سفر به هند و پول مورد نیاز

سفر به هند و پول مورد نیاز

هند از جمله کشورهایی است که برای سفر به ان احتیاج به دریافت ویزای هند داریم.این سرزمین با داشتن مکان‌های فرهنگی،تاریخی و تفریحی فراوان آن گردشگران و توریستان بسیار زیادی را سالیانه به خود جذب کرده است.شهرهای توریستی آن مانند بمبئی،گوا و دهلی بسیار پرطرفدارند.اما ممکن است نکته‌ی سفر به هند و پول مورد نیاز آن ذهن شما را مشغول کرده باشد.بهترین راه حل کدام است؟بردن ریال و ارز کشور خودمان به هند و تبدیل آن به روپیه؟یا اینکه در همین کشور خودمان پول را به روپیه تبدیل کنیم؟یا اینکه پول خود را به دلار و یورو تبدیل کنیم؟

ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم درباره سفر به هند و پول مورد نیاز در این سفر را به شما معرفی کنیم.پس اگر قصد دریافت ویزای هند و یا تور آن را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

واحد پول کشور هند

اول از هر چیزی بهتر است بدانیم که واحد پول کشور هند چیست؟اگر واحد پول این کشور را می‌دانید پس یک مرحله جلوترید!

برای کمتر کردن سوال سفر به هند و پول مورد نیاز آن،باید بدانید واحد پول این کشور روپیه است که تشکیل شده از صد پیسه است.این واحد پولی علاوه بر کشور هند در کشورهای نپال و بوتان هم وجود دارد.در این میان با ارزش‌ترین اسکناس کشور هند،۲۰۰۰ روپیه است و همینطور کم ارزش‌ترین آن هم ۵۰ پیسه می‌باشد.علامت ₹ نشان دهنده واحد پول کشور هند است.

اسکناس‌های هندی

اگر می خواهید درباره سفر به هند و پول مورد نیاز آن بدانید بهتر است قبل از آن با اسکناس‌های هندی بیشتر آشنا شوید. در حال حاضر اسکناس‌های هندی عبارتند از:

  • اسکناس ۱ روپیه هندی به رنگ صورتی و سبز
  • اسکناس ۵ روپیه هندی به رنگ سبز
  • اسکناس ۱۰ روپیه هندی به رنگ نارنجی
  • اسکناس ۲۰ روپیه هندی به رنگ قرمز
  • اسکناس ۵۰ روپیه هندی به رنگ بنفش
  • اسکناس ۱۰۰ روپیه هندی به رنگ بنفش
  • اسکناس ۲۰۰ روپیه هندی به رنگ زرد
  • اسکناس ۵۰۰ روپیه هندی به رنگ قهوه ای
  • اسکناس ۲۰۰۰ روپیه هندی به رنگ صورتی

سکه های هندی

بهتری است بدانید که یک روپیه هندی از صد پیسه تشکیل می‌شود،که این مقادیر خرد به صورت سکه ضرب می‌شود. در هند می‌توانید سکه‌های ۵۰ پیسه که برابر است با نیم روپیه و کم‌ارزش‌ترین واحد پول کشور هند است را ببینید. علاوه بر این، سکه‌های ۱، ۲، ۵ و ۱۰ روپیه‌ای هم فراوان وجود دارد و برای خریدهای جزئی مانند کرایه ریکشا، خرید چای و غذاهای خیابانی بیشتر افراد استفاده می‌کنند.

سفر به هند و پول مورد نیاز

باید بدانید که واحد پولی ایران که ریال است، در هند شناخته شده نیست، و به همین دلیل نمی‌توان آن را مانند دلار و یورو در خرید و فروش‌ها استفاده کرد. به همین دلیل بهتر است که هزینه سفرتان را از ریال تبدیل کنید و به صورت غیر ریالی به همراه خود ببرید.

ما به شما پیشنهاد می‌دهیم اصلا در صرافی‌های ایرانی پولتان را تبدیل به روپیه نکنید،زیرا در صرافی‌های ما تبدیل ریال به روپیه با هزینه‌ی بالایی انجام می‌شود و اصلا مقرون به صرفه نیست.

پس بهترین کار این است که هزینه سفرتان را به دلار و یا یورو تبدیل کنید و بعد آنرا در کشور هند به روپیه تبدیل کنید. اکثر مسافران بارز مسافریشان را به دلار و یا یورو تبدیل می‌کنند. اما اگر علاوه بر مقدار ارز مسافرتی که به هر مسافر ارائه می شود قصد دارید پول بیشتری برای خرید و … همراه ببرید آن را هم در صرافی‌های ایران به دلار یا یورو تبدیل کنید و بعد در کشور هند آن را به روپیه تبدیل کنید.

تبدیل پول به روپیه در فرودگاه هند

در سفر به هند ،شما از همان لحظه ورودتان به فرودگاه نیاز به روپیه خواهید داشت. البته اگر با تور به این کشور سفر می‌کنید و ترانسفر فرودگاهی هم دارید، نیازی به این کار نیست. اما در غیر این صورت برای پرداخت هزینه تاکسی و رفتن از فرودگاه به هتل به روپیه نیاز دارید. البته شاید بعضی از تاکسی‌ها ،با گرفتن دلار به عنوان کرایه مشکلی نداشته باشند.

به هیچ وجه تمام پولتان را در فرودگاه به روپیه هند تبدیل نکنید،زیرا صرافی‌های داخل فرودگاه نسبتا ارز را با قیمت بالاتری حساب می‌کنند و به همین دلیل اگر بخواهید تمام پولتان را در همان فرودگاه تبدیل کنید ،ضرر می‌کنید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت با شما درباره سفر به هند و پول مورد نیاز آن صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر