1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. برای دریافت ویزای تایلند این نکات را فراموش نکنید!

برای دریافت ویزای تایلند این نکات را فراموش نکنید!

برای دریافت ویزای تایلند این نکات را فراموش نکنید!

گردشگران تایلند بدانند

در سال‌های گذشته، یکی از مشکلاتی که ایرانیان در سفر به تایلند، با آن روبه‌رو هستند، نداشتن اطلاع کافی درباره قوانین ورود و خروج جنس از مرز کشور تایلند می‌باشد که مشکلاتی را برای ما ایرانیان ایجاد کرده است.

 اگر مامور گمرک تایلند، بعد از ورود شما به تایلند، شما را برای بازرسی نگه داشت، این کار یعنی به شما مشکوک نشده است، بلکه اعمال قوانین گمرکی، ازجمله وظایف آنها است.

برای دریافت ویزای گردشگری تایلند این نکات را فراموش نکنید!

  • اگر اجناس با ارزشی بالای ۱۰ هزار بت تایلند وارد این کشور می‌کنید، شامل مالیات و عوارض می‌شود، اگر این اجناس برای مصرف شخصی باشند، مشمول عوارض و مالیات نمی‌شوند.
  • اگر اجناسی که وارد کشور تایلند می‌کنید، مصرف شخصی داشته باشند، شامل مالیات و عوارض نخواهند بود. اما ارزش آنها نباید بالای ۸۰ هزار بت شود.
  • توریستان تایلندی می‌‌توانند مالیات خود را به‌صورت نقدی پرداخت نمایند.
  • اگر ارزش اجناس و کالاهای شما شامل عوارض بیشتر از ۸۰هزار بت شود، این اجناس جهت اجرای مراحل رسمی گمرک واردات، به انبار منتقل می‌شوند. این کالاها تا زمان اعمال قانون، در گمرک نگه داشته می‌شوند.
  • اگر گردشگران تایلندی، بیش از ۲۰هزار دلار آمریکا یا معادل آن، ارز خارجی همراه داشته باشند، باید به گمرک تایلند اطلاع دهند. سازمان کنترل ارز خارجی تایلند، برای این قانون، نظارت دارد. افراد باید به محض رسیدن به فرودگاه، این موضوع را به افسر فرودگاه یا بندر ورودی اطلاع دهند و فرم اظهارنامه ارز خارجی را پر کنند. درصورتی که افراد بیش از ۲۰هزار دلار آمریکا یا معادل آن، اسکانس یا سکه همراه خود داشته باشند، باید فرم را تکمیل نمایید.نکته: اطلاعات درون فرم را به درستی تکمیل نمایید.
  • اگر افراد قصد خروج بیش از ۵۰‌هزار بت از تایلند را دارند، باید هنگام خروج از تایلند، این موضوع را گزارش دهند.
  • اگر مسافر درباره ورود و خروج جنس و اقلام و ارز از کشور تاینلد سوالی داشت، با شماره ۴ رقمی ۱۱۶۴ تماس بگیرند.
  • اگر افراد قصد دارند به‌صورت موقت کالایی را در قالب مسافر وارد تایلند کنند، باید کارانه داشته باشند تا بدون پرداخت عوارض و مالیات، اجازه ورود کالا به تایلند را پیدا کنند.
  • امکان سفر زمینی یا دریایی به کشور تایلند وجود ندارد. مسافران باید به‌ عنوان شهروند ایران، از راه هوایی به تایلند بروند. زیرا، یکی از شرایط اصلی دریافت ویزای تایلند، داشتن بلیط رفت و برگشت هواپیما برای هر مسافر است.
  • نکته قابل توجه این است که اقامتی تحت عنوان ازدواج با اتباع تایلندی وجود ندارد و با ازدواج با یکی از اتباع این کشور، افراد می‌توانند درخواست ویزای NON-0 دهند که قابل‌ تمدید است و برای خروج از این کشور نیازی به تمدید ویزای تایلند نیست.
  • حضور صاحب پاسپورت در زمان دریافت ویزای گردشگری و تجاری تایلند در سفارت این کشور در تهران واجب است. پس، داشتن وکیل یا ارسال پاسپورت برای دوست و آشنا برای دریافت ویزای تایلند، غیرقانونی خواهد بود.
  • مدت زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی تایلند، ۷۲ ساعت می‌باشد.

نکات مهم برای دریافت ویزای تایلند

  • با داشتن ویزای گردشگری تایلند، افراد به‌مدت ۶۰ روز یا ۲ ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند و حتما باید از مرزهای هوایی وارد تاینلد شوند.
  • افراد با داشتن ویزای گردشگری تایلند به‌ هیچ‌ وجه امکان کار، تجارت و تحصیل ندارند و برای این ۳ کار، باید ویزا های مربوط را قبل از سفر به تایلند، دریافت نمایند.
  • در صورتیکه ویزای گردشگری تایلند، اعتبار نداشته باشد و فرد باز هم در این کشور باشد، تخلف به حساب می‌آید و با این شخص مانند مجرم برخورد قانونی خواهد شد.
  • میزان کلاهبرداری از ایرانیان برای مهاجرت به استرالیا از طریق تایلند، بسیار افزایش یافته است. مراقب کلاهبرداران و مجرمان سایبری باشید.
  • طبق قانون تایلند، داشتن ویزای گردشگری، به هیچ وجه اجازه کار موقت یا ساعتی در این کشور ندارد. افراد تنها با داشتن ویزای کاری تایلند می‌توانند در این کشور کار کنند و اقامت خود را تمدید نمایند. برای کار در این کشور، باید مالیات و عوارض پرداخت شود.

سفارت تایلند در تهران

آدرس سفارت تایلند: تهران، بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک ۳

شماره تلفن سفارت تایلند : ۰۲۱۷۷۵۳۱۴۳۳

ساعات کار سفارت تایلند : از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره برای دریافت ویزای تایلند این نکات را فراموش نکنید!با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان عزیز مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن را داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری مهیج و خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر