بهترین جشنواره‌های تایلند

بهترین جشنواره‌های تایلند

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم برای سفر به تایلند ما احتیاج به دریافت ویزای تایلند داریم این کشور علاوه بر سواحل بکر و زیبای آن دارای جاذبه‌های فرهنگی و سنتی بسیار زیادی است،به دلیل وجود فرهنگ غنی جشنواره و فستیوال‌های فراوانی سالیانه برگزار می‌گردد،که اغلب توریستان و گردشگران در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.ما در این مقاله قصد داریم بهترین جشنواره‌های تایلند را به شما معرفی کنیم،پس اگر قصد دریافت ویزای تایلند را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سال نو چینی‌ها از بهترین جشنواره‌های تایلند

سال نو چینی‌ها از بزرگترین فستیوال‌های چینی در تایلند است در ماه ژانویه و یا فوریه در محله چینی‌های بانکوک برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن با توجه به تقویم قمری چینی متغیر است.در این جشنواره همه‌ی مردم به خیابان‌ها می‌آیند و فانوس‌های چینی با رنگ قرمز،نمایش‌های زیبا،آتش بازی و رقص اژدها را از نزدیک می‌بینند.این جشنواره تایلندی در اغلب خیایان های تایلند با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود.

سال نو چینی را مردم محلی به شکل دعا و عبادت جشن می‌گیرند، این مردم در مهمانی‌های خانوادگی به اجدادشان ادای احترام می‌کنند.

جشنواره گل چیانگ مای تایلند

این جشنواره در اولین تعطیلات آخر هفته‌ی ماه فوریه برگزار می‌شود،این جشنواره از بهترین و زیباترین فستیوال‌های تایلند می‌باشد.

در این جشنواره گل‌های زیبا و خوش‌بو در رنگ و اندازه‌های مختلف چیده می‌شود.

این جشنواره مطمئنا یکی از بهترین جشنواره‌های تایلند برای افرادی است که دوست دارند جوانه‌ها، شکوفه‌ها و نظم و ترتیب گل‌های زیبای طراحی شده کشور را ببینند و لذت ببرند. یکی از مهیج‌ترین بخش‌های این جشنواره گل رژه خیره کننده‌ای است که در جاده Charoen Muang در چیانگ مای برگزار می‌شود. در این نمایش زیبا قایق‌های رنگی را با گل‌های مختلف می‌پوشانند و گروه‌های هنری به آهنگ زدن و رقصنده‌هایی که لباس های سنتی تایلندی پوشیده اند در خیابان حرکت می‌کنند.

جشنواره سونگکران تایلند

جشنواره سونگکران یکی از بهترین جشنواره‌های تایلند است که در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ فروردین برگزار می‌شود که به جشنواره آب هم معروف است که به دلیل آغاز سال جدید سنتی تایلند این فستیوال برگزار می‌شود.

هیجان در چهره همه افراد شرکت کننده به وضوح دیده می‌شود. ۳ روز همه کارشان را تعطیل می‌کنند و فقط سطل آب را روی سر و صورت هم می‌ریزند. از تراس خانه‌ها آب می‌پاشند یا برروی عابران آب می‌ریزند که آن با موسیقی و انواع غذاهای لذیذ همراه است.

جشنواره فی تا خون تایلند

این جشنواره به جشنواره روح معروف است که در دای سای در استان لوئی(Loei) که به نشانه اعتقادات مردم محلی به روح و شبه است برگزار می‌گردد.این جشن در واقع به عنوان بخشی از جشنواره بوون لئونگ برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری روستایی در کوه‌های شمال شرقی کشور تایلند است. این جشنواره به جشنواره هالووین شباهت دارد. اغلب مردان ماسک‌های تزئینی، لباس‌های کهنه می‌پ.شند و حرکاتی ترسناکی را انجام می‌دهند.توریستانی که علاقه‌ی زیادی به شناخت سنت‌های تایلند دارند در این جشنواره شرکت می‌کنند.

جشنواره شمع یوبون راتچاتانی تایلند

این جشنواره در استان اسان برگزار می‌گردد و  یکی از بهترین جشنواره‌های تایلند است که مهارت‌ها و استعدادهای هنرمندان تایلندی را نشان می‌دهد. نمایش های خاص و جذاب افرادی که نقوش پیچیده موم را درست می‌کنند .در این جشنواره همه‌ی مردم به خیابان‌ها میریزند. حکاکی شمع‌ها معمولا از موم زنبور عسل که شخصیت‌های تایلندی هندی را درست می‌کنند. این شمع‌ها نماد فرار از دلتنگی در فصل پاییزی هستند، در این روزهای جشنواره شهر پر از شادی و جشن است که توریستان بسیاری در آن شرکت می‌کنند و اطلاعات بیشتری در مورد آداب و رسوم تایلند بدست می‌آورند.

جشنواره گیاهخواری پوکت

در این جشنواره تایلندی هیچ حرکت جادویی و ترسناکی انجام نمی‌شود و یکی از متفاوت‌ترین جشنواره‌ها در جهان است.این جشن به اعتقاد مردم چین که در ماه نهم تقویم چین از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند تا به سلامت جسم و روحی برسند.در این جشن علاوه براینکه از خوردن گوشت خوردداری می‌کنند،برخی از مردم محلی هم روی زغال سنگ با پای برهنه راه می‌روند تا روحشان پاک شود.علاوه بر این در خیابان‌ها رژه می‌روند و آتش بازی می‌کنند.این جشنواره مخصوص افرادی است که عاشق غذاهای گیاهی هستند.

نکات جالب بازدید از جشنواره‌های تایلند

  • در جشنواره‌هایی که مذهبی هستند لباس‌های پوشیده و مناسب بپوشید تا کسی ناراحت نشود.
  • اگر هفدتان از سفر به تایلند شرکت در جشنواره‌های جنوب شرقی آسیاست،این جشنواره‌ها بسیار سریع پر می‌شوند،پس هر چه زودتر برنامه ی سفر خود را بچینید و برای دریافت ویزای تایلند و تور آن اقدام نمایید.
  • درباره جشنواره و آداب و رسوم آن اطلاعات کاملی دریافت نمایید.
  • به اعتقادات مردم تایلند احترام بگذارید.
  • اگر در جشنواره سونگکران شرکت می‌کنید مراقب تلفن همراه،پول،گذرنامه‌تان باشید و آنها را در کیف ضد آب قرار دهید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره بهترین جشنواره‌های تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خوب و لذت‌بخشی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر