1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. نکات مهمی که درباره ویزای عراق باید بدانید

نکات مهمی که درباره ویزای عراق باید بدانید

نکات مهمی که درباره ویزای عراق باید بدانید

عراق کشوری است که به خاطر داشتن زیارتگاه‌های امامان شیعه بسیار مورد توجه ایرانیان است و هرساله میلیون‌ها نفر از مردم ایران مقصد سفرشان این کشور است.

سفر به عراق و زیارت امامان معصوم آرزوی قلبی شیعیان و عاشقان اهل‌بیت در بین مردم ایران است و این سفر به دلیل روابط سیاسی نزدیک دو کشور و نزدیک بودن فرهنگ میان دو ملت ایران و عراق به آسانی انجام می‌شود، باز هم دریافت ویزای عراق لازم است. در مورد اخذ ویزای عراق که قدمی مهم قبل از سفر به این کشور است نکات مهمی وجود دارد که در ادامه با مهرآباد گشت همراه باشید.

انواع ویزای عراق

ویزای عراق بدر کل به دو دسته تقسیم می‌شود، ویزای انفرادی عراق، ویزای گروهی عراق.

 ویزای انفرادی عراق از تاریخ صادر شدن آن حداکثر ۲ ماه و ویزای گروهی از تاریخ صادر شدن حداکثر ۳ ماه اعتبار دارد و در صورت استفاده نکردن از آن، ویزا باطل می‌گردد.

در زمانی که فرد ویزای عراق خود را دارد، هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت گروهی می‌تواند ۳۰ روز در عراق اقامت داشته باشد. این ویزا با یک‌بار تردد صادر شده و بعد از ۱ ‌بار ورود و خروج حتی اگر ویزاش فرد مهلت هم داشته باشد، دیگر اعتبار ندارد و نمی‌تواند وارد خاک عراق شود. ویزای سماح عراق، نوع دیگری از ویزای عراق است که مخصوص ایام اربعین صادر می‌گردد و نکته مهم این است که دریافت این ویزا الزامی است .

مدت‌ زمان دریافت ویزای عراق

صدور ویزای عراق چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت گروهی از تاریخ درخواست به مدت ۳ روز کاری انجام می‌شود. هزینه دریافت این ویزا برای هر نفر ۵۰ هزار تومان می‌باشد. همچنین ویزای فوری عراق را می‌توان یک‌روزه هم دریافت کرد که هزینه آن کمی بیشتر است. همچنین دریافت ویزای طرح سماح یا همان ویزای عراق در ایام اربعین ۶ روز کاری زمان می‌برد. فراموش نکنید که برای دریافت ویزای عراق، پاسپورت فرد باید دارای ۶ ماه اعتبار باشد و باید ۲قطعه عکس رنگی تمام‌رخ با زمینه سفید هم به متصدیان صدور ویزا، ارائه نمایید.

دریافت ویزای عراق بدون مراجعه به سفارت

برای دریافت ویزای عراق احتیاجی به حضور در سفارت عراق ندارد و فقط کافی است به آژانس مهرآباد گشت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و هزینه‌های انجام این کار را به آن‌ها پرداخت نمایید. آژانس مسافرتی مهرآباد گشت از کارگزار رسمی سازمان حج و زیارت با سال‌ها تجربه در دریافت ویزا و اعزام زائران به شهرهای زیارتی عراق برای اخذ ویزای عراق در خدمت متقاضیان است.

هرگز بدون ویزای معتبر به عراق سفر نکنید

عراق در ۲ دهه اخیر درگیر جنگ‌های فراوانی بوده و ساختار اداری آن هم دچار مشکلات فراوانی شده است به همین دلیل در سال‌های گذشته نظارتی بر روی مسافران، وجود نداشت. این وضعیت باعث شده بود که بعضی از مسافران عراق بدون ویزا به این کشور سفر کنند و هیچگونه برخورد قانونی هم با آن‌ها انجام نشود. باید دانست که شرایط عراق اکنون متفاوت است و ساختار اداری این کشور در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد،بنابراین سفر به عراق بدون دریافت ویزای معتبر اقدام غیرقانونی می‌باشد و در صورت بازداشت امکان محکومیت به حبس تا دو سال و نیم وجود دارد. همچنین استفاده از ویزای جعلی عراق هم پیامدهای قانونی سنگینی برای افراد خواهد داشت.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره نکات مهمی که درباره ویزای عراق باید بدانید با شما صحبت کردیم،همچنین شما برای دیدن جاذبه‌های مذهبی ‏کربلا، دیدنی‌های کاظمین، سامرا، نجف،بغداد و دیگر شهرهای عراق را می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و قبل از ‏سفر، اطلاعات خود را در خصوص سفر تکمیل کنید، در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید و یا با شماره‌های ما تماس بگیرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر