1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نسبت به دیگر کشورها از نظر هزینه‌ای کمتر است و در بین رشته‌های پزشکی، تحصیل داروسازی در ایتالیا باز هم کمتر است نسبت به دیگر کشورها. همچنین وجود بورسیه‌های تحصیلی متفاوت در ایتالیا باعث شده که سالیانه متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور بروند. امروزه افراد روش‌های مختلفی را برای مهاجرت به ایتالیا و همچنین کسب اقامت دائم در این کشور را انتخاب می­کنند. روش های مهاجرت از جمله پناهندگی در ایتالیا، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی ایتالیا و اعزام دانشجو به ایتالیا و ... است.

با دریافت اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا متقاضیان می‌توانند پس از اتمام تحصیل در کشور به عنوان یک پزشک شروع به کار نمایند و اقامت خود را تمدید کنند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

در ایتالیا دانشگاه‌ها و موسسات معتبری برای تحصیل وجود دارد،به همین دلیل، دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا هستند. دانشگاه‌های متعدد و معتبر زیادی در ایتالیا وجود دارد که در جهان دارای رتبه‌های بالایی هستند.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد،با این وجود افراد زیادی خواستار تحصیل در ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستند.در واقع جهت پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا،شرایط متفاوتی وجود دارد،در بین دانشگاه‌های ایتالیا،دانشگاه‌های خصوصی آن شرایط مناسب‌تر و راحتتری برای پذیرش وجود دارد اما به تناسب شهریه این دانشگاه‌ها هم بالاتر است.

برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا حتما به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه انتخاب شده مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا:۴ تا ۶ سال

مدت زمان تحصیل در رشته دامپزشکی در ایتالیا:۶ سال

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا:۵ تا ۶ سال

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا:۵ تا ۶ سال

مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا:۳ تا ۴ سال

مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در ایتالیا:۳ تا ۴ سال

مدت زمان تحصیل در رشته تخصص پزشکی در ایتالیا:۳ تا ۶ سال

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایتالیا

لیست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران در ایتالیا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دانشگاه برگامو
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه آزاد بوزن بولزانو
  • دانشگاه کالابریا
  • دانشگاه سایپنزا رم
  • دانشگاه پادووادی
  • دانشگاه پلی تکنیک تورینو
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه فرارا
  • دانشگاه رم تورورگا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه نایل فدریکو
  • دانشگاه کاتولیک دل ساکر و گیریم
  • دانشگاه دگیل استودی دردی یاویا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه میلان پیکوکوا
  • دانشگاه تریست
  • دانشگاه کافوسکاری از ونیز
  • دانشگاه کاتانیا
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه مودنا
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگه سهینا و غیره

اما دانشگاه های پزشکی ایتالیا در سطح جهانی نیز دارای رتبه‌های بالایی هستند،که دانشگاه میلان نسبت به دیگر دانشگاه های ایتالیا دارای رتبه بالاتری است.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا توسط موسسات حرفه‌ایی صورت می­‌گیرد. در این موسسات آموزش در ۲ دوره می‌باشد. آموزش نظری و آموزش بالینی!

در آموزش نظری به صورت تئوری برگزار می­‌شود و در آموزش بالینی که به صورت عملی دانشجویان در دندانپزشکی‌ها حضور یافته و بصورت کاملا حرفه‌ایی آموزش می­بینند.مدت زمان و طول دوره­ آموزش دندانپزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا ۴ سال است و دروسی که در اکثر دانشگاه‌ها تدریس می­شوند عبارتند از فیزولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، وفاکارمولوژی، آسیب شناسی دهان، بافت شناسی دهان و دندان و…  دروس علوم بالینی که در دانشکده‌های دندانپزشکی ایتالیا تدریس می‌شوند پیشگیری، تشخیص و درمان همه جنبه‌های دندانپزشکی بالینی است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل در اکثر دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی می‌باشد و ناگفته نماند شهریه دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی که تدریس به زبان ایتالیایی است بسیار بالاتر می‌باشد. به همین دلیل آموزش پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا در موسساتی که به زبان انگلیسی تدریس می­شوند مقرون به صرفه تر است.

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به ۲ زبان انگلیسی و ایتالیایی می‌باشد که بستگی به انتخاب دانشگاه فرد دارد. علاقه مندان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا همچنین می‌توانند تحصیل در ایتالیا را به همراه بورسیه انجام دهند در صورتی که شرایط دریافت بورسیه را احراز نمایند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

افراد برای اینکه بتوانند در دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا ادامه تحصیل دهند باید ابتدا در آزمونی به نام IMAT (آزمون پذیرش بین المللی) شرکت نمایند. نمره قبولی در این آزمون برای هر یک از دانشگاه‌های این کشور متفاوت است. اما برای ادامه تحصیل در دانشکده پزشکی بین المللی حداقل نمره ۴۰ تا ۵۰ این آزمون را کسب نمود. دانشجویان علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون بین المللی آیمت باید دارای مدارک زبان انگلیسی هم باشند. دانشگاه ها هرکدام دروسی را به صورت پیشنیاز برای دانشجویانی که دوره کارشناسی را گذرانده اند قرار داده است که از جمله این دروس فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی می‌باشد.

آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

یک مسئله بسیار مهم در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا آزمون‌های ورودی در این کشور است. زمانی که فردی به زبان ایتالیایی تحصیل کند، شرکت در آزمون ورودی با نام آلفا برای او الزامی خواهد بود و در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را داشته باشد، باید در آزمون آیمت شرکت کند. باید به این نکته توجه داشت که شرکت کنندگان آزمون آلفا بسیار کمتر از آزمون آیمت است ضمن آنکه تحصیل به زبان ایتالیایی پذیرش بیشتری را خواهد داشت. قابل ذکر است دانشجویان قبل از انتخاب دانشگاه خود در ایتالیا رتبه دانشگاه مورد نظر را در همان سال در نظر بگیرند. 

سوالات متداول تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چند سال به طول خواهد کشید؟ دوره پزشکی در ایتالیا حداقل ۴ سال به طول خواهد انجامید.
  2. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد؟ رشته تحصیلی نقشی در دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا ندارد و همه دانشجویان بین المللی می‌توانند از این امکان استفاده کنند.
  3. امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؟ کلیه متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید در آزمون IMAT شرکت کرده و از این طریق اجازه تحصیل در ایتالیا را بدست آورند.
  4. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا معادل چند یورو در سال است؟ با توجه به امکان استفاده از بورسیه تحصیلی، هزینه‌های تحصیل، کمترین نگرانی را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند اما هزینه‌های تحصیل پزشکی در ایتالیا در حدود ۴ هزار یورو در سال است.

ما در این مقاله درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر