راهنمای تبدیل ارز و پول تایلند

در سفر به تایلند بهتر است بت بخریم یا دلار؟

در ابتدا باید بدانید که قبل از سفر خود احتیاجی به پول رایج تایلند نیست و اگر قرار است در ایران پول خود را به( بت) Baht تبدیل کنید قطعا ضرر خواهید کرد زیرا باید قیمت بالاتری برای این تبدیل بپردازید. برای جلوگیری پرداخت هزینه‌های اضافی سفر خود قبل از سفر پول را به دلار تبدیل نمایید،  بعد از رسیدن به مقصد خود می‌توانید دلار خود را با قیمت خوبی به بات تبدیل نمایید. برای  تبدیل پول در تایلند همراه داشتن پاسپورت الزامیست، البته در بعضی از صرافی‌ها بدون گذرنامه هم پول را تبدیل خواهند کرد. البته به این نکته توجه کنید که صرافی‌ها برای تبدیل کمتر از ۱۰۰ دلار،  بات واحد پول تایلند را به قیمت بیشتری از چنج مبالغ بالای ۱۰۰ دلار به شما خواهند داد. 

 اسکناس‌های تایلندبه صورت زیر می‌باشند: ۱۰۰۰ بت، ۵۰۰ بت، ۱۰۰ بت، ۵۰ بت، ۲۰ بت و سکه‌های تایلندی. و اما ما به مشا توصیه می‌کنیم در تایلند پول زیاد همراه خود نداشته باشید، زیرا مانند دیگر کشورها افراد سود جو و طمع کاری وجود دارد که با دیدن پول زیاد در دستان شما آنها مشتاق تر خواهند شد. در تایلند مراقب باشید.

سوالات رایج در تبدیل ارز و پول تایلند 

آیا می‌توان در تایلند هزینه‌های خود را با دلار پرداخت کرد؟

خیر، تنها پول رایج و  قابل قبول در تایلند بات است... ممکن است در شهرهایی مانند Laos و Cambodia بتوانید هزینه‌ها را با دلار آمریکا پرداخت نمایید، اما به شما توصیه می‌کنیم که هزینه‌های اصلی مانند غذا، پول هتل و ماشین را با پول رایج تایلند ،یعنی بات پرداخت نمایید. 

در تایلند می‌توانیم از دستگاه خود پرداز ATM  استفاده کنیم؟

دستگاه ATM به طور وسیع در همه‌ی شهرهای تایلند یافت می‌شود و می‌توانید همه‌ی هزینه‌های سفر خود را از طریق دستگاه‌های خود پرداز در همه‌ی مغازه‌های تایلند پرداخت نمایید، اما در برخی از روستاهای کوچک تایلند امکان دسترسی به کارت خوان نداشته باشید، به همین خاطر، قبل از رفتن به روستاهای تایلند ، به فکر پول نقد خود باشید.

چه مقدار پول برای سفر به تایلند لازم است ؟

هزینه‌ها کاملا به نوع غذای مصرفی شما، محل اقامت و هزینه‌های اضافی دارد که شما در تایلند خرج می‌کنید، اما در کل هزینه عادی یک روز برای یک فرد معمولی در تایلند تقریبا ۳۰ تا ۳۵ دلار است.

چه ارزی برای سفر به تایلند مناسب است ؟

پول رایج و مرسوم کشور تایلند بات است، در طول سفر به تایلند برای پرداخت هزینه‌ها ارجع تر است که :
۱. از دستگاه خودپرداز ATM  استفاده نمایید.
۲. بیشتر بانک‌های تایلندی در حال حاضر ۲۰۰ بات را از کارت‌های خارجی به وسیله دستگاه‌های خودپرداز خود تبدیل می‌کنند.
۳. به خاطر داشته باشید که قبل از رسیدن به تایلند نیازی به بات(پول رایج تایلند) ندارید.

آیا می‌توانید از کارت اعتباری برای تبادل پول استفاده نمایید؟

 تبدیل ارز از طریق بانک یا اتحادیه کارت اعتباری می‌تواند ارزش بالقوه با قیمت بهتری در مقایسه با صرافی‌های مقصد صورت گیرد. اما اگر خودپرداز‌های بین المللی از کارت شما پشتیبانی نکنند، بهتر است از کارت اعتباری خود تنها برای پرداخت هزینه استفاده نمایید.

چه کارت‌های اعتباری در تایلند دارای اعتبارند ؟

اغلب کارت‌های اعتباری بین المللی نمانند: ویزا کارت، مستر کارت، دینرز کلاب و امریکن اکسپرس در تایلند دارای اعتبارند و می‌توانید از کارت اعتباری بین المللی در تایلند استفاده نمایید، اما هزینه استفاده از کارت اعتباری ۲ الی ۳ درصد است .علاوه براین، اغلب شرکت‌های صادر کننده کارت اعتباری هزینه اضافی برای هزینه خدمات خارجی کسر می‌کنند.

ما در این مقاله درباره راهنمای تبدیل ارز و پول تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما همراهان و عزیزان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن دارید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر