مراحل صدور ویزای هند

مراحل صدور ویزای هند

هند از جمله کشورهای محبوب و پرطرفدار در جهان است که افراد زیادی برای گردش، کار، تحصیل و یا برای ادامه تحصیل این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. این کشور از شگفت‌انگیزترین مناطق دنیا به حساب می‌آید.

اما نکته قابل توجه این است که به هر دلیلی که قصد رفتن به این کشور را دارید باید به فکر دریافت ویزای هند باشید.البته سفارت هند برای آسان‌تر شدن سفر برای توریستان و گردشگران،امکان صدور ویزا به صورت حضوری و آنلاین را برای متقاضیان خود فرآهم کرده است.به همین خاطر ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد دارید درباره مراحل صدور ویزای هند با شما صحبت کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویزای هند به دو صورت حضوری و آنلاین صادر می‌گردد. افرادی که درخواست اخذ ویزای هند را به صورت آنلاین دارند با مراجعه به سایت ویزای آنلاین هند می‌توانند مراحل ثبت‌نام و درخواست اولیه خود را ثبت نمایند.

افرادی که از طریق آنلاین ثبت نام کرده‌اند حتما باید نسخه‌ی چاپی مدارک خود را پس از ثبت نام آنلاین به کارگزار سفارت تحویل دهند.

اگر امکان ثبت‌نام آنلاین وجود نداشته باشد، درخواست کنندگان می‌توانند با رفتن به دفتر کارگزار سفارت هند مراحل ثبت‌نام و دریافت ویزا را انجام دهند.

نکته بسیار مهم این است که مصاحبه برای کسانی که درخواست ویزای تحصیلی و تحقیقاتی را دارند بدون استثنا با تمام درخواست‌کنندگان انجام می‌شود. به این صورت که درخواست‌کنندگان یک روز بعد از تحویل مدارک به کارگزار، توسط سفارت برای انجام مصاحبه به محل سفارت دعوت می‌شوند، اما در مورد دیگر ویزاها انجام مصاحبه بستگی به نظر سفارت دارد.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای هند

۱.اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و دادن کپی از تمام صفحاتی که دارای ویزا یا مهر ورود هستند.

۲.۲ قطعه عکس ۵×۵ تمام رخ و جدید باشد.

۳.اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات به همراه ترجمه انگلیسی

۴.یک کپی از درخواست ویزا بعد از آپلود در وب سایت ویزای آنلاین هند

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره مراحل صدور ویزای هند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،انواع ویزای هند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه و خوبی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر