عجیب‌ترین سنت‌های دنیا

عجیب‌ترین سنت‌های دنیا که شاید حتی نشنیده باشید!

عجیب‌ترین سنت‌های دنیا

وقتی صحبت از عجیب‌ترین سنت‌های دنیا باشد، اولین کشوری که به ذهن‌مان می‌رسد آفریقا است. درست است که در کشورهای این قاره می‌توان برخی از عجیب‌ترین سنت‌های دنیا را پیدا کرد اما اگر با سنن دیگر کشورها هم بدانید،با مسائل عجیب و غریب اشنا می‌شوید از پریدن روی نوزاد گرفته! تا بیرون انداختن اسباب اثاثیه‌ی خانه از پنجره! بسیاری از این سنن ریشه در تاریخ این کشورها دارند.

سنت‌های عجیب اوکراین

اوکراینی‌ها معتقدند که عنکبوت باعث خوش یمنی و خوش شانسی می‌شود،به همین خاطر اوکراینی‌ها برای تزئین درخت کریسمس خود از عنکبوت استفاده می‌کنند.البته اوکراینی‌ها درختان کریسمس‌شان را با عنکبوت‌های پلاستیکی و تارهای آن تزیئین می‌کنند!البته هنوز مشخص نیست که این سنت عجیب از کجا سرچشمه گرفته است.

سنت‌های عجیب آفریقای جنوبی

در همه جای دنیا، سال جدید جشن می‌گیرند. به عنوان مثال در ایران به نام عید نوروز با بودن در کنار خانواده و دید و بازدیدها سال جدید را جشن می‌گیریم، در برخی از کشورها با آتش بازی‌ها و… اما شما تابحال سنت بیرون انداختن وسایل منزل از پنجره را شنیده بودید؟اصلا عجیب نیست! یکی از سنت‌های تاریخی در ژوهانسبورگ در کشور آفریقای جنوبی است که چندین سال جشن می‌گیرند. این سنت عجیب از دهه‌ی ۱۹۹۰ جشن گرفته می‌شود و در چندین سال اخیر خیلی خطرناک تر شده است، مثلا در سال‌های قبل وسایل کوچکی مثل ظرف و ظروف کوچک به بیرون اندخته می‌شد. اما اخیرا دیده شده که حتی مبل را هم از پنجره بیرون انداخته‌اند!

سنت‌های عجیب اسپانیا

یکی از عجیب‌ترین سنت‌های دنیا در کشور اسپانیا روستایی به نام کاستریلو وجود دارد که هر سال در آن فستیوالی برگزار می‌شود که در این فستیوال، خانواده‌ها به همراه نوزادان تازه دنیا آمده شرکت می‌کنند. عجیب نیست؟!در این جشنواره و فستیوال مردان لباس‌هایی شبیه به شیاطین می‌پوشند و از روی نوزادان می‌پرند! این کار به ال کولاچو معروف است و به مدت ۶۰ روز طول می‌کشد. افراد شرکت کننده در این جشنواره، این نوزادان را روی بالشت هایی در کف خیابان می خوابانند در جلوی چشم همه، بعد در حالی که هیجان زده به نوزادانشان نگاه می‌کنند مردان از روی آن‌ها می‌پرند. کار خیلی خطرناکی که در بین مردم اسپانیا جا افتاده است، قدمت این سنت به قرن ۱۷ برمی‌گردد و البته این را هم بگوییم که تا به حال هیچ آسیبی گزارش نشده است.

بعد از اتمام این جشنواره بر روی نوزادان گل رز می‌ریزند و آن ها را به خانواده‌های‌شان برمی‌گردانند.

سنت‌های عجیب یونان

مردم یونان عادت دارند تا زمانی که دندان شیری فرزندان‌شان در می‌آید، آن را به ارتفاع ببرند. آن‌ها معتقدند که این کار باعث می‌شود تا دندان تازه کاملا سالم باشد.

البته طبق گزارش رویتر در سال ۲۰۱۵، کودکان یونانی بدترین دندان‌های دنیا را از نظر سالم بودن دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن‌ها می‌تواند بحران اقتصادی‌ای باشد که یونان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره عجیب‌ترین سنت‌های دنیا با شما صحبت کردیم،سنت‌هایی که حتی برای یکبار هم آن را نشنیده باشید!خب شما همراهان همیشگی معرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای چین،ویزای تایلند و خرید بلیط قطار داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس بگیرید تا به کارشناسان مربوط وصل شوید و به تمام سوالات خود پاسخ دهید.ما بی صبرانه منتظر شما هستیم!

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر