1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. چند توصیه برای شرکت در مراسم اربعین

چند توصیه برای شرکت در مراسم اربعین

چند توصیه برای شرکت در مراسم اربعین

چند توصیه برای شرکت در مراسم اربعین

 ۱. در مراسم اربعین قبل از ورود به عراق حتما سیم کارت عراقی برای هریک از افراد کلیدی گروه یا خانوار تهیه نمایید و به سرعت همزمان با خرید، سیمکارت را تست نموده و تماس بگیرید. به هیچ وجه به همراه داشتن سیم کارت‌های ایرانی در طول سفر اکتفا نکنید.

۲. در مراسم اربعین اطلاعات شخصی و شماره تماس ، حتی برای افراد سالم و جوان، برای جلوگیری از گم شدن در صورت از حال رفتن، تصادف و ... ضروری می‌باشد.

۳. توصیه مهم برای شرکت در مراسم اربعین علاوه بر همراه داشتن داروهاي لازم، ليستي از اين داروها زمان مصرف و مقدار آن را در فرم اطلاعات شخصی‌تان، از گردن آويز نمایید و یا کاغذ داخل جیب بگذارید.

۴. در مراسم اربعین وقتی به نجف و کربلا رفتید، و اسکان در موکبی که از قبل مشخص نکرده اید و یا نشانی دقیق آن را نمی‌دانید، حتما قبل از خارج شدن از موکب برای زیارت، نام، نشانی و شماره تلفن موکب را دریافت نمایید و هنگام رفت و برگشت، به نشانه‌هایی مانند پل ها، اماکن خاص، هتل های شاخص، نام معابر و... دقت نمایید.

۵. در مراسم اربعین از سپردن گذرنامه و سایر مدارک مهم به یک نفر در گروه جدا خودداری نمایید. احتمال گم شدن آن خیلی بالاست.

۶. در مراسم اربعین یک کپی رنگی از ویزای گروهی عراق برای همه اعضای گروه تهیه کرده و عکس آن را نیز در گوشی‌های خود نگهداری نمائید.

۷. در مراسم اربعین شماره تماس خود و چند نفر از همسفران و دوستانتان در ایران را بنویسید و پشت موبایل و یا دوربین عکاسی و دیگر لوازم قیمتی‌تان بچسبانید.

۸. در مراسم اربعین نرم افزار راهنمای زائر را از کافه بازار دانلود نمائید .

۹. در مراسم اربعین پاور بانک حتما همراه خود داشته باشید.

۱۰. در مراسم اربعین در صورت وجود فایل یا اطلاعات مالی بروی گوشی، حتما قبل از سفر، این اطلاعات را از گوشی پاک کنید تا اگر خدایی نکرده گم شد دیگر استرس آن را نداشته باشید.

۱۱. در مراسم اربعین در محل‌های شلوغ مثل موکب‌های با خدمات خاص، دوراهی‌ها و ایستگاه‌های بازرسی، نقاط متراکم و... خیلی مراقب پراکنده شدن و جدا افتادن از افراد گروه مخصوصا کودکان و سالمندان باشید.

۱۲. بعد از یک بار زیارت، مثل عراقی‌ها و با نیت خدمت به دیگر زائرین و برای جلوگیری از شلوغی ،محل را ترک نمائید .

۱۳. در مراسم اربعین، همراه داشتن پول نقد الزامی است.

۱۴. در مراسم اربعین، حتما کارت عابر بانک برای برداشت از دستگاه‌های ATM ایرانی داخل نجف، همراه خود داشته باشید.

۱۵. در مراسم اربعین، نگهداری فتوکپی یا تصویر کارت ملی و شناسنامه و مخصوصا تصویر صفحه ویزای عراق‌تان در گوشی همراه به شدت توصیه می‌شود.

۱۶. در مراسم اربعین، همراه داشتن چتر  را فراموش نکنید. حتما در فصل پاییز و زمستان چتر همراه خود داشته باشید.
ما در این مقاله درباره چند توصیه برای شرکت در مراسم اربعین با شما صحبت کردیم همچنین شما عزیزان اگر سوالی در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید. ‏


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر