ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

ما در این مقاله از مهراباد گشت قصد داریم به مبحث بسیار مهم و حیاتی ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ بپردازیم، مرحله اول مهاجرت تحصیلی به ایتالیا داشتن اطلاعات کافی در این مورد است.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

ویزای تحصیلی ایتالیا از زاویه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد،جمعیت ایتالیا حدود ۶۰ میلیون نفر می‌باشد که به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان خود،بسیار پرطرفدار است،که این جاذبه‌ها فقط محدود به اماکن گردشگری نیستند بلکه جاذبه‌های فرهنگی بسیاری نیز دارد که دانشجویان زیادی را هرساله به سمت خود جذب می‌کند،دانشمندانی مانند گالیله و داوینچی در ایتالیا متولد شده‌اند.همانطور که می‌دانید از جمله مزایای تحصیل در ایتالیا،هزینه ارزان و مقرون به صرفه بودن آن به همراه داشتن دانشگاه‌های با کیفیت و برتر است و همچنین انواع بورسیه تحصیلی ،به همین دلیل دانشجویان فراوانی به دنبال دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستند.زیاد خوشحال نباشید!همیشه یک جای کار می‌لنگد،در کنار این دو مزیت فوق‌العاده تحصیل در ایتالیا لازم است بدانید که نرخ بیکاری در ایتالیا بسیار بالا و همچنین اقتصاد آن هم صعیف محسوب می‌شود.

ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ و تحصیل در مدارس

یکی از روش‌های دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا،تحصیل در مدارس ایتالیا می‌باشد،مدارس ایتالیا به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

  • مهد کودک:این دوره یک دوره ۳ ساله شامل سنین ۳ تا ۶ سالگی می‌باشد. تحصیل در مهد کودک‌های ایتالیا اجباری نیست.
  • مقطع ابتدایی: از سنین ۶سالگی آغاز شده و در واقع ابتدای شروع دوره‌های تحصیلی اجباری از این مقطع می‌باشد.
  • مقطع متوسطه: سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی را در برمی‌گیرد. این دوره دروس کمی سخت‌تر شده و هم به صورت عمومی و هم به صورت تخصصی به دانش آموزان ارائه می‌گردد. برخی از این شامل دروس، زبان، هنر، ورزش و کامپیوتر می‌باشد.
  • دوره دبیرستان: سنین ۱۴ سالگی تا ۱۹ سالگی را شامل شده و افراد استانداردهای متفاوت تحصیلی را برای ورود به دانشگاه می‌باشد.

ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ و تحصیل در دوره لیسانس

 ویزای تحصیلی ایتالیا می تواند به واسطه دریافت پذیرش در مقاطع دانشگاهی حاصل گردد.  مرحله اول برای ورود به یک دانشگاه ایتالیایی دریافت پذیرش تحصیلی و سپس دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌باشد.  متقاضیان بعد از گذراندن دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند ،دانشجویان خارجی هم می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند. دوره لیسانس در ایتالیا هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی می‌باشد. مدت دوره لیسانس اغلب ۴ سال می‌باشد و حداکثر سن مورد تایید برای دریافت پذیرش در این دوره ۲۲ سال می‌باشد،دانشجویان این دوره همزمان با تحصیل می‌توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته کار هم کنند.

ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ و تحصیل در دوره فوق لیسانس

یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در دوره فوق لیسانس می‌باشد. دوره‌های فوق لیسانس در ایتالیا اغلب ۲ ساله است و افراد عموما تا سن ۳۰ سالگی واجد شرایط برای دریافت پذیرش در این دوره می‌باشند. دانشجویان این دوره می‌توانند هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل در ایتالیا، اگر که به زبان ایتالیایی تحصیل نمایید می‌تواند تقریبا به صورت رایگان باشد که خود نیازمند ارائه حداقل های لازم نظیر مدرک زبان ایتالیایی B2 است و افرادی که قصد دارند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند، معمولا باید مدرک زبان آیلتس ۶.۵ را ارائه نمایند. هزینه‌های تحصیل به زبان انگلیسی اغلب بین ۴ تا ۲۰ هزار یورو در بعضی از دانشگاه و شهرها باشد. افراد در این دوره اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند..

ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ و تحصیل در دوره دکترا

تحصیل دکترا در ایتالیا با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هم ممکن است. افراد پس از فارغ‌التحصیلی در دوره فوق لیسانس برای تحصیلات تکمیلی می توانند برای ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دکترا اقدام نمایند. زمان تحصیل در مقطع دکترا بین ۳ تا ۴ سال است. تحصیل در این مقطع نیز هم به زبان ایتالیایی و هم زبان انگلیسی است که مدرک زبان مورد نیاز در این مقطع در صورت آموزش به زبان انگلیسی، آیلتس ۷ است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱ مستلزم تهیه درست مدارک آن می باشد پس بهتر است دانشجو قبل از هر گونه اقدامی مدارک لازم را آماده نمایند. دریافت پذیرش از دانشگاه در مرحله اول قرار دارد و پس از آن، با توجه به اینکه تحصیل در چه مقطعی خواهد بود، مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا متفاوت خواهد بود.

مدارک دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۱

  • پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ۲ قطعه عکس
  • ارائه ترجمه از مدارک هویتی
  • تکمیل فرم ویزا
  • اثبات محل زندگی در ایتالیا
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • مدرک زبان
  • رزومه شخصی
  • ترجمه مدارک و ریزنمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • مستنداتی که حاوی هدف اقامت تحصیلی می باشد

ما در این مقاله درباره ویزای تحصیلی ایتالیا  ۲۰۲۱با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر