سفر با قطار در کرونا

ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال پیشرفت است، با این وجود نمی‌توان زندگی را همچنان تعطیل کرد. سفر برای برخی از افراد در راستای انجام امور شخصی، تجاری و کاری ضروری می‌باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای هر نوع وسیله نقلیه مثل اتوبوس، هواپیما و… از اتومبیل شخصی خود استفاده نمایند. اما برای مسافت‌های طولانی این کار کمی هزینه‌بر است و گاهی خطرناک است. به همین خاطر عده زیادی ترجیح می‌دهند گزینه سفر با قطار در کرونا را انتخاب کنند. وجود کوپه های اختصاصی و ایجاد فضای شخصی  یکی از دلایل امن بودن قطار در دوران کرونا است.

تمهیدات و نکات مراقبتی شخصی برای سفر با قطار در کرونا

رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه برای این است که علاوه بر مصونیت خود، به حفظ سلامت دیگران کمک کنید. مهمترین نکته‌ای که هنگام مسافرت باید در خاطر داشته باشید، درک چگونگی انتقال این بیماری است و اینکه ویروس کرونا مستقیماً از طریق قطره‌های تنفسی از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد.

با توجه به این مقدمه بیشترین خطر در هنگام سفر با قطار، انتقال بیماری کرونا از راه مسافران و کارکنان و افراد حاضر در ایستگاه است. بنابراین، مهمترین نگرانی شما در مورد سفر با قطار در ایام کرونا باید رعایت فاصله اجتماعی و همچنین حفظ بهداشت باشد. اگر قصد سفر کردن با قطار را در کرونا دارید، بهتر است به طور شخصی موارد زیر را رعایت کنید:

  • اگر حتی نشانه کوچکی دارید که این بیماری را نشان می‌دهد بهتر است از سفر پرهیز کرده و خود را قرنطینه نمایید.
  • مواردی مثل ماسک و اسپری الکل را همیشه همراه خود داشته باشید.
  • از حضور در مکان‌های شلوغ بپرهیزید و فاصله خود را با دیگران حفظ کنید.
  • از دست زدن به چشم و بینی یا دهان در صورتی که با محیط برخورد داشته، خودداری نمایید.
  • سطوحی که دستان شما مدام با آن برخورد دارد مثل گوشی و وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنید.
  • به صورت مرتب آب بنوشید.
  • به صورت مرتب دست‌های خود را بشویید.

تعهدات شرکت فدک برای سفر با قطار در کرونا

قبل از سفر باید در انتخاب نوع قطار و تعهداتی که هر قطار برای این ایام خاص تدارک دیده است تحقیق کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید و مراقب سلامتی خود باشید. قطارهای فدک با سرویس‌های خاص خود به نام قطارهای سلامت برای سفر با قطار در کرونا گزینه مناسبی است.

اقدامات پیشگیرانه این شرکت نشان از اهمیت بالایی‌ست که برای حفظ سلامت مسافران قائل شده است. سرویس‌های سلامت فدک هم دقیقاً برای این هدف راه اندازی شده‌اند. از جمله اقداماتی که فدک در این راستا انجام داده است، عبارتند از:

الزام به رعایت فاصله اجتماعی

یکی از مهمترین مواردی که فدک خود را ملزم به رعایت آن کرده است، کم کردن تعداد مسافرین در یک کوپه به دو نفر یا اختصاص آن به اعضای یک خانواده است. کنترل بلیط قطار و چک کردن اسم مسافرین هم در صف‌هایی با فاصله مشخص انجام شده و برای جلوگیری از انتقال ویروس از طریق بلیط، بلیط‌های کاغذی حذف شده اند. همچنین نکته مثبت دیگر برای سفر با قطار در کرونا قرار گرفتن کلیه اقلام پذیرایی مسافرین در کوپه است تا مراجعه مهماندار به حداقل برسد. از داخل کوپه هم می‌توانید کوپه را قفل کرد تا کسی اشتباهی وارد کوپه نشود.

ضدعفونی کردن مستمر قطار

یکی دیگر از مواردی که برای سفر با قطار در کرونا از سمت شرکت فدک به صورت جدی پیگیری می‌شود بحث ضدعفونی مستمر قطارها است. قطار و کوپه‌ها قبل از سوار شدن مسافرین کاملاً ضدعفونی می‌شوند و بر روی هر کوپه برچسبی که نشان دهنده ضدعفونی شدن فضای آن است نصب می‌شود.

لباس و وسایل مسافرین نیز قبل از سوار شدن به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و مهمانان و مهمانداران تب سنجی می‌شوند تا در صورت مشکوک بودن از سفر آنها جلوگیری شود. به مسافرین ماسک و وسایل ضدعفونی کننده داده می‌شود. همچنین در راهرو و کوپه‌ها هم اسپری ضدعفونی کننده وجود دارد.

همچنین از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد سرو غذا و نوشیدنی گرم، در دسترس بودن دستمال کاغذی و آب معدنی ضدعفونی شده در کوپه‌ها، تست تب و سلامت کلیه خدمه قبل از شروع مسافرت، ضدعفونی کردن مرتب پتو، ملحفه و روبالشتی‌ها و …. است. تمامی این موارد در کنار حفظ بهداشت فردی باعث می‌شود تا سفری امن از لحاظ سلامت را در کرونا با قطارهای فدک تجربه کنید.

رزرو بلیط قطار

سفر با قطار در کرونا یکی از امن‌ترین راه‌هاست. شرکت فدک هم با راه‌اندازی قطارهای سلامت خود برای اینکه مسافران در کمال سلامت و به دور از هرگونه خطری مسیر مدنظر را طی کنند، پیش قدم شده است. قطارهای پنج ستاره فدک علاوه بر ضدعفونی کردن و رعایت فاصله اجتماعی در هنگام سوار شدن، در راهروها و کوپه‌ها، امکان استفاده از مواد ضدعفونی کننده و موارد لازم در این راستا را فراهم کرده است. اگر شما هم خواهان سفر در این ایام هستید، بهتر است به سفر با قطار به جای گزینه‌های دیگر فکر کنید،مهرآبادگشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.



مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر