ترفندهای سفر با قطار

اگر قصد دارید به سفر بروید و نمی‌خواهید همه مسیر را رانندگی کنید، قطار یکی از بهترین و امن‌ترین انتخاب‌ها است که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم از نظر سلامت و ایمنی بسیار مطمئن است. اغلب در سفر با قطار شما زمان بیشتری را در مسیر و با دیگر مسافران می‌گذرانید. اینکه سفری دلچسب و ماندگار داشته باشید و یا در انتهای سفر خستگی تمام وجود شما را فراگرفته باشد، به انتخاب شما بستگی دارد. اگر حالت اول را انتخاب کردید، ترفندهای سفر با قطار را بیاموزید و از سفر خود لذت ببرید.با ما در این مطلب از مهرآباد گشت همراه باشید تا ترفندهای سفر با قطار را شما هم بدانید!

مزایای سفر با قطار

یکی از مزایای سفر با قطار نداشتن محدودیت در طول مسیر برای مسافر است افراد می‌توانند به راحتی سبک زندگی خود را در طول سفر حفظ نمایند. البته از آن جا که افراد زیادی با شما همسفر هستند، رعایت حریم دیگر مسافران بسیار حائز اهمیت است. رفتار درست شما، خوشرویی و تا حدودی گذشت تصویر خوبی از شما در ذهن همسفرانتان به جای خواهد گذاشت. بنابراین تا جایی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشید، از همه اختیارات خود در قطار استفاده کنید.

شما در قطار هر زمان که بخواهید می‌توانید بخوابید، قدم بزنید و از پشت پنجره طبیعت را تماشا کنید. همچنین می‌توانید فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، ساعتی را به بازی بگذرانید و یا به کارهای عقب افتاده خود برسید. بخصوص اگر یک کوپه دربست را داشته باشید، می توانید در طول سفر از هر نظر راحت و آسوده باشید. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را نیز فراموش نکنید که از قسمت‌های خوشمزه سفر هستند. ترفندهای سفر با قطار ذهن شما را برای یک سفر دلچسب ریلی آماده می‌کند.

ترفندهای سفر با قطار

شاید تجربه سفر با قطار را نداشته باشید و یا خاطره خوشی از سفرهای قبلی خود نداشته باشید. اگر ترفندهای سفر با قطار را به خاطر بسپارید، حتما با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد و از سفر لذت می‌برید.

برداشتن لوازم شخصی از ترفندهای سفر با قطار

قبل از حرکت به سمت ایستگاه قطار مطمئن شوید که وسایل بهداشتی و شخصی خود را برداشتید. اگر کمی حساس هستید و یا به هر دلیل نمی‌خواهید از ملحفه قطار استفاده کنید، ملحفه و روبالشی شخصی خود را بردارید. از ترفندهای مهم سفر با قطار این است که اگر به خواب و استراحت در محیط آرام عادت دارید، استفاده از چشم‌بند و گوش‌گیر، آرامشی برای شما ایجاد می‌کند.

توصیه مهم برای بیماران این است که قبل از حرکت، از به همراه داشتن داروهای خود اطمینان حاصل کنند.

در قطار لباس راحت بپوشید

در سفر با قطار زمان زیادی را در مسیر هستید ، پس بهتر است لباس و کفش راحت بپوشید تا در مسیر اذیت نشوید. کفشی را انتخاب کنید که پوشیدن طولانی مدت آن باعث ناراحتی پا نشود. در برخی از قطارهای با کیفیت دمپایی راحتی یکبار مصرف در طول سفر به شما ارائه خواهد شد. اگر در زمستان سفر می‌کنید، به جای پوشیدن یک لباس گرم، از چند لباس سبک‌تر استفاده کنید تا اگر لازم شد، آن‌ها را زیاد و کم کنید.

صندلی کنار پنجره را از دست ندهید

در هر وسیله نقلیه‌ای صندلی کنار پنجره طرفداران بسیار دارد. یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای سفر با قطار انتخاب این صندلی است. اگر شماره صندلی شما مشخص نیست و یا امکان جابجایی با همسفران وجود دارد، صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. با این انتخاب، رفت و آمد دیگران موجب آزار شما نخواهد شد و به پریز برق هم نزدیک هستید. اگر هم نیاز دارید تا هوایی تازه کنید می‌توانید بدون ایجاد ناراحتی برای دیگران مقداری پنجره را باز کنید. از تماشای مناظر طبیعی مسیر از پشت پنجره غافل نشوید. البته با رزرو یک کوپه کامل، شما می‌توانید بر روی کل صندلی‌های کوپه خود بنشینید.

غذای مناسب همراه خود داشته باشید

خوردنی‌ها نقش مهمی در طول سفر دارند.اگر شما از کسانی هستید که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند از غذای بیرون استفاده کنند، حتما مقداری غذای سبک و مقداری میوه برای میان وعده همراه داشته باشید، در غیر این صورت می‌توانید روی رستوران قطار هم حساب کنید. اگر در طول سفر عادت به خوردن تنقلات دارید، حتما از قبل تهیه کنید و به مقدار کافی با خود به همراه داشته باشید تا در ایستگاه‌های قطار معطل خرید نشوید. همچنین اگر جزء کسانی هستید که حرکت وسیله نقلیه حال شما را دگرگون می‌کند، گرچه این حالت کمتر در قطار اتفاق می‌افتد، در انتخاب غذا و خوراکی خود دقت کنید و در صورت امکان مقداری خوراکی ترش مزه مانند لواشک و زرشک به همراه داشته باشید.

نهایت استفاده را در طول سفر کنید

زمانی که در قطار هستید، فرصت مناسبی برای انجام بعضی کارها و سرگرمی‌ها است. به عنوان مثال می‌توانید مطالعه کنید و یا فیلم ببینید. حتی اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، می‌توانید بازی‌های مختلفی را انجام دهید. یا اینکه کارهای عقب افتاده را با لپ تاپ انجام دهید. حواستان باشد که نشستن یا خوابیدن طولانی علاوه بر ایجاد خستگی و کلافگی، برای پاهای شما هم مضر است.

رزرو بلیط قطار

ترفندهای سفر با قطار قابل تغییر است اما برخی نکات را حتما رعایت کنید، خوش‌رفتاری با همسفران و صحبت با آنان می‌تواند لحظات خوبی را برای شما بوجود آورد. مراقب وسایل قیمتی خود باشید و در هنگام خواب آن‌ها را درجای امنی قرار دهید. در نهایت حواستان به مسیر و ایستگاه‎ها باشد تا ایستگاه مورد نظر را رد نکنید و در صورت بروز تاخیر صبور باشید،مهرآبادگشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر