ویزای آنلاین

ویزای آنلاین

ویزای آنلاین یکی از روش‌های دریافت ویزای کشورهای مختلف است که برعکس روش‌های سنتی و قدیمی،خیلی احتمال خطای کمتری دارد و مانع ازدحام و شلوغی می‌گردد. در ادامه با ما در این مطلب از مهرآبادگشت همراه باشید تا با یکدیگر، بررسی کنیم که ویزای آنلاین چیست؟

ویزای آنلاین و یا همان الکترونیک،یکی از جدیدترین شیوه‌های صدور ویزا است که برای جلوگیری از شلوغی درخواست دهندگان ویزا در سفارت‌‌ خانه‌‌ها و هدر رفتن وقت برای درخواست کننده و سفارت ایجاد شده است .

با استفاده از این روش و مرسوم شدن آن، دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری به سفارت وجود ندارد و همه‌ی متقاضیان، به راحتی می‌توانند اینترنتی و آنلاین درخواست خود را به مراجع قانونی ارسال نموده و هزینه‌ی مربوط به ویزای خود را پرداخت کرده و سپس به راحتی ویزای خود را دریافت نمایند.

کشورهایی مانند هند، استرالیا، ترکیه، نیوزلند و گرجستان و... از جمله کشورهایی هستند که صدور ویزای الکترونیک را اجرایی کرده‌‌اند و برای مدتی است که از آن برای صدور ویزاهای افراد متقاضی برای کشورهایشان استفاده می‌کنند.

در واقع ویزای آنلاین روشی جدید و نوینی برای سفارت کشورهای مختلفی به حساب می آید که دولت‌‌ها برای راحتتر شدنروند صدور ویزا راه ‌اندازی کرده‌اند.

سوالات متداول در زمینه ویزای آنلاین

۱.چه مدارکی برای ویزای آنلاین احتیاج است؟

 برای دریافت ویزای آنلاین دقیقا همان مدارکی را لازم دارید که از طرف سفارت و یا سایت ویزای آنلاین کشور مربوطه‌ای که برای سفر به آن می‌خواهید اقدام کنید، آورده شده است.

معمولا افراد احتیاج به مدارکی مانند ترجمه‌ی مدارک شناسایی، گذرنامه و دیگر مدارک مربوط و لازم که بستگی به نوع ویزای درخواستی خود را دارید.

۲.نحوه صادر شدن ویزای آنلاین چگونه است؟

ویزای آنلاین با نام‌‌‌های ویزای الکترونیک یا e-visa در سراسر جهان شناخته شده است. این نوع ویزا در واقع مدرکی رسمی است که به سبب آن شهروندان خارجی وارد خاک کشورهای خارجی می‌شوند.

در حقیقت، این نوع ویزا جایگزین ویزایی است که در سفارتخانه‌‌ها یا کنسولگری‌‌های مختلف کشورها که عبارتند از؛ فرودگاه‌‌ها، مرزهای زمینی و یا مرزهای دریایی صادر می‌گردد. در روند دریافت ویزا با این روش، متقاضیان برای دریافت ویزای الکترونیک لازم است به ‌سایت سفارت یا سازمان مربوطه‌ای که قصد مراجعه به آن را دارد، با ایجاد حساب کاربری درخواست خود را ثبت کرده و پس از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه‌ی ویزای درخواستی، ویزای خود را در نهایت دریافت نماید.

۳. مزایای اقدام برای دریافت ویزای آنلاین در چیست؟

ویزای آنلاین و یا همان ویزای الکترونیکی یکی از سرویس‌‌های بسیار معروف در زمینه‌ی e-tourism است که دارنده‌ی آن می‌‌تواند با ارائه‌ی یک کد یا شماره‌ی ثبت شده‌ی ویزا در درگاه‌های ورودی مثل فرودگاه‌‌ها به همراه پاسپورت و یا گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت نماید .

۴. آیا امکان هرگونه سوء استفاده‌ای مانند سو استفاده‌های مالی در روند انجام کارهای ویزای آنلاین و دریافت آن ممکن است وجود داشته باشد؟

 جواب این سوال منفی است. یکی از راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در فرآیند ثبت ‌نام ویزای آنلاین این است که افراد درخواست کننده می‌بایست هزینه‌ی ویزا را با کارت بانکی و یا کارت اعتباری که به نام خود است پرداخت نماید.

همچنین، تصویر همه مدارکی که توسط فرد بارگذاری می‌‌شوند، توسط مراجع بررسی و تائید اعتبار می‌‌شوند و در آخر یا مورد تایید و یا عدم تایید قرار می‌گیرند

۵. آیا ویزای الکترونیک برای تمام کشورهای دنیا قابل اجرا است؟

با توجه به این مورد که برخی از کشورها از جمله کشوری مانند کانادا و کشورهای عضو شینگن از متقاضیان ویزا اطلاعات تایید هویت دریافت می‌نمایند، امکان اجرای کامل سیستم صدور ویزای آنلاین به دلایل امنیتی و نیز عدم وجود زیر ساخت ‌های لازم در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در برخی از کشورها وجود ندارد و در نتیجه این امکان برای تمام کشور ها وجود ندارد.

ویزا چیست؟

ویزا برگه‌ای است که ضمیمه‌ی پاسپورت می‌شود و نشان دهنده‌ی این است که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در سفارتخانه یا کنسولگری با درخواست متقاضی جهت ورود به آن کشور موافقت کرده و متقاضی جهت ورود به آن کشور با در نظر گرفتن اطلاعات وارد شده در برگه ی ویزا و قوانین آن کشور مشکلی ندارد. نوع ویزا به علت اصلی سفر متقاضی به آن کشور بستگی دارد و هر کشور قوانین خاص خود را جهت اعطای ویزا به متقاضی را دارا می باشد. ویزاهای رایج عبارتند از : ویزای توریستی، تجاری، دانشجویی، اقامتی، کاری و دیگر انواع آن.

اغلب ویزاها دارای یک تاریخ شروع، یک تاریخ اتمام و یک مدت معین شده جهت اقامت هستند که مسافران باید در نظر داشته باشند که تاریخ سفرشان حتماً بین بازه‌ی شروع و اتمام ویزا باشد و مدت اقامتشان هم از زمان تعیین شده بیشتر نباشد.

ما در این مقاله درباره ویزای آنلاین با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر