آخرین وضعیت مرزهای عراق

آخرین وضعیت مرزهای عراق

با توجه به برقراری دوباره پرواز کشورهای ایران و عراق، سفرهای زیارتی و دریافت ویزای عراق از سر گرفته شده است. با توجه به نظریه دولت عراق، هیچ نوع ویزای عراق به صورت توریستی و زیارتی در حال حاضر صادر نمی‌شود .

سفر زیارتی ایرانی‌ها به عراق از زمان پیدایش ویروس کرونا متوقف شده است. مرزهای زمینی این دو کشور هم تقریبا یک سال است که به روی مسافران بسته شده و سفارتخانه‌های دو کشور فقط برای سفرهای تجاری و  درمانی ویزای عراق را صادر می‌کنند.

دولت عراق، مرزهای هوایی خود را به روی بعضی از کشورها از جمله ایران بسته بود، از بهمن ۱۳۹۹ این پروازها را دوباره برقرار کرده است. با توجه به نظریه شرکت خطوط هوایی عراق از روز شنبه چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۹،پرواز بین شهرهای نجف، تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت صادر می‌گردد.

در حال حاضر با توجه به باز شدن مرزهای عراق به روی ایرانی‌ها دولت عراق فعلا ویزای عراق به صورت زیارتی و توریستی صادر نمی‌کند.

درحال حاضر تنها مسافران با ملیت عراقی و دارای ویزای تجاری عراق می‌توانند از ایران به این کشور سفر کنند. دولت عراق همچنین همه مسافران بالای ۱۰ سال را الزام کرده است تا حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز در یکی از بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران تست PCR داده و جواب منفی آن را به مسئول کانتر در فرودگاه ارائه نمایند. تمام مسافران بلافاصله بعد از ورود به خاک عراق نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه اجباری می‌شوند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره آخرین وضعیت مرزهای عراق بر روی ایرانی‌ها با شما صحبت کردیم،همچنین شما برای دیدن جاذبه‌های مذهبی ‏کربلا، دیدنی‌های کاظمین، سامرا، نجف،بغداد و دیگر شهرهای عراق را می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و قبل از ‏سفر، اطلاعات خود را در خصوص سفر تکمیل کنید، در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید و یا با شماره‌های ما تماس بگیرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر