تحصیل روانشناسی در ایتالیا

تحصیل روانشناسی در ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای پرطرفدار بین دانشجویان از سراسر جهان است. تحصیل روانشناسی درایتالیا امکان بهره‌گیری از آموزش عالی با کیفیت و شهریه‌های مقرون به صرفه تر از دیگر کشورهای اروپایی را امکان می‌بخشد. دانشجویان بین المللی و غیر اتحادیه اروپا در برخی موارد از نرخ شهریه یکسانی برخوردار هستند، اما در برخی دیگر هزینه‌های بیشتری نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا، پرداخت می‌کنند. حدود ۳۲ هزار دانشجوی بین المللی در این کشور حضور دارند. این کشور دارای تاریخ و سنت غنی آموزش عالی است. مدارک روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه‌های برتر با توجه به مراحل رشد انسانی، درک افراد و رفتار آنها در جامعه است. فارغ التحصیلان مطالعات روانشناسی در مشاغل، مشاوره، روان درمانی، روانشناسی سازمانی، آموزش ویژه و موارد دیگر یافت می‌شوند.

نکات مهم تحصیل روانشناسی در ایتالیا

به جرات می‌توان گفت بعضی از اولین دانشگاه‌های اروپا در ایتالیا تاسیس شده‌اند. دانشگاه بولونیا به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در سال ۱۰۸۸ تاسیس شد. بسیاری از موسسات ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی عملکرد خوبی دارند و هر ساله در ۲۰۰ رتبه برتر قرار می‌گیرند. ایتالیا نقش مهمی در اصلاحات اخیر آموزش عالی داشته است که این اصلاحات تحت عنوان “روند بولونیا” معروف شد. بولونیا نام فرآیندی است که توسط منطقه آموزش عالی اروپا برای ایجاد یک سیستم آموزش منسجم، یکنواخت و جذاب استفاده شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی از این سیستم پیروی می‌کنند.

ایتالیا یکی از چهار کشوری است که منطقه آموزش عالی اروپا را ایجاد کرده است.امروز روند بولونیا در حال اجرا در سراسر اروپا است. بیشتر دوره‌ها و برنامه‌های ارائه شده به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند اما تعداد برنامه‌های موجود به زبان انگلیسی در حال افزایش است. درجات روانشناسی در مورد تمام جنبه‌های نحوه کار ذهن و روان انسان به دانشجویان می‌آموزد. شهریه سالانه دانشگاه‌های ایتالیا بین ۵۰۰ تا ۳ هزار یورو متغیر است.

مبانی تحصیل روانشناسی در ایتالیا

رشته روانشناسی به دلیل اهمیت آن در رشد انسانی و جامعه، در پزشکی، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری بسیار مهم است. آگاهی از فرآیندهای اساسی در پس رفتار و شناخت انسان می‌تواند منجر به کشف شرایط روانشناختی پیچیده‌تری همچون افسردگی، صرع، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود. یک مدرک کارشناسی بر روی عناصر علمی روانشناسی و همچنین عناصر اجتماعی روانشناسی متمرکز خواهد شد و برای دانشجویانی است که علاقه مند به مطالعه رفتارهای فردی و اجتماعی هستند که شامل ذهن، شناخت، نظریه شخصیت، ادراک و عملکرد مغز میباشند.

زمینه‌های احتمالی تحصیل روانشناسی در ایتالیا شامل مشاوره، مطالعه انگیزه‌ها، درک، کمک به حل تعارضات، اصلاح اختلالات رفتاری است. متقاضیان تحصیل روانشناسی در ایتالیا می‌توانند در ۲۸ دانشگاه این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه‌های بین المللی برای تحصیل رشته روانشناسی در ایتالیا

پرطرفدارترین دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته روانشناسی در شهر رم ایتالیا عبارتند از:

دانشگاه بین المللی تلماسی UNINETTUNO: رشته روانشناسی رشد، این دوره با هدف ارائه خطوط اصلی رویکردهای نظری و سهم تجربی در زمینه رشد انسانی، توصیف جنبه های شناختی، عاطفی و رفتاری است. رشته های روانشناختی که یک دوره سه ساله با هدف آموزش یک فارغ التحصیل است، قادر به ترکیب دانش علمی ناشی از تحقیقات روانشناسی و علوم اعصاب شناختی با دانش ناشی از میراث علوم انسانی و علوم تربیتی میباشد. هدف از تحصیل در رشته روانشناسی بالینی، ارزیابی روانشناسی و مشاوره به علاوه ارائه تکنیک‌ها و ابزارهای حرفه ای مورد نیاز برای انجام ارزیابی روانشناختی کامل است.

دانشگاه جان کابوت: لیسانس علوم روانشناسی در دانشگاه جان کابوت یک پایه محکم برای مطالعه علمی رفتار فردی و گروهی و فرایندهای ذهنی در یک برنامه درسی هنرهای لیبرال فراهم می کند.

دانشگاه ساپینزا رم: برنامه کارشناسی ارشد در علوم اعصاب شناختی درک درستی از ارتباطات عصبی فرآیندهای شناختی و همچنین رابطه بین رشد ذهن و مغز را ارائه می‌دهد. این برنامه که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، هدف آن آموزش روانشناسان برای شناسایی نقایص شناختی خاص، ارزیابی تأثیر آنها بر حالتهای عاطفی و کیفیت زندگی بیمار است.

دانشگاه گوگلیمو مارکونی: لیسانس علوم و فنون روانشناسی به گونه‌ای طراحی شده است که بنیان جامعی از روانشناسی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

ما در این مقاله درباره تحصیل روانشناسی در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر