تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا

تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا

تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در ایتالیا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، باید تمکن مالی را با دیگر مدارک لازم به سفارت ارائه دهند.

گواهی تمکن مالی چست؟

گواهی تمکن مالی سندی معتبر و رسمی‌‌‌ است که در بانک، صادر و در آن، موجودی انواع حساب‌‌‌های شما و نرخ برابری آن به ارز درخواستی متقاضی به صورت دلار و یا یورو نوشته می‌‌‌شود. این گواهی نشان می‎دهد که چقدر پول در حسابی مشخص دارید و نیز در دوره‌ای مشخص (با توجه به درخواست متقاضی)، تراکنش مالی‌تان چقدر است. همچنین این گواهی با توجه به درخواست شما به ۲ زبان انگلیسی و فارسی به شما تحویل داده می‌شود. درحقیقت دانشجویان با دادن این گواهی، نشان می‌دهند که در طول تحصیل (یک سال تحصیلی) می‌توانند بدون مشکل هزینه‌های تحصیل و زندگی را پرداخت نمایند و از بابت تأمین هزینه‌ها هیچ مشکلی ندارند.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی تمکن مالی

برای دریافت گواهی تمکن مالی، باید به‌همراه مدارک زیر به بانک مراجعه کنید:

کارت ملی متقاضی

اصل و کپی پاسپورت متقاضی

اصل وکالت‌نامۀ نماینده قانونی درصورت وکالت به غیر

فرم تکمیل‌شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی

نکات مهم درباره دریافت گواهی تمکن مالی

برای درخواست گواهی تمکن مالی، به این نکات دقت کنید:

گواهی در سربرگ مخصوص بانکی صادر شود

گواهی بانک به نام شخص اقدام‌کننده باشد

اطلاعات تماس بانک مانند نشانی پستی و شماره‌تماس و آدرس ایمیل در گواهی ذکر شده باشد

شماره‌حساب در آن درج شده باشد

از تاریخ افتتاح حساب حداقل شش ماه باید گذشته باشد

سعی کنید تمام پول را شش ماه قبل از گرفتن گواهی در حساب نگه دارید

اجازه دهید پول تا زمان مشخص‌شدن وضعیت ویزا در حسابتان باقی بماند

بهتر است پولِ در حسابتان کمی بیشتر از رقم درخواستی سفارت یا دانشگاه باشد؛ البته این رقم نباید به‌طور درخورملاحظه‌ای بیشتر از میزان تعیین‌شده باشد

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

براساس روند جدید صدور ویزای تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا تمام دانشجویانی که قصد دارند در نیمسال اول در یکی از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایتالیا ثبت‌نام کنند، برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا باید گواهی تمکن مالی ارائه دهند. مدرک استطاعت مالی (شخصی یا خانواده) برای پوشش طول مدت تحصیل در ایتالیا، معادل ۴۵۹.۸۳ یورو در ماه است. به همین منظور، متقاضی می‌تواند ترجمه انگلیسی صورت‌حساب بانکی ۳ ماه آخر خود یا یکی از والدین و ترجمه ایتالیایی یا انگلیسی شناسنامه صاحب حساب و دیگر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده، مانند قرارداد کاری و بیمه تأمین اجتماعی و اقرارنامه مربوط به درآمد را ارائه کند.

ما در این مقاله درباره تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر