وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

متقاضیان برای تحصیل در ایتالیا، حتما باید، ویزا و وقت تحصیلی سفارت ایتالیا را دریافت نمایند تا بتوانند اقامت این کشور را دریافت نمایند و در نهایت برای تحصیل در این کشور آماده شوند. دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا هم دارای شرایط خاصی است. افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند در ابتدا باید به صورت غیر حضوری و آنلاین برای دریافت وقت سفارت ایتالیا، اقدام نمایند،سپس بعد از جمع آوری مدارک لازم باید، در زمان تعیین شده به سفارت ایتالیا در ایران مراجعه کرده و مراحل بعدی صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را انجام دهند. معمولا در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا، برای افرادی که به برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه کرده‌اند، مصاحبه وجود دارد. پس متقاضیان بهتر است قبل از حضور در سفارت ایتالیا، خود را برای مصاحبه سفارت آماده نمایند.

نحوه دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

سوالی که در ذهن متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا است،چگونه باید برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام نماییم؟ این سوالی است که ذهن اغلب متقاضیان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا را به خود مشغول کرده است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که متقاضی اول بایستی به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نماید ،در ابتدا به سایت سفارت ایتالیا مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری جدید برای ثبت درخواست وقت تحصیلی سفارت ایتالیا اقدام نماید. فرد ابتدا باید از روی تقویم سایت، زمان مورد نظر خود را برای دریافت وقت سفارت ایتالیا انتخاب نماید و ۱۰ روز قبل از موعد دوباره به سایت مراجعه کرده و زمان درخواستی خود را قطعی نماید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • دو عدد عکس رنگی
  • مدرک زبان
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی صفحه اول آن
  • کپی فرم پذیرش دانشگاه مقصد
  • ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • کپی بلیط هواپیما
  • رزرو هتل
  • پرینت گردش ۳ ماهه بانکی فرد متقاضی
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • توصیه نامه
  • هزینه لازم برای مصاحبه سفارت و مدرکی که نشان دهد، وضعیت مالی فرد متقاضی مناسب بوده و طی تحصیل در ایتالیا با مشکل خاصی رو به رو نخواهد شد

نکته: تمامی مدارک متقاضی باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند و همچنین ترجمه مورد پذیرش سفارت باشد،همچنین در وقت سفارت این مدارک باید به کارکنان سفارت تحویل داده شوند.

نکته مهم: متقاضی باید پس از درخواست تعیین وقت تحصیلی سفارت ایتالیا و دریافت تاییدیه، برای جمع آوری این مدارک اقدام نماید تا در زمان وقت سفارت، دچار مشکل نشود.

مصاحبه در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا

یکی از مهمترین کارهایی که متقاضی باید در وقت تحصیلی سفارت ایتالیا انجام دهد، مصاحبه است. این مرحله از صدور ویزا برای همه افراد انجام نمی‌شود. با توجه به هدف متقاضی از سفر به ایتالیا، ممکن است مصاحبه صورت گیرد. اما معمولا در مواردی مانند تحصیل که مدت اقامت در ایتالیا بیشتر است، باید در مصاحبه سفارت شرکت نمایند.

سوال متداول که در مصاحبه‌های تحصیلی سفارت ایتالیا پرسیده می‌شوند، عبارتند از:

انگیزه از سفر به ایتالیا چیست؟

چرا ایتالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اید؟

آیا تاکنون در دانشگاهی غیر از کشور خود تحصیل کرده اید؟

پس از پایان تحصیل در ایتالیا چه برنامه ای برای خود دارید؟

چه رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟

علت انتخاب این رشته تحصیلی چیست؟

کدام دانشگاه ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟

وضعیت مالی شما چگونه است و چطور می خواهید هزینه های اقامت و تحصیل خود را تامین نمایید.

ما در این مقاله درباره وقت تحصیلی سفارت ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر