ویزای اربعین را چگونه بگیرم ؟

ویزای اربعین

کربلا از جمله شهرهای زیارتی در کشور عراق است. کشور عراق به دلیل وجود شهرهای زیارتی نجف و کربلا، دارای اهمیت ویژه‌ای در بین مردم مسلمان مخصوصا ایرانیان دارد و افراد بسیاری را برای زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به سمت خود جذب می‌کند. امروزه مسافران برای سفر به این کشور بایستی ویزای اربعین را دریافت نمایند.همراه مهرآباد گشت باشید تا با ویزای اربعین ، مدارک مورد نیاز برای دریافت آن و .. آشنا شوید.

نحوه دریافت ویزای اربعین

جهت اخذ ویزای اربعین احتیاجی نیست که به سفارت عراق در ایران مراجعه نمایید. فقط کافیست به آژانس‌های معتبر مانند آژانس گردشگری مهرآباد گشت که مورد تایید از سوی سفارت عراق می‌باشد مراجعه نمایید.

 ویزای اربعین به دو صورت انفرادی و گروهی برای درخواست کنندگان صادر می‌شود. اگر فرد بخواهد ویزای اربعین تنها به اسم خود باشد و فرادی به این کشور زیارتی سفر کند باید ویزای انفرادی کربلا را دریافت نماید. اما اگر زائر بخواهد به صورت گروهی وارد خاک این کشور شود باید ویزای گروهی اربعین را درخواست کند.

 ویزای اربعین از نوع انفرادی حداکثر به مدت یک ماه دارای اعتبار می‌باشد و فرد، می‌تواند بین 1 الی ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای اربعین از نوع توریستی یک بار ورود می‌باشد یعنی پس از یکبار ورود و خروج به عراق ویزای فرد باطل می‌شود.

نکته: ویزای گروهی اربعین به مدت ۳ ماه دارای اعتبار می باشد.

برای دریافت ویزای اربعین فرد باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام نمایند. افراد بعد از ثبت نام در این سامانه، برای ثبت نام مقدماتی باید به یکی از دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند. در صورتی که متقاضیان به اینترنت دسترسی ندارند به صورت حضوری به آژنس مهرآباد گشت مراجعه کرده و ویزای کربلای خود را درخواست نماید. ما موظفیم تا مدارک شما را به سفارت عراق تحویل دهیم. پس از بررسی مدارک زائر توسط سفارت عراق، افسر صدور ویزای کربلا در صورتی که مدارک کامل باشند و نواقصی در آنها نباشد اقدام به صدور ویزا برای افراد می‌کند. سفارت، ویزاهای صادر شده را به کارگذاری تحویل می‌دهد و متقاضی برای اخذ ویزای اربعین خود باید به سازمان کارگزاری و یا شرکت مذکور مراجعه نمایید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای اربعین

  • پاسپورت به همراه کپی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آنها
  • ۲ قطعه عکس رنگی۳ در ۴با پس زمینه سفید و جدید
  • مدارک مربوط به کار
  • گواهی و بیمه نامه سلامت و پزشکی

مدت زمان اخذ ویزای اربعین

پس از انجام کلیه مراحل و در صورت تکمیل بودن مدارک ، ویزای اربعین حداکثر در ۴ روز کاری صدور می‌شود و افراد با مراجعه به آژانس مهرآباد گشت برای دریافت ویزای کربلا اقدام نمایید.

 سفارت عراق در تهران

زائرانی که قصد سفر به این کشور را دارند می‌توانند برای دریافت ویزای اربعین خود به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنند.

ساعت کاری سفارت عراق :در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵ بعدازظهر

نشانی سفارت عراق : تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۶۴۰

تلفن سفارت عراق : ۰۲۱۸۸۹۳۸۸۶۶

وب‌سایت سفارت عراق: www.mofamission.gov.iq

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره ویزای اربعین را چگونه بگیرم ؟با شما صحبت کردیم،همچنین شما برای دیدن جاذبه‌های مذهبی ‏کربلا، دیدنی‌های کاظمین، سامرا، نجف،بغداد و دیگر شهرهای عراق را می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و قبل از ‏سفر، اطلاعات خود را در خصوص سفر تکمیل کنید، در خصوص ‏چگونه ویزای عراق بگیریم؟، چگونه به کربلا سفر کنیم؟ و توصیه‌هایی درباره سفر به عراق می‌توانید به وبلاگ مهرآباد گشت مراجعه نمایید و یا با شماره‌های ما تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر