جاذبه های گردشگری قطر

جاذبه های گردشگری قطر

کشورکوچک قطر با جمعیت شش میلیونی و مساحت یازده  هزار کیلومتر مربعی اش دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و هیجان انگیز است. بیابان ها و صحراهای زیبا و سواحل رویایی آن در کنار موزه های متعدد تاریخی، مراکز خرید و هتل های لوکس، کشور قطر را به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری خاور میانه تبدیل کرده است. در ادامه ما اطلاعاتی را که لازم است شما گردشگران عزیز پیش از عزیمت به قطر بدانید در اختیارتان قرار داده و به معرفی اجمالی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور قطر خواهیم پرداخت. برای سفر به قطر، خرید بلیط قطر، رزرو تور قطر و رزرو هتل در قطر با مهرآبادگشت در تماس باشید.

رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای قطر

یکی از پر طرفدارترین تفریحات و جاذبه های گردشگری کشور قطر Dune bashing به معنی رانندگی در تپه های پر فراز و نشیب است. اگر مسافر کشور قطر هستید رانندگی در بیابان به سمت دریا و فراز و فرود از تپه های ماسه ای و سپس اقامت شبانه در چادرهای عربی و خوردن غذاهای محلی و خوابیدن زیر آسمان پرستاره را در اولویت اول خود قرار دهید. در کشور قطر اپراتورهای متعددی وجود دارد که رانندگان ماهری را استخدام کرده تا برای نیم روز یا یک روز کامل شما را از دم در هتل به بیابان برده و بازگردانند.

بازار سوق واقف قطر

بازار باستانی سوق واقف برای بردن گردشگر به قلب تاریخ بازسازی شده است. در این بازار بزرگ قدیمی از انواع پارچه و ادویه و شیرینی سنتی گرفته تا لوازم خانگی و سوغاتی های مختلف کشور قطر یافت می شود. رستوران های متعدد سوری و لبنانی بازار سوق واقف نیز بسیار معروف و محبوب می باشند.

کورنیش دوحه

پیاده روی در میدان کورنیش دوحه، یک پیاده روی جذاب هفت کیلومتری از هتل شرایتون تا موزه هنرهای اسلامی است. در این مسیر شما می توانید قهوه بنوشید، بادکنک هوا کنید عکس بگیرید و سوار کشتی های عربی بشوید. موقع سوار شدن به کشتی حتماً چانه بزنید.

موزه هنرهای اسلامی

این موزه زیبا روی یک جزیره مستق در کنار کورنیکه واقع شده است و از بعضی زوایا شناور به نظر می رسد. موزه هنرهای اسلامی دوحه که بزرگ ترین موزه اسلامی دنیا به شمار می‌رود آثار باستانی ای چون سنگ ها و سکه های گران بها، کتاب های خطی و پارچه های عتیقه را در خود جای داده است. هم چنین اولین رستوران خاور میانه با یک سرآشپز مشهور فرانسوی در کنار این موزه قرار دارد. تراس طبقه آخر موزه نیز چشم اندازی زیبا و غذاهایی لذیذ دارد.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از امیران کشور قطر مجموعه ای را از ده سالگی جمع آوری کرده است. این مجموعه شامل وسایل شگفت انگیزی مثل انواع کتاب های قدیمی، بسته های آنتیک سیگار، اتومبیل های کلاسیک آمریکایی و بمب های قرن 18 عثمانی می باشد. این موزه خاص که در 23 کیلومتری غرب دوحه قرار گرفته پانزده هزار اثر هنری را در خود جای داده است.

پناهگاه و پارک حیات وحش الماها

الما یا غزال عربی به عنوان نماد کشور قطر شناخته می شود و شما گردشگران عزیز تنها جایی که می توانید این حیوان زیبای رو به انقراض را ببینید کشور قطر است. در این پارک جنگلی گونه های دیگر جانوری مانند بز کوهی و انواع آهو نیز مشاهده می شود. اقامتگاه زیبا و بسیار مدرنی که در دل این پارک جنگلی قرار گرفته در بین گردشگران بسیار معروف است و شما می توانید با اقامت در این مکان شبی رویایی را در دل کویر و در حیات وحش تجربه کنید.

مروارید قطر

مروارید قطر نام جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس و نزدیک شهر دوحه است. این جزیره پر از ساختمان های رنگارنگ، کانال ها، پل ها، پیاده روها، کافه و رستوران های بسیار صمیمی و جذابی است که آن جا را به یکی از مناطق گردشگری بسیار پرتردد تبدیل کرده است. اگر گذرتان به مروارید قطر افتاد حتماً لباس شنا همراه داشته باشید. چون در آن جا می توانید به قایق سواری و انواع تفریحات آبی بپردازید.

روستای فرهنگی کاتارا 

این روستای زیبا به پیچ و خم ها، گذرگاه ها و آب راه هایش معروف است و بسیار متاسب عکاسی و فیلم سازی می باشد. در ضمن مسجد فیروزه ای و آمفی تئاتر روستای کارا نیز در بین بازدیدکنندکان بسیار محبوب هستند. در این روستای فرهنگی جشنواره های متنوع و بازی های آبی متنوعی برگزار می شود. همچنین این روستا پر از کافه و رستوران است.

جنگل ساحلی التکیره

اگر می خواهید یک اکوسیستم سرسبز در دل شن های کویر تماشا کنید، به جنگل ساحلی التکیره سر بزنید. این جنگل زیبا مکانی برای زندگی پرندگان، ماهی‌خوارها و فلامینگوها می باشد. بهتر هنگام سفر به این جنگل لباس مناسب طبیعت گردی همراه داشته باشید.

قلعه الزباره و روستای متروکه

اگر به دنبال کشف فرهنگ تاریخی قطر هستید حتماً سری به روستای مرمت شده الزباره بزنید. این مکان اولین میراث جهانی ثبت شده یونسکو در قطر است. قدمت روستای الزباره به ۱۷۰۰ سال پیش می رسد. ماهی فروشان 200 سال قبل در این روستا به تجارت مروارید با بازرگانان بریتانیایی و چینی می پرداختند. این روستای متروکه حالا شبیه خانه ارواح است. در حال حاضر تنها درهای ورودی تو خالی و دیوارهای نازکی که انجمن ها را به هم متصل کرده از آن باقی مانده است.

قلعه دوحه

یکی از قلعه های نظامی تاریخی در کشور قط قلعه دوحه است. این قلعه در قرن نوزدهم یک ایستگاه پلیس بوده اما در حال حاضر تبدیل به یک موزه شده است.

برج اسپایر

برجی بلند در کشور قطر که می توانید کل شهر دوحه را در زیر پاهایتان داشته نظاره کنید. از بالای  این آسمان خراش ۳۶ طبقه کل شهر دوحه زیر پای شماست. احداث این ساختمان در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۰۷ تکمیل گشت. این برج رستوران گردان بسیار پرطرفداری دارد.


مسابقات جهانی موتورسواری، مسابقات گلف، مسابقات تنیس با حضور ستارگان اول جهان، مسابقات جذاب شترسواری، تماشای استادیوم های فوق مدرن لیگ ستارگان قطر و غواصی در آب های نیلگون خلیج فارس از دیگر جذابیت های گردشگری کشور قطر هستند. برای سفر به قطر، خرید بلیط قطر، رزرو تور قطر و رزرو هتل در قطر با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123






تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر