جاذبه‌های گردشگری عراق

کشور عراق در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر بغداد است. عراق از سمت جنوب با عربستان سعودی و کویت، از سمت غرب با اردن وسوریه، از سمت شرق با ایران و از شمال هم با ترکیه همسایه است. در جنوب عراق، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس وجود دارد و دو رود معروف دجله و فرات که منشأ تمدن‌های باستانی بین النهرین در طول تاریخ قدیمی این کشورند از شمال کشور به جنوب آن جاری هستند که با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و وارد خلیج فارس می‌شوند.در این مقاله قصد داریم درباره جاذبه‌های گردشگری عراق با شما صحبت کنیم.تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.لازم به ذکر است که قبل از انجام هر کاری برای سفر به این کشور اقدام به درافت ویزای عراق نمایید.

جاذبه‌های گردشگری عراق

حرم امام علی (ع)

حرم امام علی (ع)، در شهر نجف عراق قرار دارد. این مسجد در کنار گورستان وادی السلام که به بزرگترین گورستان دنیا معروف است قرار دارد.

حرم مطهر امام حسین (ع)

حرم مطهر امام حسین (ع) یکی از مقدس‌ترین جاها برای شیعیان است. در این حرم،امام حسین (ع) به خاک سپرده شده است. در سال ۶۵ یا ۶۶ هجری به دستور مختار ثقفی حاکم آن زمان عراق اولین ساختمان به صورت یک مسجد آجری برروی مرقد مطهر امام حسین ساخته شد و همچنین روستایی در آن منطقه بنا شد که این هسته شکل گیری کربلا شد.

حرم کاظمین

در شمال غربی بغداد مهم ترین مکان مذهبی برای شیعیان، حرمین کاظمین وجود دارد، ساخت این مکان در سال ۱۵۱۵ به پایان رسید،همان گونه که می‌دانید کاظمین حرم حضرت موسی بن جعفر(ع) امام هفتم و حضرت محمد جواد(ع) امام نهم است. یکی از قدیمی ترین ساختمان‌های این مکان نیز کاخ عباسی است که در قرن ۱۳ ام ساخته شد.

حرم سامرا در عراق

حرم عسگریین، آرامگاه علی بن محمد(ع) امام دهم و حسن بن علی(ع) امام یازدهم در سامرای عراق قرار دارد. همچنین نرجس خاتون، مادر امام زمان ، و حکیمه خاتون دختر امام محمد بن علی التقی (ع) و خواهر امام علی بن محمد(ع) نیز در حرم شهر سامرا به خاک سپرده شده‌اند. 

موزه ملی عراق

موزه ملی عراق موزه‌ای است با گنجینه‌ای از تمدن بین النهرین،که در بغداد قرار دارد. این موزه در جریان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ مورد تجاوز دزدان عتیقه قرار گرفت. 

موزه ملی عراق پس از سالها تعطیلی به دلیل جنگ، در فوریه سال ۲۰۱۵ با حضور نخست وزیر عراق حیدر العبادی افتتاح شد.

زیگورات اور

قدیمی‌ترین زیگورات بین‌النهرین، زیگورات اور در شهر اور که همان عراق کنونی است با قدمت ۴۱۰۰ سال است. زیگورات‌ها معابد هرم مانندی هستند که در زمان باستانی در بین النهرین ساخته می‌شدند، این زیگورات‌ها معمولا در عراق و ایران ساخته می‌شدند.در بالای این زیگورات معبدی وجود دارد که محل دفن شاهزاده نانا، حامی شهر اور است.

ایوان مدائن در بغداد

این اثر تاریخی دوره ساسانی در ۳۷ کیلومتری جنوب بغداد در مجاورت خاوری رود دجله قرار دارد.

زیگورات کوریگالزو

زیگورات کوریگالزو حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به دستور پادشاه کوریگالزو، پادشاه سلسله کاسی ساخته شده است، این زیگورات اکنون در ۱۹ مایلی غرب بغداد قرار دارد.این زیگورات به افتخار خدای انیل ساخته شده و همچنین محل بسیار مهمی برای توریستانی است که به بغداد سفر می‌کنند. اکنون زیگورات‌ها محل تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها هستند.

ارگ کرکوک

در مرکز کرکوک ، یک شهر تاریخی و باستانی در قسمت کردستان عراق که حدود ۸۸۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است وجود دارد. به عقیده تاریخ شناسان این شهر توسط پادشاه آشور بانیپال دوم به دلیل مقاصد دفاعی و امنیتی ساخته شده است، که بعدها ۷۲ برج نیز در طول حکومت پادشاه سلوکی در این شهر ساخته شد، این ارگ در بالای یک تپه‌ی ۱۳۰ فوتی ساخته شده است. درون ارگ بناهای تاریخی و باستانی بسیار زیادی از جمله کلیسای سرخ ، مسجد گند سبز وجود دارد.

قصر عباسی بغداد

آخرین کاخ باقی مانده از سلسله‌ی عباسی که مشرف به رودخانه‌ی دجله در مرکز شهر است.

مسجد الرحمن

هر سال توریستان بسیار زیادی به بغداد سفر می‌کنند. مسجد الرحمن بغداد یکی از مکان‌های گردشگری اصلی و مهم این شهر است. بغداد به داشتن بناهایی با معماری‌های زیبا معروف و مشهور است که این مسجد یکی از اصلی‌ترین این بناها است. همچنین مقبره‌ها، مناره ها و مساجد بسیار زیاد دیگری هم در این شهر وجود دارد.

ما در این مقاله قسمتی از جاذبه‌های گردشگری عراق را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه و خوبی را تجربه نمایید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر