ویزای تحصیلی هند

ویزای تحصیلی هند

در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی علاقه‌مند بودند که در هند تحصیل کنند،مخصوصا در رشته‌های پزشکی این کشور بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.یکی از جمله مهم‌ترین مزایایی که دانشجویان و محصلان علاقه به تحصیل در هند داشتند،شرایط آسان دریافت ویزای تحصیلی هند بود.به همین منظور ما در این مقاله از مهرآباد گشت تصمیم گرفتیم درباره ویزای تحصیلی و دانشجویی هند با شما عزیزان صحبت کنیم،پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

این نوع ویزای هند،بین شش ماه تا دو سال دارای اعتبار می‌باشد،اما اغلب،ویزای یک ساله برای متقاضیان صادر می‌گردد،که پس از به پایان رسیدن اعتبار ویزا، در اداره پلیس کشور هند امکان تمدید ویزای افراد وجود دارد.

برای اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی هند در ابتدا باید مدارک مورد نیاز (تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.)  برای دریافت ویزا را به سفارت هند در تهران و یا کنسولگری هند در شهرهای بندرعباس و زاهدان تحویل دهید،پس از موافقت سفارت هند،ویزا بعد از یک یا دو هفته صادر می‌گردد.

البته این نکته مهم و پیش پا افتاده را حتما به یاد داشته باشید، که برای دریافت ویزای تحصیلی هند باید از یک دانشگاه در هند پذیرش داشته باشید،همچنین این پذیرش، می‌تواند برای دوره‌های مؤسسات آموزش زبان هم باشد. اصولا برای دریافت ویزای دانشجویی هر کشوری، داشتن پذیرش از یک دانشگاه، یکی از الزامات اولیه است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هند

  • اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اصل و کپی مدرک پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبر در هند
  • به همراه داشتن اصل ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با تأییدیه سفارت هند
  • ترجمه پشتیبان مالی (بستگان درجه یک)محضری دانشجو
  • پرینت حساب ضمانت مالی
  • تکمیل فرم تعهدنامه برای درخواست ویزای تحصیلی هند
  • دو عدد عکس با ابعاد ۵×۵ و عکس ۴×۳
  • رسید خرید دو هزار دلار انگلیسی
  • ارائه گواهی حساب بانکی در هند برای متقاضیانی که برای دفع‌ه دوم قصد دریافت ویزای دانشجویی هند را دارند، ضروری است. افرادی که برای دفعه اول درخواست ویزای تحصیلی هند را می‌دهند، نیازی به ارائه این گواهی ندارند اما باید تعهدی دال بر افتتاح حساب بانکی در هند به سفارت بسپارند.

نمونه ای از فرم تعهدنامه مالی برای ویزای تحصیلی هند

بسمه تعالی

در تاریخ ذیل حاضر گردید آقای…. فرزند….. ش ش…. صادره از…. متولد…. مقیم…. و بعد از حضور بر طبق این سند ملزم و متعهد گردید مادامی که آقای/خانم…. فرزند…. ش ش…. صادره از…. مقیم…. در کشور هندوستان مشغول به تحصیل است کلیه مخارج مشارالیه اعم از هزینه تحصیل و زندگی، هزینه رفت و برگشت، دارو و درمان و بیمه و سایر مخارج را کلا بپردازد، در غیر این صورت در مقابل سفارت کشور مذکور مسئول خواهد بود و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. ضمنا ضامن فوق الذکر کلیه مراتب بالا را تأیید نموده و متعهد گردید که بعد از اتمام تحصیلات دانشجوی مذکور وسائل برگشت وی را به ایران فراهم نماید و اینکه دانشجوی مذکور در حین تحصیل هیچ شغلی را پیشه خود نسازد.

آدرس و شماره تماس سفارت هند

آدرس سفارت هند در تهران:  خیابان دکتر بهشتی ،خیابان میرعماد ،خیابان نهم ، پلاک ۲۲

ساعت کاری سفارت هند در ایران : از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰

تلفن سفارت هند: ۸۸۷۵۵۱۰۳

آدرس کنسولگری هند در زاهدان:زاهدان ، بین خیابان خیام و خیابان مدنی

تلفن کنسولگری هند در زاهدان : ۳۲۲۲۳۳۷-۰۵۴۱

آدرس کنسولگری هند در بندرعباس:بندرعباس ،خیابان گلشهر جنوبی ،خیابان حکمت پلاک 43

تلفن کنسولگری هند در بندرعباس: ۶۶۱۷۴۵-۰۷۶۱

همچنین ایران چندین سفارت و کنسولگری در هند دارد که در شهرهای دهلی نو،بمبئی و حیدرآباد واقع است.

سفارت ایران در شهر دهلی نو

ساعات کار سفارت ایران در دهلی نو : از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۷

آدرس سفارت ایران در هند: هند، دهلی نو، خیابان باراخامبا ۵

سفارت ایران در شهر بمبئی

ساعات کار سفارت ایران در بمبئی : از ۹:۳۰ الی ۱۵:۳۰

آدرس سفارت ایران در بمبئی : هند، بمبئی، ماراگ کارنتی آگوست، جاده نپنسی، سواپنا لاک ۴۷

خب ما در این مقاله با شما درباره ویزای تحصیلی و دانشجویی هند صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره ویزای هند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید،حتما با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفر و تحصیلات خوب و خاطره انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر