انتخاب قطار مناسب سفر

انتخاب قطار مناسب برای سفر از گذشته تا امروز یکی از پرطرفدارترین مسیله حمل و نقل عمومی بوده است و هرروز مسافران زیادی برای رسیدن به مقصد خود از آن استفاده می‌کنند.فطار علاوه بر امنیت و راحتی سفر با آن از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است که همین باعث شده است بین مسافران خیلی پرطرفدار باشد.

ما در این مطلب از مهرآباد گشت قصد داریم تا درباره انتخاب قطار مناسب سفر با شما صحبت کنیم پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ظرفیت هر کوپه قطار؟

با توجه به بودجه و مقصد مسافر، قطارهای فراوانی وجود دارد، برخی از قطارها کوپه‌هایی با ظرفیت ۴ و برخی هم با ظرفیت ۶ نفر را دارا می‌باشند. جالب است بدانید که در برخی از قطارها به صورت کوپه‌ای نیستند و آن‌ها به صورت سالنی یا اتوبوسی هستند.

 بیشترین توقف‌ها برای کدام قطارها است؟

اغلب، قطارهای عادی که در همه ایستگاه‌ها توقف دارند و مسافران را پیاده یا سوار می‌کنند بیشترین تعداد توقف را دارند. اما اگر قطارهای سریع‌السیر را برای سفر انتخاب نمایید فقط در ایستگاه‌های درجه ۱ توقف دارند. اگر شما نمی‌خواهید در سفرتان هیچ توقفی در مسیر داشته باشید حتما قطارهای اکسپرس یک طرفته را انتخاب نمایید تا تنها در مقصدتان توقف داشته باشید.

قطار ۵ ستاره زندگی

زمانی که شما قصد سفر با قطار را داشتید، با توجه به این که نوع سفر شما چگونه است می‌تواند شرایط و انتخاب‌ها متفاوت باشند. اگر مسافر می‌خواهد به سفر تفریحی برود و می‌خواهد که همه چیز در حد عالی برگزار شود پیشنهاد ما قطارهای ۵ ستاره است. قطار ۵ ستاره زندگی یکی از قطارهای ۵ ستاره است که یک سفر لوکس و لاکچری را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

کوپه‌های قطار زندگی ۴ نفره هستند و صندلی‌های آن بسیار راحت هستند. میزان دما و نور کوپه‌ها قابل تنظیم توسط مسافر است و دارای ۲ طبقه رستوران برای صرف غذا در این قطار وجود دارد. در قطار ۵ ستاره زندگی علاوه بر امکانات خورد و خوراک عالی که برای مسافران فرآهم کرده است،دارای امکانات فرهنگی فوق‌العاده‌ای مانند کتابخانه،سیستم صوتی و تصویری  روزنامه وجود دارد که مسافر در طی مسیر احساس خستگی نکند.پیشنهاد ما این است اگر قصد دارید از تهران با قطار به مشهد سفر کنید حتما قطار ۵ ستاره زندگی را انتخاب کنید که انتخابی فوق‌العاده است و این قطار در مسیر تهران به مشهد و برعکس فعال است.

قطار ۵ ستاره فدک

قطار فدک در سال ۱۳۹۴ برای بهبود یافتن خدمات مسافرتی ریلی در ایران اقدام به راه اندازی قطارهای لوکس و ۵ ستاره فدک در مسیر تهران به مشهد نمود و بعدها برای جابه جایی مسافران در مسیر تهران به شیراز هم آماده ارائه خدمات شد. جالب است بدانید که مهمان‌داران قطار فدک به ۲ زبان انگلیسی و عربی تسلط دارند آنها با تجربه و آموزش دیده هستند،پس از این بابت هیچگونه نگرانی‌ای نداشته باشید.

قطار ۴ ستاره پلور سبز

شرکت ریلی رجا دارای تنوع بالایی در انواع قطار است و با اضافه کردن قطارهای مختلف به ناوگان ریلی کشور سبب بهبود سیستم ریلی کشور شده است. وجود قطارهای لوکس با امکانات بالا مانند قطار پلور سبز در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی باعث شده است که سیستم ریلی کشور یکی از امن ترین و بهترین وسایل برای حمل و نقل در ایران به شمار بیایند.

قطارهای پلور سبز شرکت رجا دارای کوپه‌های ۴ نفره هستند و می‌توان گفت از قطارهای درجه ۱ محسوب می شوند. شیشه‌های این قطار دوجداره بوده و به همین خاطر برای سفر گزینه‌ی عالی می‌باشد. سیستم‌های صوتی و تصویری و همچنین سیستم تهویه مطبوعی که در این قطارها وجود دارد باعث شده است که مسافران فراوانی برای سفر خود آن را انتخاب کنند. قطار پلور سبز از شهرهایی مانند تهران، کرج، ساری، همدان و شیراز به مشهد حرکت می‌کند.

قطار ۴ ستاره غزال

قطار ۴ ستاره غزال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر می‌باشد. قطار غزال را می‌توان به جرات جز سه گزینه قطار داخلی خوب به حساب آورد. در قطار غزال چای و خوراکی رایگان بوده و مسافران می‌توانند بلیط همراه با وعده اصلی غذا را بخرید تا در قطار غذا میل کنند. هر کدام از صندلی‌های این قطار دارای میز غذا و پریز برق می‌باشد. قطار درجه ۱ غزال از تهران به شهرهای مشهد، کرمان و بندرعباس فعال است، نوع VIP آن خدمات فراوانی را به مسافران خود ارائه می‌‌کند.

قطار سبز

قطار سبز در مسیر تهران به مشهد فعال است و کوپه‌های آن ۴ نفره می‌باشد که دارای سرویس‌های بهداشتی ثابت هم هستند. این قطار دارای پریز برق است و سیستم تهویه آن شرایط مطبوعی را برای مسافران فراهم می‌آورد.

قطار ۴ ستاره غدیر

قطار ۴ ستاره غدیر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. قطار غدیر امنیت بالایی را برای مسافران خود فراهم می‌آورد و تمامی واگن‌های آن با مواد ضد آتش ساخته شده است. دمای هر واگن جداگانه تنظیم می‌شود و صندلی‌ها بسیار راحتند. این قطار در مسیر مشهد و یزد فعال می‌باشد.

قطار سیمرغ

قطار سیمرغ ۴ تخته و شرایط خیلی خوبی را برای سفر مسافران فراهم می‌آورد. در هنگام رزرو بلیط قطار خود توجه داشته باشید که حتما گزینه با پذیرایی یا بدون پذیرایی را انتخاب نمایید. این قطار هم وعده ناهار را ارائه می‌دهد و شام و هزینه‌اش بر عهده مسافر است.

قطار طوس

در صورتی که قصد دارید با قطار طوس سفر کنید، توجه نمایید که امکاناتی مانند سیستم صوتی و تصویری در همه کوپه‌ها وجود ندارد و اگر شما می‌خواهید لازم است که در هنگام رزرو بلیط قطار خود حتما این موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهید. کوپه‌های قطار طوس ۴ تخته هستند و همه آن‌ها عایق به حرارت و صدا می‌باشند. بر روی بلیطی که شما تهیه می‌کنید یک وعده شام سبک هم در نظر گرفته شده است.قطار طوس در مسیر تهران،مشهد و تبریز فعال است.

قطار خلیج ‌فارس

قطار ۴ تخته خلیج فارس دارای سیستم تهویه بسیار مطبوعی می‌باشد و از مسافران خود با یک عصرانه پذیرایی می‌کند و در صورتی که مسافران غذای اصلی خواستند هزینه آن بر عهده مسافر است. در قطارهای تندرو خلیج فارس، امکانات رفاهی مانند کتاب، روزنامه و سیستم های صورتی و تصویری مدار بسته وجود دارد که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. قطار خلیج فارس در مسیر مبدا تهران به مقصدهایی مانند تبریز، مراغه، ارومیه و اصفهان فعال است.

قطار البرز

قطار درجه ۲ البرز در مسیر بندرعباس، زاهدان، تبریز و گرگان فعال است و در اول مسیر از مسافران خود با یک میان وعده پذیرایی می‌کند و می توان گفت در گزینه‌های انتخاب قطار مناسب برای سفر قرار می‌گیرد. کوپه‌های قطار البرز ۴ نفری هستند و ۲ تخت هم در طبقه بالا دارند.

قطار سریر

قطار نیمه لوکس دیگری که در سال های اخیر در شرکت رجا به صنعت ریلی کشور وارد شد یکی از موارد انتخاب قطار مناسب برای سفر به حساب می‌رود. قطار سریر در مسیر تهران به شیراز فعال است و از جدیدترین‌ها به حساب می‌رود.

قطار پردیس

قطار پردیس نمونه یک قطار اتوبوسی است قطار تندرو پردیس یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به شمار می‌رود. مسئله‌ای که باعث شده است این قطار بسیار پرطرفدار باشد این است که مسیر ۱۲ ساعته تهران به مشهد را ۸ ساعته طی می‌کند.

رزرو بلیط قطار

شما همراهان همیشگی ما در این مقاله از مهرآباد گشت با انتخاب قطار مناسب سفر با ما همراه بودید،مهرآبادگشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.



مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر