مقایسه تحصیل در ایتالیا و هلند

مقایسه تحصیل در ایتالیا و هلند

تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در یک کشور خارجی یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به آن کشور است. مقایسه تحصیل در ایتالیا و هلند از جمله دغدغه‌های دانشجویان است. ایتالیا و هلند هر دو جز کشورهای اروپایی هستند و از جمله قدرت‌های اقتصادی اروپا به حساب می‌آیند. همانطور که می‌دانید ایتالیا ۸امین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد و هلند ۱۸امین اقتصاد برتر جهان را در اختیار دارد.

ایتالیا دارای قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است که تحصیلات با کیفیت بالا و از همه مهمتر شهریه پایین ارائه می‌دهد. همچنین، می‌توان گفت تحصیل در ایتالیا منجر به کسب مدارک تحصیلی ارزان قیمت در اروپا خواهد شد.از طرفی دیگر، هلند که دارای کیفیت بالای آموزشی و شرایط مطلوب زندگی است بالای ۲ هزار دوره آموزشی به زبان انگلیسی وجود دارد. هر دو کشور ایتالیا و هلند جزو کشورهای حوزه شینگن هستند و دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی به کار مشغول باشند،همچنین ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و در نهایت درخواست اقامت دهند.

تحصیل در ایتالیا

سیستم آموزشی در ایتالیا بولونیا است و سطح آموزش در آن با تمام کشورهای حوزه شینگن یکسان است. تحصیل در ایتالیا می‌تواند یکی از راه های مناسب مهاجرت آن باشد. از مزایای تحصیل در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل رایگان، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی، کار کردن در حین تحصیل، سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا، تبدیل ویزای تحصیلی ایتالیا به ویزای کاری.

به طور کلی، هزینه‌های تحصیل در ایتالیا کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. این هزینه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و عموما دانشگاه‌های دولتی مقرون به صرفه‌تر از دانشگاه‌های خصوصی هستند. برای کاهش هزینه‌های تحصیل، دانشجویان بین المللی می‌توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام نمایند یا ثابت کنند که از یک خانواده کم درآمد هستند. دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بولونیا، دانشگاه پیزا و دانشگاه فلورانس جزو بهترین دانشگاه‌های این کشور به حساب می‌آیند.

تحصیل در هلند

هلند مقصد خوبی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش با کیفیت در اروپا هستند، به حساب می‌آید. محیط و مردم هلند نسبت به دانشجویان خارجی بسیار دوستانه هستند و برنامه‌های زیادی با زبان انگلیسی در دسترس است. شهریه کم و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه از مهمترین مزایای آن برای دانشجویان است. برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند در محیط کشور هلند با مردم ارتباط برقرار کنند زیرا تقریبا،تمام مردم این کشور مسلط به زبان انگلیسی هستند.

از مزایای تحصیل در هلند : سیستم آموزشی خاص و جذاب، مرسوم بودن زبان انگلیسی برای تحصیل، امکان تحصیل در رشته‌های متنوع در کلیه مقاطع تحصیلی، احتمال زیاد پیدا کردن شغل بعد از فارغ التحصیلی، اعطای اقامت یکسال مضاعف برای پیدا کردن کار، سفر به کشورهای عضو شینگن بدون ویزا .هزینه‌های تحصیل درهلند نسبتا پایین است. دانشگاه‌های دولتی هلند برای تمام دانشجویان بین المللی فارغ از کشور مبدا، شهریه می‌گیرند. مدارک دانشگاه‌های هلند در همه کشورهای جهان دارای اعتبار است. دانشگاه فناوری دلفت، دانشگاه آمستردام و دانشگاه لیدن جزو بهترین دانشگاه‌های هلند می‌باشند.

مقایسه هزینه تحصیل در ایتالیا و هلند

در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا متوسط شهریه سالانه برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار یورو است. این دانشگاه‌ها شهریه خود را براساس رشته و مقطع تحصیلی مشخص می‌کنند. اگر دانشجو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشد، در برخی از برنامه‌های آموزشی ممکن است شهریه بسیار بالاتری را پرداخت کند. دانشگاه‌های خصوصی در ایتالیا اغلب شهریه بیشتری را در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند و بیشتر آنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه یکسانی دارند. متوسط ​​شهریه در دانشگاه‌های خصوصی آن بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ یورو در سال است.

دانشگاه‌های دولتی هلند از تمام دانشجویان بین المللی فارغ از کشور مبدا شهریه می‌گیرند. در هلند، دانشجویان اتحادیه اروپا، سوئیس و سورینام در صورت تحصیل در دانشگاه‌های دولتی شهریه کمتری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت می‌کنند. دانشگاه‌های خصوصی هلند هم هزینه بیشتری دارند. متوسط هزینه تحصیل ​​برای دانشجویان خارجی در هلند عبارت است از ۶ هزار تا ۱۵ هزار یورو در سال برای مقطع کارشناسی و ۸ هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد.

اگرچه هزینه تحصیل در این دو کشور ،مخصوصا در ایتالیا مقرون به صرفه است، اما تامین هزینه‌های دیگری مانند هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل و غیره نیز وجود دارد که دانشجویان باید به دنبال تامین آن باشند.

متوسط شهریه در دانشگاه‌های برتر ایتالیا و هلند

دانشگاه‌های زیادی در ایتالیا وجود دارد که بسیار معتبر هستند. هزینه‌های تحصیل در این کشور با توجه به دانشگاه و شهر محل تحصیل متغیر است.

دانشگاه ترنتو:متوسط شهریه در سال ۴ هزار یورو

دانشگاه پلی تکنیک میلان:متوسط شهریه در سال ۳۹۰۰ یورو

دانشگاه بولونیا:متوسط شهریه در سال ۳ هزار یورو

دانشگاه پادووا:متوسط شهریه در سال ۲۶۰۰ یورو

سیستم آموزش عالی هلند از نظر کیفیت بسیار مشهور است. دانشگاه‌های هلند فرصت‌های تحصیلی بسیار زیادی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده‌اند به طوری که بیش از ۲۱۰۰ برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه اراسموس روتردام:متوسط شهریه در سال۲۰۸۳ تا ۵۲۰۰ یورو

دانشگاه صنعتی دلفت:متوسط شهریه در سال ۲۱۴۳ یورو

دانشگاه آمستردام:متوسط شهریه در سال ۲۰۸۳ یورو

دانشگاه واخنینگن:متوسط شهریه در سال ۲۰۸۳ یورو

بالاترین شهریه برای رشته‌های مدیریت بازرگانی، پزشکی، توسعه پایدار و حقوق دریافت می‌شود.

مقایسه بورسیه تحصیل در ایتالیا و هلند

در ایتالیا تعداد زیادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در خواست بورس تحصیلی کنند. بیشتر بورس‌های تحصیلی توسط دولت یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. بعضی از دانشگاه‌های ایتالیا مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه پادووا، دانشگاه بوکونی و دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی ارائه می‌دهند که معمولاً بین ۵ هزار تا ۱۲ هزار یورو در سال است.

دانشجویان بین المللی در هلند اغلب برای یک ماه زندگی در این کشور حدودا به ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه نیاز دارند. این دانشجویان می‌توانند در طول تجربه تحصیل در هلند، بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و وام دانشجویی دریافت نمایند. مبلغ بورس تحصیلی در هلند تقریبا ۵ هزار یورو در سال است. در مجموع، هزینه زندگی در این کشور به کمک بورسیه‌های تحصیلی کاملا قابل پوشش است.

تحصیل در اروپا و زندگی در ایتالیا یا هلند که از زیباترین کشورهای جهان هستند یک انتخاب عالی است. کم بودن شهریه در این دو کشور مخصوصا در ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر برآمدن از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی، مقداری هم پس انداز نمایید و تجربه حضور در کشورهای معروف اروپایی را کسب کنید.ما در این مقاله درباره مقایسه تحصیل در ایتالیا و هلند با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر