دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا

ریجکتی ویزای ایتالیا، اغلب بسیار انگشت شمار است. رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا، عدم اطمینان به بازگشت درخواست کننده به ایران می‌باشد. بعد از ریجکتی، ۶ ماه بعد، بدون اعتراض به ریجکتی، می‌توانید دوباره درخواست ویزای ایتالیا خود را ارسال کنید اما می‌توانید تا یک ماه بعد از ریجکتی، نامه اعتراضی خود به سفارت ایتالیا اعلام کنید که این باعث مشکلاتی بی پایان با هزینه‌های زیادی می‌شود.

دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از درخواست ویزای ایتالیا،درخواست شما به هر دلیلی رد شده باشد، واقعیت این است که برای دریافت ویزا، باید شرایط اعلام شده از سوی سفارت ایتالیا را داشته باشید. در صورتی هر یک از این شرایط را نداشته باشید، درخواست ویزای شما ریجکت می‌شود و شما مجاز به ورود به کشور مقصد نیستید. دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. داشتن سوء سابقه: در صورتی که دارای سوء سابقه کیفری و یا جنایی در گذشته و یا حال باشید، از ورود شما به ایتالیا جلوگیری می‌شود. این موارد (مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، اعتیاد و دیگر موارد جنایات جدی)، ممکن است تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی و یا ثروت عمومی کشور های حوزه شینگن محسوب شود.

۲. ارائه مدرک مسافرتی جعلی: سرنوشت مشترک تمامی افرادی که سعی در سفر کردن با اسناد مسافرتی جعلی و یا غیر معتبر دارند چیزی به جز ریجکت ویزا نمی‌باشد.

۳. عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا: یکی از انگیزه‌های افسران ویزای ایتالیا برای ریجکت کردن درخواست ویزای ایتالیای شما این است که شما هدف خود را برای حضور در این کشور به طول واضح و کامل برای آن‌ها توجیح نکرده‌اید. عدم تطابق شغل با منبع مالی، ناتوانی در پرداخت هزینه‌های اقامت در ایتالیا و یا ناتوانی در توجیح هدف سفر از ایتالیا باعث ریجکتی ویزای ایتالیای شما می‌باشد.
یکی دیگر از این موارد، عدم اطمینان به بازگشت متقاضی به کشور خود می‌باشد.

۴. ارائه پاسپورت مشکل دار: یکی دیگر از مواردی که باعث ریجکت شدن ویزای ایتالیای شما می‌شود، این است که گذرنامه خود را در شرایط خوبی نگه داری نکرده باشید. آسیب دیدن پاسپورت شامل از بین رفتن صفحات آن، از بین رفتن جلد آن و یا از بین رفتن شماره‌های درج شده در آن می‌باشد.

۵. ارائه پاسپورت نامعتبر: ارائه پاسپورت نامعتبر، از دیگر دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا می‌باشد. پاسپورت نامعتبر به گروه های زیر گفته می‌شود:

پاسپورتی که بیش از ۳ ماه اعتبار نداشته باشد.

پاسپورتی که دارای کمتر از ۲ صفحه خالی باشد.

ارائه یک سند مسافرتی و یا شناسایی به جای پاسپورت.

ارائه پاسپورتی که برای ۱۰ سال گذشته و یا بیشتر است.

۶. ارائه دعوت نامه نامعتبر: در صورتی که دعوت نامه توسط دعوت کننده امضاء نشود و همچنین به تائید مراکز شهرداری نرسد، فاقد اعتبار است و همچنین باعث ریجکت شدن درخواست ویزای شما می‌شود.

۷. عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت در ایتالیا: یکی دیگر از دلایل ریجکتی درخواست ویزای ایتالیا، عدم توانایی متقاضی در پرداخت هزینه‌های اقامت در این کشور می‌باشد. این می‌تواند به دلیل عدم وجود منابع مالی، عدم ارائه گردش حساب و تمکن مالی و یا عدم استفاده متقاضی از حساب شخصی برای پرداخت هزینه‌ها باشد.

۸. ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر: بیمه مسافرتی باید تمامی روزهای اقامت در کشور ایتالیا را پوشش دهد. همچنین سقف پوشش بیمه مسافرتی ویزای ایتالیا، باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد.

۹. ارائه تایید رزرو هتل و یا رزرو بلیط رفت و برگشت نامعتبر: تایید رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت که برای ویزای ایتالیا ارائه می‌کنید، توسط افسران ویزا به طور کامل و دقیق بررسی می‌شود و در صورتی که مشکلی داشته باشد، درخواست ویزای ایتالیای شما رد خواهد شد.

۱۰. در صورتی که ویزای شینگن استفاده نشده داشته باشید: اگر قبل از درخواست ویزای ایتالیا، ویزای شینگن گرفته باشید ولی مهر ورود و خروج به حوزه شینگن در پاسپورت شما نباشد، درخواست ویزای ایتالیا شما رد خواهد شد.

اعتراض به رد شدن ویزای ایتالیا

اعتراض به ریجکتی ویزای ایتالیا، پروسه بسیار وقت گیر و هزینه بر است. اگر بخواهید برای اعتراض به ریجکتی ویزای ایتالیا طبق قانون وزارت امور خارجه این کشور عمل کنید، یک وکیل در شهر رم باید برای شما نامه اعتراض به رد شدن ویزا بنویسد و کلیه مراحل آن باید توسط همان وکیل پیگیری شود.

اما اگر بخواهید شانس خود را امتحان کنید، می‌توانید یک نامه اعتراض به ریجکتی ویزا بنویسید و خودتان آن را به کنسولگری ویزای ایتالیا در تهران تحویل دهید. اگر چه این کار قانونی نیست .

رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

طبق قانون ویزای کشورهای شینگن، درخواست کنندگان رد شده، ۶ ماه بعد از زمان رد شدن درخواست ویزای خود می‌توانند دوباره درخواست ویزای خود را ارسال کنند. حتما به این مورد توجه داشته باشید که ابتدا مواردی که باعث ریجکت شدن درخواست ویزای‌تان شده است را، برطرف نمائید و پس از آن دوباره درخواست خود را ارسال کنید.

ما در این مقاله درباره دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا با شما صحبت کردیم و انواع دلایل آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر