غذاهای آنتالیا

غذاهای آنتالیا

به آنتالیا که سفر می کنید ، حیف است که غذاهای محلی این شهر را نچشیده به منزل برگردید چرا که در پخت غذاهای آنتالیا از مواد مرغوبی که به منطقه دریای مدیترانه تعلق دارد ، استفاده می شود  و عطر و طعم غذاهای این منطقه به همین دلیل خاص است و در طول این سال‌ها ، آنتالیا در صنعت گردشگری ترکیه تاثیر بسزایی داشته است و یکی از عوامل جذب توریست به این کشور ، شهر آنتالیا و سواحل زیبای آنتالیا بوده است ، البته که رستوران های آنتالیا و غذاهای خوش طعم آن ها نیز در این مهم دخیل بوده اند و از آن جایی که منوی رستوران ها در این شهر بسیار متنوع است و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد ، از غذاهای محلی آنتالیا سالاد پیاز ، لابا ، هیبش ، کباب ساج ، کباب تنوری ، کوله ، شاکشوکا و بورک را می توان نام برد.

کومپیر از غذاهای آنتالیا

یکی از غذاهای خوش طعم و در عین حال ساده آنتالیا کومپر نام دارد ، این غذای اصیل ترکی که با ترکیب موادی از قبیل سیب زمینی تنوری ، پنیر مخصوص ، ذرت ، سس مایونز ، سوسیس ، هویج و نخود فرنگی تهیه می شود می تواند طعمی فوق العاده و تکرار نشدنی را به گردشگران هدیه دهد . 

بورک از غذاهای آنتالیا

 یکی از غذاهای لذیذ و خوش طعم که در میان مردم آنتالیا جایگاه ویژه ای دارد و در اغلب جشن ها و مراسم های مهم آن را طبخ و سرو می کنند بورک نام دارد ، این غذا در اصل ورقه های نازکی از خمیر است که لا به لای آن با موادی چون گوشت ، سبزی ، پنیر فتا و سیب زمینی پر می شود و سپس این ورقه ها را رول کرده و در فر یا روغن سرخ می کنند و به عنوان صبحانه و یا میان وعده سرو می کنند و همچنین جالب است بدانید که این غذای لذیذ را می توان همانند یک اسنک سرخ و سرو کرد . 

لوفر از غذاهای آنتالیا

آن دسته از افرادی که علاقه مند به طعم غذاهای دریای هستند لوفر میتواند یکی از بهترین انتخاب های آن ها باشد ، لوفر غذای است خوش طعم و لذیذ که از طبخ ماهی لوفر تهیه می شود و همچنین گفتنی است که ماهی لوفر ماهی است به نسبت بزرگ که از آب های دریای مدیترانه صید می شود . 

مانتی از غذاهای آنتالیا

غذایی که از ترکیب گوشت ، آرد ، تخم مرغ ، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود و می توان آن را در لیست پر طرفدار ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی ترکی قرار داد مانتی نام دارد ، این غذا که در طعم ها و شکل های مختلف طبخ و سرو می شود با ماست و یا بادمجان تنوری یا سوخاری سرو خواهد شد که به طعم فوق العاده این غذا کمکی دو چندان می کند و به صورت کلی می توان گفت که گوشت و گردو دو مواد خوراکی هستند که آن ها را به وفور می توان در غذاهای اصیل ترکی مشاهده کرد . 

کوفته از غذاهای آنتالیا

یکی دیگر از غذاهای پر طرفدار ترکی که اغلب گردشگران و توریست ها از تجربه طعم مجدد آن به کرات استقبال می کنند کوفته است و البته نا گفته نماند که این غذا در بین ایرانی ها نیز به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاها شناخته شده است ، این غذای خوش طعم و رنگ که در انواع متعدد و با دستورهای پخت متقاوت طبخ می شود از ترکیب موادی چون گوشت چرخ کرده ، برنج ، سبزی ، آرد ، آلوی ترش ، ادویه های مخصوص ترکی  و ... تهیه و طبخ می شود در واقع این غذا در آنتالیا گلوله های از گوشت و برنج است که به همراه سالاد و یا ماست سرو می شوند . 

کباب از غذاهای آنتالیا

غذای معروف و محبوب هم در بین گردشگران آنتالیا و هم در بین افراد محلی که از طریق قرار دادن گوشت بره در اجاق های سفالی تهیه می شود کباب نام دارد ، کباب که مهم ترین غذای ترکی است به عنوان یکی از فرهنگ های غذایی مختص ترک ها در جهان شناخته شده است و همچنین از خوش طعم ترین کباب های ترکی می توان به دونر کباب و اسکندر کباب اشاره کرد و همچنین جالب است بدانید که دلیل اصلی نام اسکندر بر روی کباب آن است که این غذا در قرن نوزدهم میلادی توسط فردی به نام اسکندر افندی برای اولین بار طبخ شد و البته گفتنی است که ترک ها کباب را به همراه سس گوجه فرنگی ، ماست ، نان و کره سرو می کنند و ضمنا منظور از دونر کباب گوشتی است که بر روی آتش می چرخد و طبخ و به همراه چاشنی ها و سس های مختلف سرو می شود . 

نان سیمیت

نان سمیت غذایی است بسیار خوش طعم که افراد بومی و محلی آنتالیا از آن به عنوان میان وعده استفاده می کنند ، این غذا در عین خوش طعم و لذیذ بودن از دستور طبخ بسیار ساده ای نیز برخوردار است که محبوبیت آن را دو چندان می کند و البته نا گفته نماند که نان سمیت نان های کنجدی هستند که در هنگام صبحانه یا میان وعده ها از آن ها استفاده می شود و همچنین گفتنی است که گردشگران می توانند این نان های خوشمزه را از رستوران های خیابانی آنتالیا تهیه کنند .


دلمه 

یکی از غذاهای پر طرفدار و محبوب که همانند جاذبه های گردشگری آنتالیا می تواند بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سمت خود بکشاند دلمه نام دارد ، طبخ این غذا که بر خلاف نان سمیت بسیار زمان بر است از ترکیب موادی چون گوشت ریز شده ، برنج ، سبزی ، ادویه های مخصوص ، تخم کاج ، پودر فلفل و پودر کدو تهیه می شود و همچنین جالب است بدانید که دلمه در انواع و اقسام مختلف طبخ و سرو می شود که از خوش طعم ترین و محبوب ترین آن می توان به دلمه صدف اشاره کرد ، در این دلمه صدف های تازه صید شده از دریای مدیترانه را با مواد ذکر شده پر می کنند و به همراه لیمو تازه و نمک دریای سرو می کنند . 


پیده

در منوی بعضی از رستوران های آنتالیا می توان غذایی خوش طعم و رنگ به نام پیده را مشاهده کرد ، این غذا که به پیتزای ترکی شناخته شده است خمیری است نازک که به صورت مربع برش داده می شود و موادی چون گوشت بره چرخ شده ، پنیر تازه ، اسفناج و ... را داخل این خمیر می ریزند و در نهایت تمام گوشه ها را در وسط خمیر به هم می چسبانند و در تنورهای سفالی و زغالی طبخ می کنند و همچنین جالب است بدانید که این غذا هم مانند تمام غذاهای دیگر آنتالیا در انواع و اقسام متعدد و متفاوت طبخ و سرو می شود . 

منمن

غذایی که از تاریخی بسیار طولانی برخوردار است و همواره مورد استقبال گردشگران و مردم بومی آنتالیا قرار گرفته است و از ترکیب موادی چون پنیر ، گوجه فرنگی ، گوشت خرد شده و سرخ شده ، پیاز و فلفل سرخ شده ، تخم مرغ ، سبزیجات معطر خرد شده ، قارچ ، سوسیس ، کره و بادمجان تهیه و طبخ می شود منمن نام دارد ، این غذای اصیل ترکی که بیشتر برای وعده های چون صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد نوعی املت است که در عین ارزان بودن به راحتی تهیه می شود و طعمی خاص و منحصر به فرد دارد که با یک بار حتما دوباره امتحان خواهید کرد و همچنین می توانید این غذای اصیل و محبوب ترکی را از رستوران های خیابانی آنتالیا تهیه نماید . 


کوله از غذاهای آنتالیا

اگر به دنبال غذایی خوشمزه و در عین حال مقوی هستید کوله می تواند بهترین پیشنهاد باشد ، کوله که از ترکیب موادی چون بلغور گندم ، نخود ، لوبیا ، باقالی ، آب لیمو تازه ، ذرت ، گردو ، پودر فلفل قرمز و رب انار تهیه می شود غذای است خوش طعم که به دلیل استفاده از بلغور در آن بسیار مقوی است . 

شما همراهان عزیز می توانید تورهای آنتالیا را به صورت نقد و اقساط رزرو نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور قسطی آنتالیا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید. 02188833123


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر