برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

آنتالیا، بزرگ ترین شهر ساحلی مدیترانه است و یکی از محبوب‌ ترین شهرهای توریستی از نظر گردشگران است. شهری که هیچ توریستی از آن خسته نمی شود و همه نوع مسافری از رفتن به آن پشیمان نمی­شود. این شهر ساحلی مرکز گشت و گذار، خرید، خورد و خوراک و بازی های آبی است. در بین برنامه های سفری که برای بازدید از شهر تاریخی و زیبای آنتالیا چیده می شود، برنامه سفر 7روزه آنتالیا یکی از بهترین پیشنهادهاست. چرا که نه فشردگی برنامه بازدید از شهر را دارد و نه آنقدر طولانی می شود که دیگر نتوانید در این شهر بمانید.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز اول تور آنتالیا

کافیست قدری از مرکز شهر آنتالیا فاصله بگیریم تا با طبیعتی زیبا و باشکوه رو به رو شویم. آبشارهای دودِن مجموعه ای از دو آبشار دلربا و معروف هستند که با فاصله 8 کیلومتری از هم قرار گرفته اند. منشا این آبشارها رودخانه ای به همین نام است که در نهایت به آبشارهای دودن می رسد و خود به دریای مدیترانه می ریزد.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

اگر به آنتالیا میروید،حتما پیشنهاد میکنم که از شهر قدیم (کالیجی) دیدن کنید.در این بخش شما خیابان های سنگفرش زیبا و بازمانده دیوارهای یک قلعه قدیمی در کنار دریای زیبای مدیترانه­ را میبینید. وقتی در کوچه پس کوچه های آن قدم میزنید، مغازه های کوچک و جذاب ادویه فروشی و ... به چشم میخورد،همچنین به راحتی میتوانید به اسکله بروید و با مبلغی نزدیک به ۵۰ لیر به مدت ۹۰ دقیقه،سوار بر کشتی تفریحی شوید. اسکله قدیمی آنتالیا، بخشی از کاله ایچی است. کاله ایچی را با نام آنتالیای قدیم نیز می شناسند. قدمت اسکله قدیمی آنتالیا به بیش از دو هزار سال پیش باز می گردد. این اسکله توسط سلجوقیان بنا شده است و به علت استفاده ی تجاری، به تدریج توسط رومیان و عثمانی ها گسترش یافته است تا این که به یکی از مهم ترین بنادر ترکیه تبدیل شده و شهر آنتالیای امروزی به تدریج در اطراف آن شکل گرفته است.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز دوم تور رفتینگ

رفتینگ یا رافتینگ تفریحی مهیج و فوق العاده و از تورهای پرطرفدار ترکیه می باشد. رافتینگ ، قایق سواری به صورت گروه های 2 تا 10 نفره بر روی رودخانه خروشان و در میان طبیعتی چشمگیر است که لذت هیجان را به شما هدیه می دهد. در این تفریح بینظیر صحبت از پاروزنی گروهی در رودخانه و عبور از کنار سخره های بزرگ و برخورد با آنها در هنگام خروش رودخانه است. صحبت از طبیعتی ناب و شنا در آبهای سرد و هوای معتدل و پر از اکسیژن است. هر کدام از قایق های مخصوص رفت ، توسط مربی حرفه ای هدایت و کنترل می شوند و تمامی رده های سنی بالای 5 سال سن می توانند در آن شرکت کنند. کوپرولو کانیون Köprülü Kanyon نام یک پارک ملی بزرگ در آنتالیاست. این پارک آبی تقریبا در سمت غرب آنتالیا قرار دارد و برای طبیعتگردان و علاقه‌مندان به تفریحات آبی مکان مناسبی به شمار می آید. در رودخانه‌ی موجود در این پارک سرسبز همواره در طول تابستان رفتینگ برگزار می‌شود که شما می توانید تورهای آن را از لیدرهایتان و یا هتل اقامت شما (اغلب هتلها) و یا به صورت آنلاین از وبسایت مجموعه کوپرولو کانیون تهیه نمایید.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز سوم خیابان خرید لند آو لجندز

یکی از مجموعه های تفریحی و گردشگری آنتالیا که انتخاب های زیادی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد مجموعه لند آو لجندز آنتالیاست که از بخش های متفاوتی مثل پارک آبی، شهربازی، هتل و ... تشکیل می شود. یکی از بخش های جذاب این مجموعه خیابان خرید لند آو لجندز نام دارد که یادآور شهر رویایی ونیز در ایتالیاست که تماما روی آب قرار گرفته است.

مغازه های خیابان در دو سمت یک کانال آب مصنوعی ساخته شده اند که در آن قایق هایی نیز برای جابه جایی مشتریان در طول خیابان تعبیه شده است و می توان با استفاده از آن ها گشتی در سراسر این خیابان زد. این خیابان زیبا علاوه بر برگزاری کنسرت های خیابانی کوچک و بزرگ، طیف گسترده ای از کالا ها از جمله پوشاک، لوازم خانگی، پوشاک کودکان را با انواع برندهای ترکیه ای و اروپایی در خود دارد و می تواند پاسخگوی نیاز افراد با سلیقه های متنوع باشد. در کنار مغازه های لوکس و زیبا شما می توانید در پیاده روهای سنگ فرش شده و زیبای این خیابان قدم بزنید و طعم غذا و نوشیدنی های گوناگون را در رستوران های بین المللی و کافه تریا های موجود در آن تجربه کنید.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز چهارم ساحل کنیالتی و آکواریوم آنتالیا

کنی آلتی از زیباترین و معروف ترین سواحل آنتالیا و ترکیه به شمار می رود ، در این ساحل از انواع تفریحات و بازی های ساحلی می توان استفاده کرد و یکی از مزایای کنی آلتی تمیز و درخشان بودن این ساحل بسیار زیبا است و علاوه بر آن از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است و همچنین بد نیست بدانید که ورودی این ساحل رایگان است و شما گردشگران علاقه مند می توانید بدون پرداخت هیچ پولی از این ساحل بسیار زیبا و تماشایی دیدن کنید ؛ ساحل کنیالتی واقع در غرب آنتالیا می باشد و پر ازهتل ها و مراکز تفریحی است و در سطوح متفاوت به گردشگران ارائه خدمات می کند. لازم به ذکر است تعداد هتل ها و اقامتگاه های کنیالتی زیاد است و تمامی آن ها کیفیت خوبی دارند و همین یکی از دلایل جذب گردشگران تور آنتالیا به سوی این منطقه شده است و سالانه هزاران نفر را پذیرا است که تنها در هتل ها اقامت می کنند و از امکانات رفاهی این هتل ها لذت می برند.

آکواریم آنتالیا که در نزدیکی ساحل کنیالتی آنتالیا قرار گرفته است، به چند بخش موضوعی مانند اقیانوسی، جنگل بارانی و ناحیه‌ی برفی تقسیم می‌شود. در هر بخش می‌توانید در مورد جانواران و گیاهان بومی آن منطقه اطلاعات خوبی کسب کنید. با ۴۰ آکواریوم موضوعی و ۱۳۱ متر تونل آکواریومی، این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان به‌شمار می‌رود و از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر برای خانواده‌ها است.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز پنجم تور آفرود آنتالیا

آفرود یا سافاری از محبوب ترین تفریحات در نزد گردشگران می باشد که ترکیبی از ترس ، هیجان ، نشاط و شادی را در وجود آنان بیدار می سازد و طبیعت زیبا و فوق العاده آنتالیا نیز آن ها را به وجد خواهد آورد . در آفرود علاقمندان با اتومبیل یا موتورهای مخصوص به جاده های پر دست انداز رفته و طبیعت را می نوردند ، از تپه ها ، جنگل ها ، کوهستان ها ، حتی رودخانه ها و روستاها عبور کرده و طبیعت را از نزدیک لمس می کنند . در این تفریح معمولا از جیپ های روباز و اتومیبل های شاسی بلند با موتورهای قوی استفاده می شود تا قدرت حرکت در جاده های کوهستانی را داشته باشند . نکته دیگر اینکه سعی کنید در طول مسیر حتما از عینک هالی محافظ و ماسک استفاده کنید تا از گرد و خاک برخاسته از جاده در امان بمانید .تور جیپ سافاری آنتالیا به عنوان یک سفر مهیج به دامان طبیعت و کوه های توروس ، اغلب مورد توجه جوانان بوده و شرکت کنندگان سوار بر جیپ در میان جاده های پر پیچ و خم حرکت می کنند . در تور جیپ سافاری شما با رانندگی در اطراف کوه های توروس با جیپ های پر قدرت قادر خواهید بود از دیدگاه های پانوراما و چشم اندازهای خیره کننده لذت ببرید . سافاری که از تفریحات ترکیه می باشد به شما این فرصت را می دهد تا در مدت زمانی بیش از 7 ساعت زیبائی های طبیعی و واقعی ترکیه را کشف کنید و تپه ها ، رودها و جنگل ها را پشت سر بگذارید.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز ششم شهر باستانی پرگ و آمفی تئاتر آسپندوس

"شهر پرگ"، شهری تاریخی و باستانی است که در فاصله 217 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و به علت مسیر دوری که از شهر دارد، معمولا در تور آنتالیا آنچنان مورد توجه مسافران ترکیه قرار نمی گیرد. اما به شما توصیه می کنیم تا از این شهر باستانی نیز بازدید کنید. شهر پرگ در زمان خود، یک شهر مهم به شمار می آمد و به نام فیلادلفیا خوانده می شد. این شهر پایتخت مهم یونانیان و رومیان باستان بوده است و از سال 1500 به بعد محل سکونت هتیت ها قرار گرفت. این منطقه باستانی در بین دو رودخانه دودن و اکسو قرار داشت که هم اکنون این دو رودخانه خشک شده و دیده نمی شوند.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

تئاتر آسپندوس یکی از بزرگ‌ترین تئاترهای رومی ساخته شده در آسیای صغیر است و امروزه یکی از بهترین نمونه‌های معماری تئاتر رومی محسوب می‌شود. این تئاتر در قرن دوم میلادی در زمان حکومت مارکوس اورلیوس ساخته شد و گنجایش ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر را دارد. این محل به طور کامل بازسازی شده و در حال حاضر برای جشنواره‌های موسیقی و نمایش به کار می‌رود. این تئاتر نیم ‌دایره به دو بخش تقسیم شده که شامل ۲۰ ردیف صندلی و ۱۰ راه پله در نیمه پایینی، ۱۹ صندلی و ۲۱ راه پله در نیمه بالایی می‌شود. جفت ستون‌های طرفین ورودی، معماری سنتوری شکسته دارند. سکوی نمایش نیز سقف چوبی داشت که با طناب آویزان بود و کل محوطه تئاتر هم احتمالاً سایه‌بان داشته است. این آمفی تئاتر که دارای یک چشم‌انداز فوق العاده است بدون تخریب و با بازسازی باستان شناسان ماهر تا به امروز برجای مانده است و یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری به شمار می‌رود. امروزه از آمفی تئاتر آسپندوس برای برگزاری همایش‌های مهم هنری استفاده می‌شود.

برنامه سفر 7 روزه در آنتالیا

روز هفتم: خروج ازآنتالیا

پس از بازگشت از جاذبه های شهری و خرید بهترین کار گشت و گذاری در رستورانهای سنتی آنتالیا است. در این شهر رستوران های متنوعی از جمله گزینه های چینی ، هندی و بین المللی وجود دارد. تعدادی از رستوران ها همچنین سرگرمی های عصرانه ای را هم ارائه می دهند. پس از آن استراحت شبانه در هتل، با این شهر دیدنی خداحافظی کرده و به سمت فرودگاه برای مقصد بعدی حرکت کنید. هر چند که برنامه سفر 7روزه آنتالیا برای بازدید از جاذبه های این شهر کافی نیست اما می توان همچنان بهترین و مهم ترین جاذبه های آنتالیا را در آن گنجاند.

آژانس مسافرتی و گردشگری مهرآباد گشت با اجرای تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان ، با برترین ایرلاین ها و بهترین خدمات از پیشروان این تور در صنعت توریسم می­باشد. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

خبر خوب:شما همراهان عزیز مهرآباد گشت می توانید تور آنتالیا را به صورت قسطی رزرو نمایید.جهت اطلاع از شرایط اقساط تورهای آنتالیا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر