مراحل دریافت پاسپورت

ممکن است شما هم مثل من در گوگل به دنبال مقاله‌ای بودید تا مراحل دریافت پاسپورت را به دقیق و کامل توضیح بدهد و شما را راهنمایی نماید،اما به پاسخی نرسیده باشید!
ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره مراحل دریافت پاسپورت،هزینه دریافت پاسپورت،مدت زمان اخذ پاسپورت و شرایط تمدید پاسپورت و ... با شما صحبت می‌کنیم.با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مراحل دریافت پاسپورت در ایران اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست و افراد میتوانند کمتر از ۲ ساعت نسبت به دریافت و یا یا تمدید پاسپورت اقدام نمایند.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

  • عکس ۴ در ۶

شما برای دریافت عکس پاسپورت خود اگر به آتلیه مراجعه نمایید،خودشان می دانند که سایز عکس پاسپورت باید ۴ در ۶ باشد.نکته مهم درباره دریافت عکس پاسپورت این است که عکس آقایان باید زمینه سفید و عکس کاملا واضح باشد و برای خانم‌ها باید عکس با حجاب و بدون آرایش باشد.

نکته: افرادی که جراحی‌های زیبایی انجام دادن و عکس جدید با عکس کارت ملی و شناسنامه تفاوت داشته باشد نیاز به گوهی پزشک جراح خود دارند.

داشتن مدارک مثل کپی و اصل شناسنامه کارت ملی الزامی می‌باشد.  برای آقایان اصل و کپی کارت پایان خدمت هوشمند و برای خانم‌ها نیاز به اجازه نامه رسمی همسر دارند. خانم‌ها باید به دفتر خانه‌های اسناد رسمی بروند و یک اجازه محضری از همسر خود بگیرند، خانم‌هایی که مقیم خارج هستند احتیاجی به اجازه محضری همسر ندارند و همچنین اقامت با پاسپورت ایرانی قابل قبول است. خانوم‌هایی که همسرشان فوت کرده‌اند، باید اصل گواهی فوت همسر یا اصل شناسنامه باطل شده همسر خود را ارائه دهند و همچنین خانم‌های مطلقه باید اصل طلاق نامه را ارائه دهند. همچنین افراد زیر ۱۸ سال هم نیاز به اجازه محضری از سوی پدر یا قیم قانونی دارند. 

  • مراجعه به پلیس +۱۰

برای یافتن نزدیک ترین پلیس +۱۰ به سایت epolice.ir مراجعه نمایید. در بخش تماس با ما سایت، نزدیک ترین دفتر به خودتان را بیابید. باز هم تاکید می‌نماییم که خانم‌ها برای گرفتن پاسپورت احتیاج به اجازه نامه رسمی همسر خود دارند.

با ارائه مدارک کامل و مراجعه به دفتر پلیس +۱۰ درخواست دریافت پاسپورت رو ادائه دهید.

  • پرداخت هزینه

هزینه‌های دریافت پاسپورت هر ساله در حال تغییر است، نکته اساسی که باید به آن دقت نمایید این است که بخش واریزی به حساب شهرداری و نیروی انتظامی را نباید از طریق اینترنت یا عابر بانک پرداخت نمایید یا باید مستقیم به بانک ملی بروید و فیش بگیرید و یا اینکه از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام نمایید.

  • در انتظار پستی بمانید

حدود ۱ هفته زمان میبرد تا پاسپورت به شما تحویل داده شود.

نکات مهم درباره دریافت پاسپورت:

- بازنشستگان نیروهای نظامی که ۵ سال از بازنشستگی آنها می گذرد باید اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند.

- در مورد بازنشستگان نظامی که ۵ سال تمام از بازنشستگی آنها نگذشته است ارائه نامه از حفاظت یگان مربوط الزامی می‌باشد.

- نظامیان شاغل باید نامه موافقت حفاظت یگان مربوط را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارائه و پس از ثبت، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه دهند. 

نکته مهم:اگر پاسپورت دارای اعتبار ، خراب و یا گم شده، باید به اداره گذرنامه غرب تهران به آدرس :یافت آباد، بلوار معلم، نرسیده به چهارراه قهوه خانه مراجعه کرده و سپس به پلیس +۱۰ مراجعه نمایید همچنین اگر اعتبار پاسپورت‌تان تمام شده و بعد گم و یا مخدوش شده است،احتیاجی به مراجعه به اداره گذرنامه غرب تهران نیست،فقط کافی است به پلیس +۱۰ بروید.

-عکس دختران بالای ۵ سال باید با حجاب کامل باشد.

- شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکس دار باشد.

- افراد زیر ۱۵ سال باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفتر چه بیمه ارائه دهند.

اگر به هر دلیلی ممنوع الخروج شده اید باید به اداره گذرنامه واحد غرب تهران مراجعه نمایید.

اگر پاسپورتتان بالای یک سال اعتبار دارد و قصد باطل کردن آن را دارید، باید ابتدا به اداره‌های گذرنامه بروید.

آدرس اداره گذرنامه غرب: یافت آباد، بلوار معلم، نرسیده به چهارراه قهوه خانه

آدرس اداره گذرنامه تهرانپارس: فلکه اول تهرانپارس، بلوار پروین، اداره گذرنامه تهرانپارس، طبقه دوم

آدرس اداره گذرنامه شهر ری: بزرگراه فدائیان اسلام، بلوار بسیج، جنب اداره گاز.  

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره مراحل دریافت پاسپورت با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره ویزای چین،ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای عراق و تور باکو داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر