نحوه درخواست ویزای چین

ویزای چین

یکی از کشور هایی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است را می توان چین دانست. چین به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و همچنین جاذبه های گردشگری فراوان محبوبیت خاصی در میان گردشگران پیدا کرده است اما این کشور تنها از جنبه توریستی حائز اهمیت نبوده و بسیاری به دلایل دیگری آن را به عنوان هدف انتخاب می کنند. قبل از سفر به چین برای هر منظوری باید مدارکی را در دست داشته باشید. اصلی ترین مدرک مورد نیاز برای سفر به چین، ویزای این کشور خواهد بود. برای اخذ ویزای چین باید اقداماتی را به انجام رسانده و به موارد مختلفی توجه داشته باشید. البته برای ویزای چین سخت گیری چندانی نشده و اصلی ترین مورد حائز اهمیت را می توان تمکن مالی فرد متقاضی دانست و در صورتی که موجودی و گردش حساب بانکی مناسبی داشته باشید می توانید به سهولت ویزا چین را دریافت نمایید.

طریقه ی گرفتن ویزای چین به این صورت است که باید فرم درخواست را که همراه با عکس رنگی جدیدی است، تکمیل کرده و به همراه گذرنامه معتبرخود و سایر مدارک پشتیبانی به سفارت یا کنسولگری چین که مسئول منطقه اقامت شما است، ارائه شود.

نحوه درخواست ویزای چین

  1.  بررسی کنید آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر.
  2.   بررسی کنید کدام ویزا را باید دریافت کنید. با توجه به هدف سفر خود، تعیین کنید که برای کدام ویزا باید درخواست دهید. انواع ویزاهای این کشور را بشناسید تا موردی را که مناسب شرایط شما است، انتخاب کنید.
  3.  کلیه اسناد مورد نیاز را تهیه کنید. اسناد مورد نیاز برای انواع ویزا شامل گذرنامه و فرم درخواست ویزا است که باید همراه با عکس جدید باشد. علاوه بر این موارد، مدارک پشتیبانی دیگری نیز لازم است، اما بسته به نوع ویزایی که درخواست می­کنید متفاوت است. به عنوان مثال، اگر برای ویزای گردشگری اقدام می­کنید، مدارک پشتیبانی شامل بلیط­‌های رفت و برگشت، رزرو هتل یا دعوت­نامه از آژانس مسافرتی چینی است.
  4. برای دریافت ویزای چین سفارت اطمینان حاصل کنید که مدارک شما مطابق با الزامات سفارت یا کنسولگری چین باشد. گذرنامه با اعتبار باقیمانده حداقل ۶ ماه و صفحات ویزا خالی داشته باشید. فرم درخواست ویزا یا فرم ویزای سفارت چین باید کامل و دقیق  تکمیل شود. عکس شما حتما باید طی شش ماه اخیر گرفته شده و در اندازه ۴۸ در ۳۳ میلی متر بدون حجاب باشد، مگر شرایط مذهبی حاکم باشد. چهره باید کاملا در پس زمینه روشن قرار گیرد.
  5. جهت دریافت ویزا چین سفارت از سفارت چین، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا چین (CVASC) بازدید کنید تا منطقه اقامتتان را بشناسید. برای این منظور می­توانید شخصا حاضر شوید یا از نمایندگی­‌های مربوط بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. در دفاتر کنسولی و CVASC سرویس پست نیز به منظور ارسال مدارک موجود است.معمولا فرآیند درخواست و بررسی چهار روز کاری به درازا می­انجامد. شامل دو روز ارسال درخواست و دو روز جمع­ آوری است. به یاد داشته باشید که ممکن است روزهای غیر کاری به خاطر تعطیلات رسمی چین نیز وجود داشته باشد. با پرداخت هزینه بیشتر معمولا سریع­تر می­توانید پاسخ درخواست خود را دریافت کنید.
  6.  هزینه ی ویزای چین را پرداخت کنید و ویزای خود را تحویل بگیرید.در تاریخی که تعیین می­شود به مکانی که برای ویزای چین درخواست داده ­اید مراجعه کرده و هزینه ویزای چین ۲۰۲۱ (Cost of China visa) را پرداخت کنید. سپس پاسپورت خود را به­ همراه ویزا از سفارت باز خواهید گرفت.

مدارک لازم ویزای چین

مدارکی که به سفارت چین ارائه می‌شوند، باید به ترجمه‌ی رسمی زبان انگلیسی با مهر تائید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برسند و برای هر مدرک، یک فرم مخصوص تائید مدرک تکمیل شده و دو سری کپی از هر کدام موجود باشد. فرم تائید مدارک را می‌توان همراه با فرم درخواست روادید از سفارت جمهوری خلق چین در تهران دریافت کرد. تائید مدارک حدوداً یک هفته طول می‌کشد.

  • اصل پاسپورت گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • شناسنامه ایرانی
  • دو قطعه عکس 4 در 6 با زمینه سفید (تمام رخ و بدون عینک)
  • فرم تکمیل شده برای گرفتن ویزای چین
  • بلیط یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد چین
  • تمکن مالی

بایدها و نبایدهای ویزای چین


ویزای توریستی چین بسیار راحت است و برای اخذ آن نیازی به مصاحبه نیست و این به آن معناست که شما می توانید شخص دیگری را برای اخذ آن مامور کنید.
اگر چه که نیازی به خود شخص و حضور او در سفارت نیست، با این حال گاهی ممکن است شخص برای امضا و… خواسته شود. در این شرایط شخص موطف است که به محل رجوع کند.
برای تحویل مدارک مورد نیاز، حتما باید خود و یا شخص دیگری حضوری این کار را انجام دهد و نمی توانید آن را با پست ارسال کنید.
همه ی هزینه هایی که سفارت می گیرد فقط از طریق بانک شهر است و به هیچ وجه پول نقد و یا چک مورد قبول نیست.
هر وجهی که شما به حساب سفارت واریز کنید، غیر قابل استرداد است.
مانند همه ی سفارت های دیگر، سفارت چین هم قوانین خاص خود را دارد از جمله این که شما نمی توانید هر گونه اشیا تیز، کیف دستی و حتی موبایل را به همراه تان داخل سفارت ببرید.
در صورتی که بخواهید ویزایی بیشتر از ۶ ماه داشته باشید، قبل از آن لازم است تا آزمایش های پزشکی انجام دهید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر