خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا

خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا یکی از مسائل پراهمیت و چالش برانگیز دانشجویانی است که قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند. همانطور که در مقالات قبلی درباره این صحبت کردیم که دانشگاه‌های ایتالیا یکی از دانشگاه‌های باکیفیت و مقرون به صرفه ایتالیاست اما باز هم نمی‌توان از هزینه اقامت چشم پوشی کرد زیرا اغلب هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی را در برمی‌گیرد،به عنوان مثال هزینه اقامت در شهرهای بزرگ ایتالیا مانند رم و میلان خیلی بیشتر از هزینه دیگر شهرهای ایتالیاست،اما زیاد نگران نباشید برخی از دانشگاه‌های ایتالیا خوابگاه‌های دانشجویی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌دهند و یا اینکه آنها را در یافتن یک اقامتگاه خوب راهنمایی می‌کنند.اگر شما هم قصد تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارید حتما با ما تا انتهای این مطلب،خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا همراه باشید.

ایتالیا کشوری توریست پذیر و پر از جاذبه‌های گردشگری است علاوه بر اینها دانشگاه‌های این کشور دارای سیستم آموزش عالی فوق‌العاده‌ای دارند که بسیاری از آنها جزء دانشگاه‌های برتر جهان محسوب می‌شوند، دانشگاه پلی تکنیک میلان، اسکولا نورمال سوپریور دپیزا و اسکولا سوپریور سنت آنا پیزا جزؤ برترین‌های ایتالیا هستند.

دانشگاه‌های ایتالیا

ایتالیا به دلیل داشتن انواع جاذبه‌های گردشگری تحصیلی و فرهنگی یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار است که اغلب دانشگاه‌های ایتالیا به پیشینه و میراث خود افتخار می‌کنند،به عنوان مثال دانشگاه رم تور ورگاتا که یک دانشگاه نوپا است در آن دوره‌های تحصیلی زیادی که همگی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. جالب است بدانید که این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های نوبنیاد اروپایی است که به واسطه سطح رضایت دانشجویان و همچنین آمار بالای استخدام فارغ التحصیلانش معروف است.

همچنین، دانشگاه بلونیا که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا و جهان است،بین دانشجویان بسیار پرطرفدار است ، این دانشگاه در قرن ۲۱ میلادی نیز هنوز هم در راس نوآوری و ابتکار آکادمیکی قرار دارد. فرآیند بلونیا در همان شهر ایتالیا که دانشگاه بلونیا قرار دارد، به تصویب رسید تا از این طریق یک مجموعه از استانداردهای با کیفیت در زمینه آموزش عالی در کل ناحیه آموزش عالی اروپایی برپا گردد.

تحصیل در ایتالیا

اولین قدم برای تحصیل در ایتالیا، برقراری ارتباط با دانشگاه و کنترل شرایط دریافت پذیرش می‌باشد. زمانی که صلاحیت دانشجو به تائید دانشگاه مد نظر رسید،دانشجو باید فرم درخواست خود به همراه دیگر مدارک ترجمه شده به زبان ایتالیایی را برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به سفارت ایتالیا در تهران ارائه دهد. مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا شامل:

  • دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک زبان ایتالیایی B2 برای دوره‌های آموزشی به زبان ایتالیایی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۶ برای دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی
  • فرم درخواست پذیرش از دانشگاه ایتالیایی
  • توصیه نامه
  • انگیزنامه
  • رزومه دانشجو
  • مدارک شناسائی

نکته بسیار مهم: کلیه مدارک باید قبل از ارسال به دانشگاه به زبان ایتالیایی ترجمه و به تایید برسد.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا

طبق نظام آموزشی بولونیا، ایتالیا سیستم آموزش عالی را جایگزین سیستم قبلی کرد. بنابراین، آموزش عالی ایتالیا امروزه بر پایه ۳ دوره با مدت زمان تحصیل مشخص می‌باشد. برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه‌های خصوصی و دولتی فراوانی وجود دارد. اما از بین آنها، تنها ۳۰  دانشگاه ایتالیا را می‌توان جزء دانشگاه‌های برتر دانست که ۱۲ دانشگاه ایتالیا در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ۴ دانشگاه برتر ایتالیا در سال ۲۰۲۱ :دانشگاه پلی تکنیک میلان، مدرسه عالی سنت آنا،دانشگاه بولونیا،دانشگاه ساپینزا رم هستند.

بررسی خوابگاه‌های دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا خوابگاه‌های دانشجویی مختلفی با شرایط و هزینه‌های متفاوتی به دانشجویان ارائه می‌شود. مدیریت اغلب خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا توسط دفتر دانشگاه می‌باشد. این ادارات خوابگاهی وظیفه تهیه اطلاعاتی درباره اجاره آپارتمان‌ها را بر عهده دارند. اغلب اجاره این خوابگاه‌ها توسط دانشجویان به صرفه‌تر از اجاره آپارتمان در بازار آزاد است.

اغلب دانشجویان در ایتالیا فقط یک اتاق از یک اپارتمان را اجاره می‌کنند و این یک کار مرسومی است .

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا

معمولا هزینه اجاره خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا در شهرهای بزرگ بسیار گران است و با توجه به فاکتورهای مختلف هزینه آنها بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو می‌باشد. برای پیدا کردن محل اقامت مناسب می‌توان از روزنامه‌ها و یا بنگاه املاک محلی اطلاعات کسب کرد و یا از پورتال‌های مسکن مثل HousingAnyware و Uniplaces استفاده کرد. هزینه اجاره خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا در یک سال اخیر عبارتند از:

  • آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر: ۶۰۱ یور
  • آپارتمان ۱ خوابه بیرون شهر: ۴۶۰ یورو

سوالات متداول خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا

آیا امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ همه دانشجویان ایتالیایی و غیر ایتالیایی امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی را دارند.

آیا امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا از روز اول وجود دارد؟ در بسیاری از موارد دانشجویان خارجی از سال دوم اجازه استفاده از خوابگاه‌ها را خواهند داشت.

مدت اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا چگونه است؟ افراد در طول دوره تحصیل خود می‌توانند در خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا اقامت داشته باشند اما خوابگاه‌های دانشجویی در اغلب موارد در تعطیلات بین دو ترم تعطیل هستند.

ما در این مقاله درباره خوابگاه‌های دانشجویی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر