تحصیل رشته خلبانی در ایتالیا

تحصیل رشته خلبانی در ایتالیا

تحصیل رشته خلبانی در ایتالیا به صورت تحصیل در آکادمی‌ها و مدارس خلبانی ممکن است. انتخاب تحصیل در ایتالیا امکان دسترسی به یک مجموعه باورنکردنی از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری را برای دانشجویان متقاضی فرآهم می‌سازد. ایتالیا یک مقصد پرطرفدار برای دانشجویان است. دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. ایتالیا به عنوان یک کشور پیشرفته که عضو اتحادیه اروپا است، مرکز آموزش کلاس جهانی است و موسسات آموزش عالی آن از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های جهان هستند.اگر شما هم به فکر دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در رشته خلبانی در این کشور هستید،حتما با تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهایی است که جذابیت‌های زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. این کشور ترکیبی عالی از زندگی دانشجویی سرگرم کننده، هزینه‌های کم زندگی و تجربیات هیجان انگیز دانشجویی است،علاوه بر این‌ها جاذبه‌های گردشگری فراوان ایتالیا باعث شده است که این کشور طرفداران زیادی برای تحصیل داشته باشد.ایتالیا مقصد مقرون به صرفه‌ای برای دانشجویان بین المللی است. متوسط هزینه زندگی در ایتالیا  بین ۷۰۰ تا هزار یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و سرگرمی است. تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، کیفیت بالای آموزش، دانشگاه‌های معتبر، میراث فرهنگی و تاریخی عظیم، سواحل زیبا، چشم اندازهای متنوع، یادگیری زبان ایتالیایی، امکانات فراوان، کیفیت بالای زندگی، غرق شدن در هنرهای ایتالیا و سبک زندگی معروف مدیترانه‌ای و کار هنگام تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در اروپا است.

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در ایتالیا

در ایتالیا بیش از ۱۰ مدرسه خلبانی وجود دارد که شرایط ورود به این مراکز برای یادگیری خلبانی داشتن حداقل ۱۶ سال برای شروع آموزش خلبانی، دارا بودن گواهی پزشکی، داشتن دیپلم دبیرستان و توانایی نوشتن، خواندن و صحبت کردن به زبان انگلیسی است. اولین قدم برای شروع یادگیری خلبانی انتخاب آکادمی یا مدرسه خلبانی مناسب است. این انتخاب به اهداف خلبانی و همچنین هزینه‌های تحصیل، برنامه‌های آموزشی و تجهیزات در مدارس خلبانی بستگی دارد. آکادمی‌ها و مدارس مختلف به دلیل موقعیت مکانی، تعداد دانشجویان، نوع هواپیما و غیره هزینه‌های تحصیلی مختلفی دارند و دانشجویان باید با توجه به بودجه خود آکادمی یا مدرسه مناسب را انتخاب نمایند.

دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مختلف خلبانی در ایتالیا شرکت کنند و گواهینامه‌های مربوط به آن را دریافت نمایند، از جمله گواهینامه خلبان دانشجو، گواهینامه خلبان خصوصی ،گواهینامه خلبان تجاری و غیره. برخی از مشاغلی که فارغ التحصیلان می‌توانند در این رشته داشته باشند عبارتند از خلبان ایرلاین در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ یا شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای، خلبان تاکسی هوایی، مربی پرواز، خلبان آمبولانس هوایی و غیره. در حال حاضر، خلبانان در ایتالیا معمولا ماهانه حدود ۶ هزار یورو درآمد دارند.

مدارس خلبانی در ایتالیا

بعضی از مدارس خلبانی ایتالیا به شرح زیر می‌باشند:

Accademia del Volo

Aernova

Aero Club Como

Aero Club Milano

Aeroclub di Genova

Aeroclub di Varese

Aeropubblicita – Scuola volo Thiene

Asteraviation Flight Academy

AVIOMAR

Cirrus Aviation

T.O. PADOVA

Turin Flying School

Volere & Volare

زندگی دانشجویی در ایتالیا

ایتالیا کشوری بسیار زیبا برای زندگی است و بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان خود سفرهای میدانی دارند. این سفرهای پرماجرا تاریخ، معماری و شگفتی‌های فراوان این کشور را به نمایش می‌گذارند. مسافرت و غذا از مولفه‌های اصلی زندگی معمولی دانشجویی در ایتالیا هستند. یکی دیگر از مولفه‌های مهم زندگی دانشجویی در این کشور، فرصت یادگیری زبان و فرهنگی جدید است.

هزینه‌های کلی زندگی که شامل هزینه‌های مسکن، غذا و غیره برای دانشجویان بین المللی در ایتالیاست بین ۷۰۰ تا هزار یورو در ماه است. هزینه مسکن، بزرگ‌ترین بخش هزینه‌های زندگی را تشکیل می‌دهد. به طور متوسط،هزینه‌هایی که دانشجویان برای مسکن صرف می‌کنند عبارتند از:

دانشجویانی که به تنهایی زندگی می‌کنند: ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه

دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنند: ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه

دانشجویانی که در یک آپارتمان اجاره‌ای به طور مشترک زندگی می‌کنند: ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه


ما در این مقاله درباره تحصیل رشته خلبانی در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر