عجیبترین سوغات تایلند

عجیبترین سوغات تایلند

همانطور که می‌دانید تایلند از جمله کشورهایی است که برای رفتن به آن قبل از هر چیزی احتیاج به دریافت ویزای تایلند شوید.ما در مقاله قبلی درباره سوغات تایلند با شما صحبت کردیم،اما می‌خواهیم در این مقاله درباره عجیبترین سوغات تایلند با شما صحبت کنیم،اگر قصد سفر به تایلند دارید،خواندن این مطلب خالی از لطف نیست و آگاهی شما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
در مقاله سوغات تایلند،۴ مورد از بهترین سوغات این کشور را به شما معرفی کردیم،همچنین گفتیم در سفرتان به تایلند هرگز خرید مجسمه‌های فیل این کشور را فراموش نکنید.با ما همراه باشید تا عجیبترین سوغات تایلند را هم بشناسید.


۱.ظروف مخصوص تایلندی

ظرف چانگ لون از جمله ظروف مخصوص تایلندی است که از پخته شدن نارگیل در کوره داغ ساخته می‌شود، همچنین ظرف هوی چو که از یک نوع خاص خرچنگ درست می‌شود، سوغاتی بسیار جذاب و عجیب برای دوستان و عزیانتان محسوب می شود.


۲.شیرینی خائو تایلندی

شیرینی خائو یک نوع شیرینی خاص تایلندی‌ است که از مخلوط شیره‌ برنج، شکر و کرم نارگیل خمیر انرا درست می‌کنند و آن را در ظرف‌های مخصوصی از چوب‌ بامبو می‌پزند.


۳.جواهرات خاص کشور تایلند

یاقوت‌ کبود، یاقوت سرخ و لعل‌ها همگی در تایلند استخراج می‌شوند و توسط هنرمندان تایلندی که از مشهورترین افراد جهان در این زمینه هستند، برش داده می‌شوند. کارهای انجام شده روی طلا و نقره دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت مناسبی هم دارند،که سفارش هم قبول می‌کنند.اگر شما سفارشی دارید می‌توانید یک عکس یا طرحی از چیزی که دوست دارید را بیاورید و آن را برای شما بسازند. در هر گوشه شهر جواهر فروشی به وفور یافت می شود، ولی جاده ماهاسک خارج از سیلوم را برای اجناسی که به صورت عمده فروشی عرضه می‌شوند، امتحان کنید. در واقع خرید از تمامی نقاط سیلوم بسیار مطمئن است. موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی (در جاده سیلوم واقع است) مکانی مناسب برای تأیید کیفیت سنگ‌های برش داده شده است.


۴.خرید سوغاتی از پوکت

مروارید، جواهرات میناکاری شده، ظروف مسی، زیورآلات و محصولات دریایی از مهم‌ترین سوغات پوکت هستند، مغازه‌های فراوانی برای فروش سوغاتی در خیابان‌های راتسادا، فانگنیا، مونتری، یائووارات و تیلوک یوتیت پوکت وجود دارد.


۵.برای خرید چانه زدن را اصلا فراموش نکنید!

هر چیزی را می‌توان در تایلند با چانه خرید. ابتدا درخواست یک تخفیف برای شروع کار داشته باشید. مکان‌هایی که قیمت نسبتا خوبی دارند به شما چنین چیزی را اعلام می‌کنند تا بحثی نباشد (ولی اگر شما از مغازه خارج شوید، حتی در یک فروشگاه زنجیره‌ای، امکان دارد با این کار بتوانید تخفیفی بگیرید). اول کمی اطراف را بگردید تا بتوانید ارزش چیزهایی که می‌خواهید بخرید را به دست آورید.
اجازه دهید که فروشنده اولین پیشنهاد را بکند، سپس با یک قیمت کمتر ادامه دهید. قیمت پیشنهادی شما معمولاً کمتر از نصف قیمت اولیه‌ای که فروشنده تایلندی پیشنهاد می‌کند، باید باشد، یعنی از پنجاه درصد تخفیف شروع کنید. شوخ طبعی خود را همیشه حفظ کنید، لطیفه بگویید و عجله نکنید. همیشه آماده خارج شدن از مغازه باشید یا حتی از مغازه بیرون بیایید. گاهی اوقات به همراه داشتن دوست یا نفر دیگر که آستین شما را بکشد و بخواهد مثلا شما را بیرون ببرد، به چانه زدن کمک خواهد کرد.
ما در اینمقاله از مهرآباد گشت درباره عجیبترین سوغات تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خاطره انگیزی را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر