دانشگاه Palermo ایتالیا

دانشگاه Palermo ایتالیا

دانشگاه Palermo ایتالیا از گزینه‌های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل در جنوب ایتالیا و جزیره سیسیل است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیاست که در شهر پالرمو قرار دارد.قدمت این دانشگاه به بالای ۲۰۰ سال برمی‌گردد. برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه بسیار متنوع است و از جمله تحصیل رشته‌های پزشکی در این دانشگاه خیلی پرطرفدار می‌باشد.جالب است بدانید این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا محسوب می‌شود. البته هر سال لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم تغییر می‌کند و قبل از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید هر سال این لیست چک شود. اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاه دولتی Palermo ایتالیا را دارید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

قدمت دانشگاه Palermo ایتالیا

تاسیس دانشگاه Palermo ایتالیا به سال ۱۴۹۸ میلادی بر می‌گردد در جایی که طب و قانون تدریس می‌شد و در قرن ۱۶ و ۱۷ به آکادمی برای تدریس فلسفه تبدیل شد.

تحول بزرگ این دانشگاه پس از اتحاد ایتالیا در سال ۱۸۶۰ اتفاق افتاد ،در این زمان پیوندهایی با سیستم آموزش عالی اروپا ایجاد شد که در نهایت به بنیانگذاری دانشکده مهندسی و معماری انجامید. از آن زمان تاکنون این دانشگاه پیشرفت کرده و خود را گسترش داده است.

معرفی دانشگاه Palermo ایتالیا

دانشگاه Palermo ایتالیا با بیش از ۲ قرن تجربه یک موسسه فرهنگی، علمی و آموزشی تلفیقی ایتالیایی است که در منطقه مرکزی و غربی سیسیل قرار دارد. این دانشگاه در ۱۶ دپارتمان و مدرسه علوم پزشکی خود مهمترین حوزه‌های دانش علمی و فناوری را مطابق با استانداردهای کشوری و اروپایی ارائه می‌کند. دانشگاه Palermo ایتالیا سالانه بیش از ۱۲۰ دوره در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین بیش از ۲۰ دوره دکترا را ارائه می‌کند.

بیمارستان عمومی دانشگاه یک موسسه خدماتی بهداشت و درمان محلی است که با دانشکده پزشکی همزمان همکاری می‌کند و به دانشجویان رشته پزشکی دوره‌های عملی و کارورزی را ارائه می‌کند. این سرویس همچنین تختخواب شبانه روزی و خدمات کمکهای اولیه را ارائه می‌دهد.

دانشکده‌های دانشگاه Palermo ایتالیا

دانشگاه Palermo ایتالیا دارای مراکز مختلفی است که برنامه‌های تحصیلی خود را در آن ارائه می‌کنند. تحصیل در این دانشکده‌ها بیشتر، به زبان ایتالیایی و در بعضی از دوره‌ها به زبان انگلیسی است. مهم‌ترین بخش‌های دانشگاه Palermo ایتالیا :

  • دپارتمان معماری
  • دپارتمان زیست پزشکی، علوم اعصاب و تشخیص پیشرفته
  • دپارتمان فیزیک و شیمی امیلیو سرجی
  • دپارتمان جراحی، آنکولوژی و دندانپزشکی
  • دپارتمان حقوق
  • دپارتمان مهندسی
  • دپارتمان ریاضیات و انفورماتیک
  • دپارتمان تجارت و اقتصاد
  • دپارتمان علوم سیاسی و روابط بین الملل
  • دپارتمان روانشناسی
  • دپارتمان کشاورزی و مواد غذایی
  • دپارتمان علوم دریایی و زمینی
  • دپارتمان علوم و فنون بیولوژیکی، شیمیایی و دارویی

دوره‌های تحصیلی دانشگاه Palermo ایتالیا

دوره‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه Palermo ایتالیا در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی در طیف گسترده ای از رشته‌ها ارائه می‌کند. دوره‌های تحصیلی دانشگاه Palermo ایتالیا :

  • کارشناسی و کارشناسی ارشد: مهندسی کشاورزی، بیوتکنولوژی، شیمی، مراقبت های بهداشتی، طراحی صنعتی، رژیم غذایی، اقتصاد و امور مالی، مشاور تجاری، تشریح هنرها، موسیقی و نمایش، علوم اقتصادی، تجاری و آماری، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، پرستاری، مهندسی محیط زیست، فناوری کامپیوتر، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی و بیوشیمی، مهندسی عمران، مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی معماری، مدیریت مهندسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، گفتاردرمانی، ریاضیات، علوم گردشگری، برنامه ریزی و علوم شهری، توسعه اقتصادی و همکاری بین المللی، مطالعات فلسفي و تاريخي، تکنیک های آزمایشگاه زیست پزشکی و تکنیک های رادیولوژی پزشکی و رادیوتراپی، علوم طبیعی و مهندسی هوافضا
  • دوره دکترا: زیست پزشکی و علوم عصب، داروسازی و بیوتکنولوژی مولکولی، زیست پزشکی، مغز و اعصاب، علوم میراث فرهنگی، مطالعات فرهنگی اروپا، علوم انسانی، علوم فرهنگی، انكولوژي و جراحي تجربي، علوم فیزیکی و شیمیایی، فن آوری اطلاعات، مهندسی محیط زیست و مواد مهندسی، ریاضیات و علوم محاسباتی، پزشكی كلينيك و علوم اجتماعي، داروی مولکولی و کلینیکی، کشاورزی ، مواد غذایی ، جنگلداری و علوم محیطی، مطالعات ادبي ، فلسفي، زبانشناختي و تاريخي فرهنگي، علوم زمینی و دریایی، آموزش و پرورش و آموزش معلمان

جایگاه دانشگاه Palermo ایتالیا

دانشگاه دولتی Palermo ایتالیا یکی از ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان است که در سال ۲۰۲۰ بالاترین رتبه را در بین دانشگاه‌های جهان دریافت نمود.

شرایط تحصیل در دانشگاه Palermo ایتالیا

شرایط تحصیل در این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های دولتی ایتالیا است بنابراین برای ورود به دوره کارشناسی در ایتالیا باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کرده و نمره لازم را دریافت کنید. همچنین ارائه مدرک معتبر دیپلم تحصیلی ۱۲ ساله هم مورد نیاز است. همچنین برای تحصیل به زبان ایتالیایی در این دانشگاه ارائه مدرک زبان ایتالیایی سطح B2 لازم است و همچنین برای تحصیل در دوره‌های انگلیسی این دانشگاه داشتن مدرک معتبر زبان آیلتس ۶ از شرایط لازم است. همچنین برای ورود به مقاطع بالاتر ارائه مدرک معتبر ترجمه شده با معدل مناسب از موارد لازم می‌باشد. لازم به ذکر است نمره‌های دریافت شده دروس اصلی رشته مورد نظر هم بسیار مهم است. از دیگر مزایای این دانشگاه دارای خوابگاه دانشجویی و بورسیه تحصیلی است.هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز بر اساس نمره دریافت شده در آزمون و ملیت فرد متقاضی و رشته مخاطب بستگی دارد.

ما در این مقاله درباره دانشگاه Palermo ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر