پذیرش تحصیلی در هند

پذیرش تحصیلی در هند

کشور هند در جنوب آسیا قرار دارد و به عنوان یکی از کشورهای شناخته شده در جهان است و بعد از کشور چین از کشورهای پر‌جمعیت جهان به حساب می‌آید. هند علاوه بر بناهای تاریخی و طبیعت خاص و بی‌مانندی که دارد، دارای دانشگاه‌های معتبر و فوق العاده‌ای است همین باعث شده تا دانشجویان زیادی قصد تحصیل در این کشور را از سراسر جهان داشته باشند،ما در این مقاله قصد داریم درباره پذیرش تحصیلی در هند با شما صحبت کنیم،تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای افرادی که علاقه‌ مند به تحصیل در هند هستند، آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور و همچنین شرایط پذیرش تحصیل در هند، امری مهم و ضروری است. شرایط پذیرش تحصیلی در هند به عوامل مختلفی بستگی دارد، با توجه به شهریه‌های ارزان دانشگاه‌های هند هرسال دانشجویان زیادی هستند که قصد دارند برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند.

زبان رسمی این کشور هندی است، اما مردم آن به خاطر استعمار انگلستان زبان انگلیسی هم در این کشور صحبت می‌کنند. شهرهای مهم هند عبارتند از  بمبئی، دهلی، کلکته، چنای و بنگلور که دانشگاه ‌های بزرگی در این شهرها قرار دارند. از دیگر مواردی که باعث می‌شود دانشجویان هند را برای تحصیل انتخاب کنند علاوه بر شهریه‌های پایین آن، اعتبار دانشگاه ها، امکان تحصیل با زبان انگلیسی ، هزینه زندگی مناسب است.

‌تحصیلات‌ دانشگاهی‌ در هند

‌برای ورود به دانشگاه های هند،داشتن مردک دیپلم ضروری است، اغلب دانشگاه‌های هند مخصوصا آنها که در رشته‌های پزشکی و مهندسی به علت محدودیتی که در پذیرش دانشجو دارند معدل دیپلم دبیرستان شرط ورود به آنهاست و افراد با معدل‌های بالاتر در اولویت پذیرش در دانشگاه‌ها هستند. در برخی‌ از موسسات‌ برتر مانند موسسات‌ فن ‌آوری‌ هندوستان‌ علاوه‌ بر شرط‌ معدل دیپلم خوب، امتحان‌ ورودی‌ و مصاحبه‌ نیز از متقاضیان گرفته می‌شود.

مقاطع تحصیلی مختلف در هند رشته های پزشکی

۱.در مقطع لیسانس داروسازی،به مدت ۴ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی تجربی و یا ریاضی می‌باشد.

۲.در مقطع دکتری داروسازی،به مدت ۶ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی تجربی و یا ریاضی می‌باشد.

۳. در مقطع دکتری دندان‌پزشکی،به مدت ۵ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی تجربی می‌باشد.

۴. در مقطع دکتری عمومی،به مدت ۵ سال و نیم طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی تجربی می‌باشد.

مقاطع تحصیلی مختلف در هند رشته های غیر پزشکی

۱.در مقطع کارشناسی،به مدت ۳ الی ۴ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی مرتبط با حداقل معدل ۱۴‌ می‌باشد.

۲.در مقطع کارشناسی ارشد،به مدت ۱ الی ۲ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی مرتبط با حداقل معدل ۱۴‌ می‌باشد.

۳. .در مقطع دکتری،به مدت ۴ الی ۵ سال طول دوره آن با زبان انگلیسی تدریس می‌شود که پیش نیاز آن مدرک پیش دانشگاهی مرتبط با حداقل معدل ۱۵‌ می‌باشد.

محدودیت سنی برای تحصیل در هند

برخی از دانشگاه‌های هند محدودیت سنی دارند؛ دوره کارشناسی با حداکثر ۲۷ سال و کارشناسی ارشد با ۳۲ سال مجاز است، اما دوره دکتری هیچ محدودیت سنی ندارد.

ویزای تحصیلی هند

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هند باید از طربق سفارت هند برای ویزای دانشجویی اقدام نماید.

برای پدر و مادر دانشجویان امکان دریافت ویزای ۳ ماهه هند وجود دارد.

امکان کار برای دانشجو وجود ندارد،حتی در طی تعطیلات دانشگاه.

ما در این مقاله درباره پذیرش تحصیلی در هند با شما صحبت کردیم و تمام نکات لازم به آن را به شما یادآور شدیم،همچنین شما همراهان عزیز ما اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تحصیلی هند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیز و بدون استرسی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر