دلایل ریجکتی ویزای تایلند

اگر شما هم قصد سفر به تایلند را دارید، حتما می‌دانید که برای ورود به این کشور نیازمند ویزای تایلند می‌باشید. در این مطلب از مهرآباد گشت قصد داریم به دلایل ریجکتی ویزای تایلند اشاره کنیم، تا با رعایت آنها، بدون مشکل بتوانید ویزای تایلند را دریافت کرده و به این کشور سفر کنید.

·ارائه مدارک نادرست و ناقص

یکی از مرسوم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تایلند، نادرست یا ناقص بودن مدارکی است که برای گرفتن ویزا به آن احتیاج است. در کل انواع ویزای تایلند وجود دارد که به مدت زمانی که قرار است در تایلند بمانید و علت سفر بستگی دارد.

مثلا اعتبار ویزای یک بار ورود ۱۵ روز و یا اعتبار ویزای چند بار ورود ۲ تا ۳ ماه می‌باشد. از لحاظ نوع ویزا ، می‌توان به ویزای کاری تایلند،ویزای گردشگری تایلند، ویزای تحصیلی،تجاری و … اشاره کرد.

که هر کدام از این موارد مدارک خاص خود را می‌خواهند.

مثلا دانش آموزی که قصد سفر به تایلند را دارد، اگر علاوه بر مدارک اصلی ویزا، از محل تحصیل خود نامه مربوط را نگرفته باشد، همین مورد یکی از دلایل ریجکتی ویزای تایلند به حساب می‌آید.

·نداشتن تمکن مالی

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای تایلند می‌توان به نداشتن پشتوانه مالی و یا تمکن مالی کافی اشاره کرد. سفارت تایلند ، مدرک تمکن مالی از مسافر می‌خواهد. زیرا سفارت تایلند باید مطمئن شود که اگر مسافر به این کشور سفر کند، آیا توانایی برآورده کردن هزینه‌های سفر خود را دارد یا خیر!

داشتن حداقل ۷۰۰ دلار در حساب بانکی خود ، برای دریافت ویزای تایلند کافی است.

·نقض شرایط ویزای تایلند در سفر قبلی

در واقع اگر در سفر قبلی خود به کشور تایلند بعضی از قوانین سفارت این کشور برای توریستان را نقض کرده باشید، ویزای تایلند شما رد و یا به اصطلاح ریجکت خواهد شد.

مثلا می‌توان به ۳ مورد قوانین سفارت تایلند که رعایت نکردن آنها باعث ریجکتی ویزای تایلند شما می‌شود اشاره کرد:

۱.مسافران بیش از مدت زمان قانونی معین در ویزا، در تایلند نمانند.

۲.مسافران حق کار  در تایلند را ندارند.

۳.مسافران حق تحصیل در تایلند را ندارند.

·عدم شواهد کافی بنا بر بازگشت به کشور مبدا

از دیگر رد شدن ویزای تایلند می‌توان به این مورد اشاره کرد که سفارت کشور تایلند به بازگشت مسافر به کشور مبدا شک کند. در واقع مسافر باید با ارائه نامه از محل تحصیل یا محل کار خود، ماموران سفارت را قانع نماید که تعهداتی در کشور خود دارند و برمی‌گردند.

مثلا افراد می‌توانند از مدرسه یا دانشگاه خود فرم اشتغال به تحصیل بگیرند، یا اگر شاغل هستند بهتر است نامه‌ی کارمندی خود را به سفارت ارائه دهند.

  • اطلاعات اشتباه در فرم درخواست ویزای تایلند

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای تایلند این است که فرد فرم درخواست ویزا را اشتباه پر کرده باشد. تکمیل نکردن بعضی از قسمت های فرم درخواست ویزا هم باعث رد شدن ویزا خواهد شد. 

·درخواست ماندن در تایلند بیش از ۶۰ روز

اگر فرد درخواست ماندن و اقامت بیش از ۶۰ روز در تایلند داشته باشد حتما ویزای فرد رد می‌شود، پس افراد حتما به این مورد توجه نمایند و اگر به دلایلی مجبور هستند که زمان بیشتری را در تایلند بمانند، باید شواهد و مدارک بیشتری را به سفارت تایلند ارائه نمایند.

سفارت تایلند در تهران

آدرس سفارت تایلند: تهران، بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک ۳

شماره تلفن سفارت تایلند : ۰۲۱۷۷۵۳۱۴۳۳

ساعات کار سفارت تایلند : از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره دلایل ریجکتی ویزای تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان عزیز مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن را داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری مهیج و خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.

 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر