد تاریخی که برای مردم ایران یادآور لحظات شاد و غرورآفرینی است، هنگامی که در روز هشتم آذرماه سال 1376 با بازی فوق العاده تیم ایران، در یک بازی جذاب، تماشایی و خاطره انگیز در کشور استرالیا توانستیم جواز حضور به جام جهانی 1998 را کسب کنیم، امیدواریم بار دیگر نیز شاهد پیروزی و صعود کشور عزیزمان به جمع 16 تیم برتر جام جهانی ٢٠٢٢ قطر باشیم، دیداری حساس با تیم آمریکا ساعت 22:30 به وقت ایران که در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد گردید.

جهت رزرو تور جام جهانی قطر به صورت نقد و اقساط همین حالا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123

* مهلت ثبت نام تور جام جهانی قطر به پایان رسیده است *



تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر