غذاهای معروف تور تایلند

غذاهای معروف تایلند

همانطور که می‌دانید برای رفتن به این کشور احتیاج به دریافت ویزای تایلند است،همه‌ی توریستان و گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تعریف طعم و مزه‌ی غذاهای تایلندی را شنیده‌اند،غذاهایی که همه‌ی توریستان حتما در سفرشان آنها را امتحان کرده‌اند.

تایلند تا سال ۱۹۳۹ به کشور سیام معروف و تنها کشور در حنوب شرقی آسیا که هیچوقت مستعمره بیگانگان نبوده است،دقیقا هم به همین دلیل است که غذاهای سنتی خود را از قدیم حفظ کرده است.برنج جزعه اصلی‌ترین و مهمترین مواد غذایی است که در همه ی غذاهای تایلندی وجود دارد که به دو مدل برنج سفید و برنج چسبناک است.غذاهای این کشور به خاص و منحصر بفردی معروف هستند.

ما در این مطلب از مهرآباد گشت درباره غذاهای معروف و خوشمزه تایلندی با شما صحبت می‌کنیم،اگر شما ویزای تایلند و تور آن را دریافت کرده‌اید،این مطلب مختص شماست!با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پدتای از غذاهای معروف تایلند

پدتای مدل غذای نودلی است که به معروفترین غذای تایلند شناخته شده است،ترکیبات این غذا پایز،بادام زمینی،تخم‌مرغ،میگو و سس مخصوص است،در ابتدا نودل سرخ می شود و سپس این ترکیبات به نودل اضافه می‌شود.پدتای جزعه غذاهای خیابانی تایلند است که بسیار خوش‌طعم و مزه است.

غذای سام تام تایلند

سام تام یک نوع سالاد تند است که در تایلند از بهترین و پرطرفدارترین سالادهاست که در آن موادی مانند میگو،خرچنگ،بادام‌زمینی،انواع سبزیجات تازه مانند لوبیا سبز،هویچ،کلم،گوجه و عنبه وجود دارد.که مردم تایلند این غذا را به عنوان ی وعده اصلی می‌دانند و بسیار پرطرفدار است.

تام یام گونگ تایلندی

این غذای معروف تایلندی یک نوعی از سوپ میگو تند است.این غذا با ادویه‌جات فراوانی مانند موسیر،فلفل،سبزیجات،سنبل هندی و کوشنه طبخ می‌شود.میگو و قارچ از مواد اصلیه این غذا محسوب می‌شوند که به همراه سس مخصوص ماهی خورده می‌شود و بسیار پرطرفدار است.طرفداران سوپ حتما عاشق این غذای تایلندی می‌شوند.

غذای یان نوا

این غذا با گوشت گاو،سیب زمینی آبپز،نعنا،پیاز،لیمو و فلفل پخته می‌شود و یک نوع غذای کامل محسوب می‌شود و به عنوان یک وعده اصلی خورده می‌شود.حتما در سفر به تایلند این غذا را تجربه کنید.

غذای تام خا گای

این غذا از ترکیب مرغ، شیر نارگیل و انواع ادویه و طعم دهنده‌های خاص پخته می‌شود جوری که تا به حال همچین مزه‌ای را امتحان نکرده‌اید. ساقه سنبل هندی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد این غذاست که به همراه موسیر، کوشنه و فلفل‌های تند بسیاز خوظمره و پرطرفدار است. با وجود اینکه این سوپ خیلی زود آماده می‌شود اما ترکیب مزه‌های آن باید کاملا حرفه‌ای انجام شود. برخی از افرادی که به غذاهای دریایی علاقه‌ی خاصی دارند به جای مرغ،میگو را به ترکیبات این سوپ اضافه می‌کنند.

پد خائو

پد خائو، غذایی خوشمزه که با برنج پخته و سرخ شده تهیه می‌شود. به برنج موادی مانند مرغ، تخم مرغ، پیاز، ریحان و فلفل اضافه می‌شود. این مواد را باید طوری ترکیب شوند تا غذا با مزه اصیل خود پخته شود. برخلاف دیگر غذاهای تایلندی این غذا اصلا طعم و مزه تندی ندارد.

مرغ سبز تایلندی

در این غذا مرغ را با سس ماهی و شیر نارگیل آبپز می‌کنند تا مرغ نرم پخته و خوش طعم شود. سپس مرغ را در ظرفی جداگانه قرار می‌دهند تا شیر نارگیل بجوشد و غلیظ شود و در نهایت خمیر کاری ،سس،ریحان،لیمو،نخود و فلفل را به ان اضافه می‌کنند

غذای تایلندی گائنگ دائنگ

این یک نوع کاری قرمز است که با گوشت‌های لقمه‌ای درست می‌شود و طعمی شیرین دارد. شیر نارگیل تند و خمیر کاری قرمز در این غذا از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد است این غذا با برگ‌های لیموی کفیر، برگ‌های ریحان شیرین و سس ماهی ترکیب و مزه‌دار می‌شود و در نهایت با برنج خورده می‌شود.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره غذاهای معروف تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره‌ی ویزای تایلند،تور تایلند و جاذبه‌های گردشگری ان داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری لذت‌بخش را با ما تجربه نمایید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر