1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟ چگونه می‌توان ویزای تحصیلی ایتالیا دریافت نمود؟ انواع ویزای تحصیلی ایتالیا کدام‌اند؟ دریافت ویزای تحصیلی و مدت زمان صدور آن از موارد مهمی است که متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا همواره در جستجوی آن هستند. اگر شما هم به دنبال دریافت ویزای تحصیلی و سوالاتی از قبیل مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را نمی‌دانید حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که از دانشگاه‌های با کیفیتی برخوردار است و همچنین مراکز علمی آن از سطح بالایی برخوردار هستند،همچنین هزینه تحصیل بسیار مناسب و کم در این کشور از دیگر عواملی است که باعث می‌شود دانشجویان زیادی مشتاق تحصیل در ایتالیا باشند. ما در این مقاله به تمامی شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا، مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا خواهیم پرداخت.

مزیت تحصیل در ایتالیا

دانشگاه‌های ایتالیا جزء با معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آیند که دانشجویان در این کشور علاوه براین که از آموزش‌های سطح بالایی برخوردار می شوند، موقعیت بسیار خوبی نیز برای تماشای جاذبه‌های دیدنی، معماری‌های بی نظیر و خوردن غذاهای لذیذ و معروف خواهند داشت. از آن جایی که کشور ایتالیا در اتحادیه اروپا قرار دارد، در مواردی مانند پوشش‌های بیمه‌ای، بهداشت و خدمات اجتماعی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که اشاره کردیم علاوه بر کیفیت بسیار بالای آموزشی، هزینه تحصیل در کشور ایتالیا بسیار مناسب است و دانشجویان با کمترین بودجه می‌توانند در آن جا تحصیلات خود را ادامه دهند. پرداخت شهریه دانشگاه‌ها در کشور ایتالیا براساس درآمد سالانه والدین دریافت می‌شود. جالب است بدانید افرادی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌شوند می‌توانند تحصیل خود را رها کرده و در آن جا مشغول به کار شوند. به عبارتی دریافت ویزای تحصیلی یکی از راحت‌ترین روش‌های اقامت دائم در کشور ایتالیا می‌باشد، به همین خاطر خیلی از افراد که می‌خواهند برای زندگی به ایتالیا مهاجرت کنند ویزای تحصیلی آن را دریافت می‌نمایند. اما در این میان دریافت وقت سفارت دانشجویی ایتالیا و مدت زمان صدور ویزایتحصیلی ایتالیا موضوع بسیار مهمی برای متقاضیان می‌باشد.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا

وزارت دانشگاه‌های ایتالیا سالیانه براساس زمان بندی خاصی این امکان را برای سفارت خانه‌های خود در کشورهای گوناگون فراهم می‌کند تا به متقاضیانی که می‌خواهند تحصیلات خود را در مقاطع تخصصی و دانشگاهی سپری کنند ویزا دهند. سفارت ایتالیا بعد از بررسی دقیق و کامل مدارک مورد نیاز اقدام به صدور ویزای تحصیلی می‌نمایند. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا بسته به نوع ثبت نام متقاضیان و رشته دانشگاهی متفاوت است. دانشجویان بعد از ورود به کشور ایتالیا باید مجوز اقامت دریافت نمایند، این مجوز معمولا یک ساله است و امکان تمدید آن وجود دارد. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی باید در زمان‌هایی که اعلام می‌شود برای رشته تحصیلی مورد نظر خود تقاضا دهند و بهتر است برای تسریع این روند از قبل تمام مدارک مورد نیاز را آماده کنند.

ویزای تحصیلی در ایتالیا انواع گوناگونی دارد که متقاضیان برحسب رشته و مدت زمان اقامت در این کشور یکی از آن ها را انتخاب می‌کنند و اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام می‌دهند. از جمله این ویزاها می توان به ویزای کوتاه مدت دانشجویی که دوره آن حداکثر تا ۹۰ روز است، ویزای ملی دانشجویی که برای هر مقطع تحصیلی حدودا ۸۰ساعت در ماه و ویزای طولانی مدت که امکان اقامت طولانی برای تحصیل دانشجویان را فراهم می کند اشاره نمود.

مدارک ویزای تحصیلی ایتالیا

  • ارائه فتوکپی از ترجمه همه مدارک به زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • ارائه مدارک مالی و ضمانت نامه معتبر
  • ترجمه ایتالیایی شناسنامه و ارائه کپی از آن
  • ۵ قطعه عکس با کیفیت و و پشت نویسی شده به زبان ایتالیایی
  • ارائه اصل پاسپورت و و کپی از آن
  • آدرس دقیق پست الکترونیکی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی به همراه عکس
  • کپی از رزرو بلیط هواپیما
  • فتوکپی گردش بانکی دانشجو همراه با ۴۰۰۰ یورو
  • کپی از رزرو هتل در ایتالیا برای حداقل ۱۰ روز
  • ترجمه دیپلم و پیش دانشگاهی با ریز نمرات
  • ترجمه ایتالیایی کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  • شرح کامل دروس گذرانده در دانشگاه

هزینه زندگی و دانشگاه در کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و آذربایجان با ایتالیا تقریبا یکسان است ولی از لحاظ سطح کیفیتی و علمی، دانشگاه‌های ایتالیا با دانشگاه‌های دیگر کشور ها قابل قیاس نیست،به همین خاطر  خیلی از افراد با وجود طولانی بودن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا و دشواری دریافت وقت سفارت دوست دارند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند.

نکات مربوط به ویزای تحصیلی ایتالیا

  • متقاضیان باید حتما یک کپی از بلیط هواپیمای خود ارائه دهند.
  • متقاضی حتما باید یک پاسپورت معتبر که دارای دو صفحه خالی است در اختیار داشته باشد.
  • فرد متقاضی نباید قبلا به کشور ایتالیا وارد شده باشد.
  • متقاضی هیچ سابقه جنایی نباید داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

اولین اقدامی که برای صدور ویزای تحصیلی باید انجام داد مراجعه به کنسولگری یا سفارت ایتالیا در کشور خودتان و درخواست ویزا می‌باشد. برای این منظور ابتدا باید از طریق سایت‌های مربوطه وقت سفارت ایتالیا دریافت نمایید، مدت زمان تقاضای شما برای نوبت دهی تا انجام مصاحبه برای ویزا را بین چهار تا شش هفته در نظر بگیرید، تقاضا برای ویزای دانشجویی باید حداقل سه ماه پیش از تاریخ ورود به ایتالیا صورت بگیرد زیرا پردازش تقاضای شما ممکن است تا ۳ هفته زمان ببرد.

دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و دریافت وقت سفارت ایتالیا کار خیلی ساده و آسانی نیست و مستلزم دانش و آگاهی از اطلاعات خاصی می باشد، کوچک ترین خطا و نقص در مدارک شما ممکن است مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را به طول انجامد و کار شما را به تاخیر بیاندازد.

ما در این مقاله درباره مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر