بین‌الحرمین کربلا

درباره کشور عراق

عراق یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا و دارای فرهنگ غنی‌ای است. این کشور در غرب ایران و در خاورمیانه قرار دارد. در این کشور آرامگاه تعداد زیادی از امامان معصوم ما قرار دارد ،که به دلیل مرقد امامان معصوممان به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در خاورمیانه تبدیل شده است. وجود مرقدهای امامان شیعیان در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شیعیان فراوانی را از تمام نقاط ایران و جهان برای زیارت به این سرزمین می‌کشاند. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید،قبل از هر کاری اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم بین‌الحرمین کربلا که یکی از جاذبه‌های پرطرفدار مذهبی عراق محسوب می‌شود را به شما معرفی کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بین‌الحرمین کربلا

بین الحرمین مکانی است که علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشد، جایی که به هر طرف آن نگاه کنید هر بار ‏دل و جانتان به لرز می‌افتد. این مکان جایگاه مقدس مسلمانانی ا‌ست که به دنبال آرامش هستند. ‏بین الحرمین را بین ضریح مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) می‌گویند.

از ‏یک طرف در حرم امام حسین(ع) به چشم می‌آید و از طرفی دیگر آستان منزه حضرت عباس(ع). ‏

وسعت بین‌الحرمین کربلا ۳۷۸ متر است اما برای هر آنکس که حتی یک بار به آنجا رفته، مسیری به یادماندنی ‏به حساب می آید. در نگاهی تل زینبیه (تپه‌ای که حضرت زینب از آنجا، جنگ را نگاه ‏می‌کرده‌اند) را می‌بینید و در نگاهی دیگر مقام حضرت علی اکبر (محل شهادت ایشان) و مقام حضرت علی ‏اصغر (محل شهادت حضرت علی اصغر)  دیده می‌شود. کف العباس یمنی (محل جداشدن دست راست ‏حضرت عباس) و کف العباس یسری (محل جداشدن دست چپ حضرت عباس) در نقطه‌ای دیگر از بین ‏الحرمین دیده می‌شود و در جایی دیگر خیمه‌گاه اهل بیت حسین(ع) (محلی که امام حسین و یارانش ‏آنجا خیمه زده بودند).

روزگاری این مکان شاهد بزرگترین اتفاق تاریخ بوده است که در روز عاشورا میدان ‏جنگی در آن‌جا بر پا شده بود.

از باب شرقی حرم امام حسین(ع) می‌توانید وارد بین الحرمین شوید تا به حرم حضرت عباس(ع) برسید. این ۲ بارگاه تقریبا ۳۷۸ متر با هم فاصله ‏دارند که برابر با فاصله بین صفا و مروه است.

 بین الحرمین و حرم حضرت عباس و حضرت امام ‏حسین (ع) تا بغداد تقریبا ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارند. اینجا در گذشته‌های نه چندان دور محله‌ای همچون ‏دیگر محله‌های کربلا به شمار می‌رفته و پر از کوچه پس کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ بوده است. اما اخیرا به شکل کنونی در آمده است. محل کشته شدن امام سوم شیعیان، ،‏مدفن شهدا ، مقام صاحب زمان (مقام امام زمان در کنار رود فرات) از مکان‌های خاص اطراف بین الحرمین است که در سفر به کربلا حتما از آنجا بازدید خواهید کرد. ‏
جاذبه‌های مذهبی ‏کربلا، دیدنی های کاظمین، سامرا، نجف و دیگر شهرهای عراق را می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و قبل از ‏سفر، اطلاعات خود را در خصوص سفر تکمیل کنید، در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید. ‏


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر