غذاهای معروف در چین

غذاهای معروف در چین

اگر دفعه اولتان است که به چین می‌روید و تا بحال به آن سفر نکرده‌اید،مطمئنا باید به فکر خوردن غذا و شکم خود باشید.زیرا هر کشور و شهری غذاهای خاص خود را دارد که ممکن است با ذائقه شما جور نیاید پس بهتر است قبل از آنکه تور چین را رزرو کنید با غذاهای معروف در چین آشنا شوید تا دچار سردرگمی نشوید.به همین خاطر ما در این مقاله معروف‌ترین غذاهای چین را به شما معرفی می‌کنیم،پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

غذای چینی اردک پکینگ

غذای اردک پکینگ یکی از غذاهای معروف چین است که از گوشت تازه اردک درست می شود و همراه با آن پیازچه،خیار و سس خورده می شود.این غذا از جمله غذاهای معروف و مورد علاقه‌ی مردم پکن پایتخت چین است.

غذای چینی کانگ یو بینگ

این غذا از پیازچه ریز شده به همراه مرزه و دیگر مخلفات بر روی سطح نان تهیه می‌شود.

غذای چینی یو شیانگ روسی

از جمله غذاهای پرطرفدار مردم سیچوان چین است که از گوشت سرخ شده به همراه قارچ و فلفل که با سس سیر خورده می‌شود و بسیار لذیذ است.

غذای نیلوفر اسمانتوس

از جمله غذاهای پرطرفدار مردم شانگهای چین است که از ریشه اسمانتوس،سس قرمز شیرین،گلاتین برنج و کمی گیاه شیرین نیلوفر اسمانتوس تهیه می‌شود.

غذای یو ژیا مو

این غذا همان همبرگر خودمان است اما به سبک چینی! اغلب مردم شهرهای چین به این غذا علاقه دارند که از گوشت چرخ کرده سرخ شده و پیاز که در نان پیچیده می‌شود تهیه شده است.

غذای معذوف چینی ژیا جیانگ میان

این غذا غذای قدیمی و سنتی چینی‌هاست که به روش‌های مختلفی درست می‌شود.اما در کل از خمیر سویا و نودل تشکیل شده است.

غذای محلی گان بیان سی جی دو

این غذا از جمله غذاهای محلی سیچوان چین است که ترکیب اصلی آن لوبیا سبز خشک شده است.برای درست کردن این غذا در ابتدا لوبیا سبز را کباب می‌کنند سپس آنها را در پیازچه،سیر،خردل و زنجبیل سرخ می‌کنند.

غذای خاص تخم‌مرغ صدساله

این غذا را مردم هونان چین ابتکار کرده‌اند.در این غذا تخم مرغ،اردک،بلدرچین در خاک رس،خاکستر،آهک،نمک و پوست برنج مخلوط می‌شود و ماه‌ها در جایی نگه داشته می‌شود تا رنگ،بو و مزه‌ی خاصی پیدا کند.

غذای چینی دن دن مین

از جمله غذاهای پرطرفدار مردم سیچوان چین است که با روغن چیلی درست می‌شود و از رشته فرنگی،سبزی و گوشت چرخ مرده تهیه می‌شود.

غذای ما پو توفو

از جمله غذاهای پرطرفدار مردم سیچوان غذای ،ما پو توفو است که از ترکیب توفو(پنیری که از شیر سویا درست می‌شود) ،گوشت و سس سبزی تهیه می‌شود و با روغن چیلی درست می‌شود.

غذای چینی کونگی

این غذا همان سوپ غلیظ برنج است که از پخت دانه‌های برنج در آب درست می‌شود. کونگی در چین به عنوان پیش غذا  به همراه مرغ، گوشت و دونات سرو می‌شود.

غذای معروف چینی چار سیا بائو

این غذا از جمله غذاهای محلی منطقه کانتوکی چین است که ترکیبی از گوشت چرخ کرده به همراه سس شیرین که در نان بخار پز می‌شود.

غذای شومای

شومای همان پیراشکی خودمان است که با میگو،گوشت و سبزی درست می‌شود و به عنوان میان وعده و از غذاهای محلی استان گوانگدونگ چین است.

ما در این مقاله درباره غذاهای معروف در چین با شما صحبت کردیم تا در سفرتان به این کشور دچار سردرگمی نشوید.همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور چین ، ویزای چین و جاذبه‌های گردشگری چین داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر