تل زینبیه کربلا

درباره کشور عراق

عراق یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا و دارای فرهنگ غنی‌ای است. این کشور در غرب ایران و در خاورمیانه قرار دارد. در این کشور آرامگاه تعداد زیادی از امامان معصوم ما قرار دارد ،که به دلیل مرقد امامان معصوممان به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در خاورمیانه تبدیل شده است. وجود مرقدهای امامان شیعیان در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شیعیان فراوانی را از تمام نقاط ایران و جهان برای زیارت به این سرزمین می‌کشاند. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید،قبل از هر کاری اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم تل زینبیه کربلا که یکی از جاذبه‌های مذهبی عراق محسوب می‌شود را به شما معرفی کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تل زینبیه کربلا

تل زینبیه در کربلا همان جایگاهی است که حضرت زینب در روز ۱۰ام محرم سال ۶۱ هجری ‏قمری، جنگ برادرش را با لشکر یزید نگاه می‌کرد.

 حضرت زینب (س) خواهر امام حسین (ع) در ‏آن روز آرام نداشت و از بالای تپه‌ای که اکنون آن را تل زینبیه می‌گویند، از احوال برادرش در طول جنگ با ‏خبر می‌شد. شیعیان این جایگاه را که حضرت زینب (س) بر روی ‏آن قدم گذاشته است، به عنوان جایگاهی پاک می‌دانند و در کنار زیارت از حرم امام حسین (ع) به ‏زیارت این تپه هم می‌روند.

 تل زینبیه در غرب آرامگاه اباعبدالله (ع) و در گوشه‌ای از بین ‏الحرمین قرار دارد. بنای تل زینبیه ، تقریبا ۵ متر ‏مرتفع‌تر از حرم است و فاصله‌ی آن تا آرامگاه امام حسین (ع) ۳۵ متر است.

پس از ورود به ساختمان تل زینبیه ‏باید چند پله را به سمت بالا بروید که به زیارتگاه برسید. جالب است بدانید از آن موقع تا حالا، هنوز تل زینبیه از دیگر سطح‌های کربلا،بالاتر قرار گرفته است.

 گنبد زیبای آبی رنگ آن را با کاشی‌ تزئین کرده‌اند. آخرین ترمیم و بازسازی تل زینبیه کربلا در سال ‏‏۱۳۹۸ انجام شد و هنرمندان دانشگاه هنر تبریز ضریحی بسیار زیبا برای آن ساختند.

 از دیگر اماکن زیارتی ‏کربلا می‌توان به آرامگاه امام حسین (ع)، حرم حضرت عباس (ع)، حرم امام حسین (ع)، مرقد حر بن ‏ریاحی، بین الحرمین، حرم طفلان مسلم و خیمه گاه امام حسین (ع) اشاره کرد.

شهر کربلا در عراق میزبان زائران زیادی در طول سال و به خصوص ماه‌های محرم و صفر ‏است. جاذبه‌های مذهبی ‏کربلا، دیدنی های کاظمین، سامرا، نجف و دیگر شهرهای عراق را می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و قبل از ‏سفر، اطلاعات خود را در خصوص سفر تکمیل کنید، در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید. ‏


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر