1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد

چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد

چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد

چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد

برای رسیدن به سوال چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد باید بدانیم که سفر با قطار در مقایسه با هواپیما در رتبه دوم قرار داد،یعنی بیشتر مسافران برای سفر اولویت اول‌شان انتخاب هواپیماست و بعد از آن انتخاب قطار! اما با این حال به دلایلی همچون قیمت بلیط قطار، این نوع سفر جز محبوبیت‌ترین سفرهای دنیا به حساب می‌آید و انتخاب اول افراد است.

گزارش‌های بین‌المللی نشان دهنده این است که مسافرت‌های ریلی، در بیشتر کشورهای دنیا از پرطرفدارترین و اقتصادی‌ترین انواع سفر است.
دلایل این محبوبیت شاید در بین کشورها با هم متفاوت باشد اما وجه مشترک بین همه، مواردی است که در زیر آمده است:

  • یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت قطار این است که همه اعضای خانواده به یک میزان از مسیر لذت ببرند و راننده در طول راه دچار خستگی نمی‌شود. همچنین خانواده‌ها می‌توانند اتومبیل خود را با هزینه‌ای معقول با قطار به مقصد خود منتقل نمایند و در طول سفر از آن استفاده نمایند.
  • امنیت سفر با قطار مهم‌ترین نکته آن است که همین دلیل باعث شده است قطار را به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل تبدیل نماید. معمولا کمترین حوادث و تصادفات جاده‌ای گزارش شده به قطار و بطور کلی حمل و نقل ریلی مربوط می‌شود.
  • از ابتدای سفر، همه افراد در محیطی امن، بدون نگرانی از وضعیت جاده،‌ آب و هوا،‌ مشکل سوخت و تصادف از مسیر لذت می‌برند. برخلاف سفرهای هوایی یا جاده‌ای، خیلی به ندرت سفرهای ریلی بخاطر شرایط آب و هوایی کنسل می‌شوند.
  • مسیرهای ریلی اغلب تا دورترین شهرها و روستاها کشیده شده‌اند و از این جهت هم به پرواز با هواپیما یا سفرهای جاده‌ای برتری دارند.
  • همانطور که می‌دانید اغلب فرودگاه‌ها بیرون از شهر هستند،اما‌ ایستگاه‌های قطار در بیشتر شهرها در نزدیکی مرکز شهر هستند و چه زمانی که عازم سفر هستید و چه زمانی که به مقصد می‌رسید، مجبور نیستید زمان طولانی را برای رسیدن به اقامتگاه‌تان کنید.
  • سفر با هواپیما بسیار سریع‌تر از قطار است،‌ اما سفر با قطار امکان دیدن مناظری را به مسافران می‌دهد که می‌تواند بخش عمده‌ای از خاطرات سفر را شیرین کند. همچنین سفر با قطار خیلی ارزان‌تر از سفر با هواپیماست.
  • قطار برای افرادی که در مسیرهای طولانی سفر می‌کنند به ویژه خانواده‌های بچه دار، انتخابی عالی است. آنها می‌توانند در یک کوپه سفر و در طول سفر از فضای خصوصی استفاده نمایند. در قطار به آسانی می‌توانید صندلی خود را به تختخواب تبدیل کنید و در طول مسیر بخوابید و در راه خستگی سفر را از تن‌تان بیرون کنید.
  • مزیت مهم قطار این است که شما را نگران توقف‌های نابهنگام برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی،‌ رستوران‌های بین راهی و پمپ بنزین نمی‌کند. رستوران قطار معمولا در کل زمان سفر برای مسافران باز است و غذا و نوشیدنی‌ سرو می‌کند.
  • اغلب قطارها به اینترنت بی سیم مجهز هستند و مسافران می‌توانند در طول مسیر سفر به کارهای‌شان رسیدگی یا پیغام و نامه‌های خود را ارسال کنند. فضای قطار این امکان را به شما می‌دهد که با لپ‌تاپ‌تان کار کنید، فیلم ببینید و ....
  • سفر ریلی به نسبت سفرهای هوایی یا جاده‌ای، ‌به خصوص برای مسافت‌های طولانی به مسافر تنوع زمانی بیشتری می‌دهد. ساعت‌های حرکت، نوع قطار و خدمات آن طیف وسیع‌تری از انتخاب را در اختیار مسافر قرار می‌دهد.
  • برخلاف سفرهای هوایی یا سفر با اتوبوس،‌ هنگام سفر با قطار لازم نیست وقت‌تان را صرف اضافه بار یا مسائل گمرکی پیچیده کنید. قطار محدودیت بار ندارد و به شما این امکان را می‌دهد که اسباب بزرگ‌تر را به واگن بار تحویل داده و با خیال راحت آنها را در مقصد تحویل بگیرید.
  • اگر از آن دسته افراد هستید که دغدغه محیط زیست را دارید، بدون تردید باید سفر با قطار را انتخاب کنید، این وسیله کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارد و به اکوسیستم کمترین آسیب را می‌زند.

رزرو بلیط قطار

شما همراهان همیشگی ما در این مقاله از مهرآباد گشت به پاسخ چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد با ما همراه بودید،مهرآبادگشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.



مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر